Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag beginner, werkomschrijving abracadabra

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suzanne31 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suzanne31 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag beginner, werkomschrijving abracadabra
    Posted: 15 Mei 2012 om 12:54
hallo daar,

ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik wil graag beginnen met haken en nu heb ik een dekentje uitgezocht uit een boek van de bieb ( haken voor coole meiden). hierin staat vermeld dat dit met halve vasten moet worden gedaan. dat is geen probleem die kan ik. maar dan staat er:

Werkwijze: iedere toer een andere kleur. haak 114 losse en keer.
alle toeren; 2l ( dit is 1e hv.) 1 hstk. in elke st. tot einde toer. en hier rijzen de vraagtekens.

ik lees wat er staat, ik begrijp wat er staat maar ik heb geen idee hoe ik het moet uitvoeren.

ik dacht namelijk rij losse, rij halve vasten. nieuwe kleur, rij losse, rij halve vaste. nieuwe kleur....etc.

waar ga ik fout?

ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven. alvast bedankt!!

groetjes suzanne

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 13:06

Je haakt 114 losse, dan keer je en haakt op alle losse halve stokjes, aan het einde haak je 2 losse en keer, de 2 losse zijn je 1e halve stokje. Haak tot het einde en dan weer 2 losse om te keren en je 1e halve stokje.

Veel succes er mee!
groeten Creaans

Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 13:08
Volgens mij moet je gewoon elke toer het zelfde doen!

Je begint met 114 losse en op die losse doe je elke toer 2l en dan 1 hstk in elk st..

En dan de volgende toer ga je beginnen in een nieuwe kleur en dan doe je 2l en dan weer allemaal hstk maar dan op elk hstk.

Volgens mij moet het zo als ik jou beschrijving lees!

Ik zou het zo eens proberen of het klopt!!

Veel succes!!!
Back to Top
suzanne31 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suzanne31 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 13:21
Wat een snelle reacties!
Ik loop soms even vast tussen het lezen en het uitvoeren Embarrassed

Ik ga het proberen. bedankt voor de verduidelijking!

Groetjes
Suzanne
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit.
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 13:52
misschien dat het beter is dat iemand in de buurt dit even voordoet, het is niet moeilijk te doen
maar veel moeilijker uit te legggen

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 14:16
Het door iemand even voor laten doen zou i.d.d  het beste zijn .
Wat ik niet snap is dat je het er over hebt dat je dekentje in halve vasten moet en dan is er ineens sprake van halve stokjes .
Later heb je het weer over halve vasten . 
Is dit een tikfout of staat het er echt zo ???
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 14:41
en you tube is eindeloos geduldig om het te laten zien. en Jessicatromp. com vertelt het ook nog eens in het nederlands
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 15:59
Ik heb het boek naast de laptop gelegd. De deken wordt gehaakt in halve stokjes. Die worden elders in het boek beschreven. Misschien helpt het als je de bladzij met beschrijving van steken kopieert en ernaast legt.

Elke toer is een andere kleur. Dus bij de laatste steek van de toer, leg je de nieuwe draad om de haaknaald en maak je de laatste lus in de nieuwe kleur.

De eerste steek van een toer van bijna elk haakwerk is een veelvoud van lossen: 1 als het om een vastentoer gaat, 2 als het om halve stokjes gaat, 3 als het om stokjes gaat. enz enz.

Overigens staat het fout in het boek, er staat: deze deken wordt gehaakt in halve vasten, terwijl er in de beschrijving aldoor staat halve stokjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 16:50

Het halve vasten halve lossen probleem is dus opgelost .

Een dekentje in halve vasten lijkt mij ook een gebed zonder eind.
Back to Top
lidl View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 19:03
hey,,wie kan me helpen,,ik zoek een patentsteek om te haken,,heb een patroon,maar snap de steek niet,,weet er iemand een video ofzo,,of duidelijke foto's??
danku
vlijtige bij
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 19:57
Sorry nee, ik had toevallig het Haakboek voor Coole meiden. Daarom kon ik deze vraag beantwoorden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 21:11
Originally posted by lidl lidl wrote:

hey,,wie kan me helpen,,ik zoek een patentsteek om te haken,,heb een patroon,maar snap de steek niet,,weet er iemand een video ofzo,,of duidelijke foto's??
danku

Misschien moet je even een nieuw topic openen voor deze vraag. Nu staat je vraag bij die van iemand anders. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns