Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag m.b.t de kop en hals v'e paard

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag m.b.t de kop en hals v'e paard
    Posted: 18 Februari 2013 om 22:10
Hallo,
Ik ben momenteel bezig om een paard te breien, maar ik begrijp
een gedeelte v'h patroon niet. ( m.b.t de hals en kop )
Is er iemand die mij helpen kan ?

Alvast bedankt  Groeten Petra

Hals en kop : de stilgelegde 10 st aan de hals weer in het werk nemen en uit
de zijkanten van het lichaam 22 st. br. = 32 st in rd.tricotst.
br. ( = 8 st.per nld ) Na 21 rd. 6 st middenvoor stilleggen en over de ov.st met
verkorte nld.br., daarbij in elke nld.de laatste st. stilleggen tot er nog 4 st. over
zijn.
Over alle 32st. 1 rd.br., daarbij tussen de stilgelegde st. van de verkorte nld.
elk 1st. r verdr., zodat er geen gaatjes ontstaan. De gemeerd st. in de volg.
rd. steeds met de volg. st. r.sa.br = 32 st. 3 rd.br., daarbij de nld als volgt
indelen :
1e nld : bovenkop, 2e +4e nld, : zijden, 3 e nld. : mond. Nu op de 2e + 4e nld.
abz. van de 1e en laatste st. elk 1 st. meerd. en in de volg. 2e rd.de meerd.
herh. = 40st 1 rd. br., dan abz. van de 3e nld. elk 1 st. meerd.
2 rd. br. voor de neus als volgt verder br. : op de 1e nld. de 1e 2 st. r.br.
en de laatste  2st. overh. sa.br. ( = 1r.afh., 1r., de afgehaalde st. erover halen)
 # in de volg. rd. : de laatste st van de 4e nld. met de 1e st van de 1e nld. r.sa.br.,
de laatste st van de 1e nld. met de 1e st. van de 2e nld. overhalen sa.br.,
en op de 3e nld. de 1e 2st. r.sa.br., de laatste 2 st. overhalen sa.br., 1 rd. zondermind.,
vanaf # 3x herh. Nog 1x op de 2e + 4e nld. mind., dan 8 rd.br. en voor de mond
de st. van de 2e, 3e, 4enld. afk. Over de ov.st nog 7 nld. br., dan ook deze st. afk
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2013 om 22:18
willen helpen wel ,maar dan zou ik toch nog wat meer willen weten . Wat snap je niet ?
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2013 om 20:55
Hoi Mutti,
dit gedeelte begrijp ik niets van, de rest gaat misschien wel lukken.
(terwijl ik toch al veel gebreid heb, voel me een beetje dom)
Alvast bedankt voor de hulp.

Hals en kop : de stilgelegde 10 st aan de hals weer in het werk nemen en uit
de zijkanten van het lichaam 22 st. br. = 32 st in rd.tricotst.
br. ( = 8 st.per nld ) Na 21 rd. 6 st middenvoor stilleggen en over de ov.st met
verkorte nld.br., daarbij in elke nld.de laatste st. stilleggen tot er nog 4 st. over
zijn.
Over alle 32st. 1 rd.br., daarbij tussen de stilgelegde st. van de verkorte nld.
elk 1st. r verdr., zodat er geen gaatjes ontstaan. De gemeerd st. in de volg.
rd. steeds met de volg. st. r.sa.br = 32 st. 3 rd.br., daarbij de nld als volgt
indelen :
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2013 om 21:01
Brei je soms in het rond ?,wat heb je gedaan voor je die 10 steken moest stilleggen . Hoeveel steken had je toen op de pennen
Tot nu toe is het me ook nog niet duidelijk ,
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2013 om 21:06

ik brei gewoon op twee naalden. Voordat ik de 10 steken heb stilgelegd heb ik een stuk lijf en poten gebreid. toen de 10 middensteken stilgelegd en aan beiden kanten ervan 4,5 cm gebreid en moest ik de voorlichaamsnaden sluiten en dan verder gaan met de 10 stilgelegde steken aan de hals

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 14:03
het is mij ook nog steeds niet duidelijk .Nog maar een vraag .

je moest 10 steken stilleggen .Vervolgens moest je beide kanten (Apart?) 4,5 cm verder breien met hoeveel steken ??? Heb je nu twee open naden aan weerszijde van die 10 steken ??
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 16:52
Ik heb even 2 foto's geplaatst, om te laten zien waar ik nu
op ben gestrand
Gr Petra,

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 16:59
Toch maak ik er op uit, dat het op vier naalden moet, want er staat
32 steken ( = 8 steken per naald)!?!?!?!? En als ik het goed heb( maar misschien weet en ander het beter, dat kan heel goed) moet je zowel links als rechts van de naald steken opnemen, zodat je aan het gewenste aantal komt. En er staat ook niet toer of naald, maar rd. dus toch rond?
Wie ziet nog een mogelijkheid? Mutti, wat denk jij? Het is zowiezo moeilijk om zomaar in een patroon te vallen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 19:44
Ja ik liep ook vast op die 8 steken per naald en rd vandaar mijn vraag .

Maar als je 10 steken stillegt kun je niet meer in het rond breien toch ???
Kun je een foto van het hele paard plaatsen ???
Sorry ik wil graag helpen en meestal lukt het wel maar het kwartje wil nog niet vallen .
Wat jij nu laat zien zover had ik ook gebreid .
Wat geven ze als benodigdheden aan ??
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 19:57
Mutti, je hebt gelijk wat betreft dat rondbreien, maar waarom dan 8 steken op iedere naald?
Ik snap het niet meer maar word wel steeds nieuwsgieriger.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 20:13

Hierbij het voorbeeld, van het gebreide paard.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr Petra

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 20:38
Ik geloof dat ik het ga begrijpen .Na die 4,5 cm kant je denk ik af . Je neemt die 10 steken en aan weerskanten daarvan neem je 11 steken op Je hebt dan die 32 steken hierop brei je denk ik 1 st r 1st av
tot een hoogte van 21 pennen . Wat je nu gebreid hebt is dus het lijf wat je nu gaat breien is z,n hals . Op de rest na die 21 pennen ga ik nog even studeren maar dat moet dan volgens mij z,n hoofd worden
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2013 om 21:09
Alvast bedankt weer.
Ga er mee aan de slag als de onderkant van het paard af is staat nu op de pennen maar is bijna zover.
Kan alweer een beetje verder nu.
Nogmaals bedankt voor het medenken.

gr Petra
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:01

ben gaan proberen en de hals moest toch rond gebreid worden anders ging het niet. dat heb ik bijna gedaan maar dan snap ik er weer niks van helaas. ( heb nooit rondgebreid is de eerste keer).

Zijn er nog hulptroepen die me verder kunnen helpen.

alvast bedankt.

groetjes Petra
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:28
Ik weet niet of Mutti nog komt vanavond! Ik weet niet wat je niet snapt, dus kan je iets meer vertellen?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:43
Heb je hem nu rondgebreid en hoever ben je dan nu als je die 21 pennen gebreid hebt . laat je middelste 6 steken die m.v gaan vormen weer wachten(Volgens mij kan je dan niet meer rondbreien ) Je gaat dan verkorte nld breien .Je laat dan steeds de laatste st ongebreid .Dit doe je tot je nog maar 4 st over hebt . Dan brei je alle steken plus de 6 wachtende samen weer op een pen .Om geen gaatjes te laten ontstaan geven zij aan dat je verdraaide steken moet breien tussen je steken die je hebt laten staan (tussen lusje opnemen).je meerdert dan Omdat ongedaan te maken brei je
in de volgende pen  dan steeds 2 steken samen zodat je weer op 32 steken uitkomt .Daarna ga je je steken over je pen verdelen zoals aangegeven .
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2013 om 21:51
Tjonge, ik haak af, hoe weet je dat allemaal? Helderziende ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2013 om 08:36
Bijna goed . Ik gebruik een glazenbolWink  maar die wordt een beetje minder helder de laatste tijd .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2013 om 11:30
weer bedankt voor de reactie.
De 21 rd heb ik nu klaar ga dan nu de 6 st mv stilleggen en daarna weer op twee naalden verder.
Ga vanavond weer uitproberen als het niet lukt zal ik weer vragen.
Kan dit nu niet doen wordt kado voor onze dochter en is nu thuis.

Nogmaals bedankt en jullie horen zeker of het lukt vandaag of anders morgen.

Groetjes en nog een fijne zaterdag
Petra
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2013 om 20:49
tot nu toe weer alles gelukt ga dadelijk weer verder proberen.
dames allemaal bedankt voor de goede hulp

groetjes Petra
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns