Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag Nederlands Openluchtmuseum

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
NOM View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 24 Februari 2020
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NOM Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag Nederlands Openluchtmuseum
    Posted: 24 Februari 2020 om 15:50
Hallo hobbyisten,

In het Nederlands Openluchtmuseum ontvangen wij mensen met dementie. In een kamer ingericht met een jaren zestig interieur kunnen bezoekers herinneringen aan vroeger ophalen. Om dit te doen ben ik opzoek naar alledaagse spullen van vroeger, met name ontspanning is belangrijk.

Voor dit project ben ik opzoek naar bladen en stoffen uit de periode 1955 tot 1969. Deze bladen kunnen worden bekeken in een zithoek waar bezoekers wat kunnen drinken, muziek kunnen luisteren van toen en even op hun gemak kunnen komen (denk aan de Margriet, Libelle en Marion). Daarnaast kunnen bezoekers zelf aan de gang met textiel (hiervoor zoek ik typische jaren zestig dessins, van behouden tot natuurlijk het liefst wat ‘wilder’).

Meer informatie over ons project:

https://openluchtmuseum.nl/over-ons/nieuws/aandacht-voor-dementie-het-nederlands-openluchtmuseum

De bladen en stoffen die wij zoeken hoeven helemaal niet in gave conditie te zijn, wanneer er in gebladerd is of opgeschreven geeft het juist een huiselijk herkenbaar gevoel.

Wanneer jullie materiaal over hebben uit deze periode en zouden willen doneren aan ons project kunnen jullie met mij contact opnemen via t.smeets@openluchtmuseum.nl

Groet,

Tim
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2020 om 10:11
Ik zal een knoop in mijn zakdoek leggen, maar volgens mij heb ik de meeste bladen al naar de kringloop gedaan.
Maar je zoekt dus blijkbaar alleen damesbladen of niet ?
Back to Top
NOM View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 24 Februari 2020
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NOM Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2020 om 17:26
Hallo lw1463, 

Nee hoor, allerlei soorten bladen zijn welkom! 

Groet, Tim 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2020 om 11:13
Ik heb ze net als Lw 1463 weggegeven .niet aan de kringloop,maar in de brievenbus van het rode kruis .

Ik kwam gisteren in gesprek met iemand ,die mij wees op mensen die b.v huizen leegruimde na overlijden of plaatsing in een verpleeghuis .

Je ziet daar ook wel eens advertenties van staan ,misschien kun je met zo iemand kontakt opnemen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2020 om 18:01
Mensen kunnen een codicil nalaten, waarin ze hun oude bladen, kijkboeken en dergelijke toewijzen aan dit soort projecten. Ik ga dat zeker doen voor mijn Beatle-elpee's en Hema breiboeken. Ik heb een Margrietbundel opgestuurd, die ik in een kringloop had gekocht en zuinig bewaarde voor als ik ooit nog eens er uit zou breien. Maar de patronen waren vreselijk oubollig. De kapsels en advertenties waren een giller.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns