Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

VRaag over 2 aan 2 samen breien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jasmijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jasmijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: VRaag over 2 aan 2 samen breien
    Posted: 23 Februari 2012 om 17:07

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben bezig met een hondenjasje van de site. Het is een donkergekleurde met een capuchon). Ik ben bijna klaar maar kom nu in de knoei met het einde van de capuchon. Er staat: vanaf nu 2 aan 2 samenbreien tot je nog 2 steken overhoudt (om de capuchon te sluiten). Momenteel staat de helft van de steken op de ene naald en de andere helft op een 2e naald. Ik weet hoe ik moet samenbreien, maar dit begrijp ik niet helemaal. Wie kan me helpen?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 18:23
Als er staat 2 aan 2 samenbreien, bedoelen ze dat je telkens in 2 steken tegelijk insteekt en die samenbreit.

In dit geval keer je daarna de naald daarna en brei je weer 2 aan 2 samen tot er nog maar 2 steken op de naald staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jasmijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jasmijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 18:56
Dank je wel voor je reactie. Dus je blijft op 2 naalden breien? Ik dacht
dat je misschien vloiend over moest gaan in 1 naald. Om uiteindelijk
maar 2 steken over te houden, moet je nog een flink aantal naalden
breien, klopt dat?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 19:29
Hoeveel steken heb je nu? Het gaat hard, hoor, je halveert het aantal bij elke naald.

wat rozengeur.
Back to Top
Jasmijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jasmijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2012 om 19:46
41 steken op elke naald. Brei ik samen op de heen én teruggaande
naald of alleen de heengaande?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 11:12
Als het niet speciaal vermeld wordt zou ik het in elke naald doen, eerst heb je dan 20 + 1 steken, dan 10 + 1, 5 + 1 dan 3, en als je de eerste 2 samenbreit heb je er 2.

wat rozengeur.
Back to Top
Jasmijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jasmijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2012 om 17:07
Gelukt! Dank je wel!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns