Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over breiproject (boord met knopen)

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over breiproject (boord met knopen)
    Posted: 13 Februari 2011 om 00:21

Dit brei project staat de komende tijd op stapel, had dit wijde vest op marktplaats misgelopen, maar heb wel de duidelijke foto's veiliggesteld zodat ik het precies kan nabreien, de boorden en hals zijn iig al afgewerkt met de kreeftensteek.

Dit wordt het garen

Lana Grossa Giava No 3 Lime of pistache groen.

 

Mijn vraag, hoe is die boord aan de voorpanden gebreid? is dit apart eraan gebreid of gewoon meer steken erbij gebreid en danb omgeslagen? dit kan ik niet goed zien.

Zie onderste foto's.

 

 

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 09:11

Halo Cornel

ik denk ..... dat de boord de van de voorpanden gewoon begint met enkele averechtse steken met daarin de knoopsgaten

dan krult de boord naar   binnen

Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 10:08
zoals ik de foto's zie is de boord direct aan het vest vastgebreid en niet apart.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 10:55
Ook ik denk dat het boord is aangebreid en niet apart is gedaan
groetjes Marlan
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 11:55

Ik heb even ingezoomd en volgens mij zijn de steken direct naast de bovenste knoop -linker voorpand - averecht .

 

Leuk vest

Mutti

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 18:56

Bedankt voor de duidelijke antwoorden, ik had al een vermoeden dat de boord op een of ander manier meteen samen gebreid was aan de voorpanden, maar helemaal zeker wist ik het niet. Ben altijd gewend om boorden later los eraan te breien dmv de steken opnemen. Maar als ik naar de onderkant kijk zie ik dat de boorden niet omkrullen, wordt dit omkrul effect ongedaan gemaakt indien je met de kreeftensteek de onderkant gaat afhaken?

Normaal gaat de onderkant omkrullen als je geen boord brei maar meteen na het steken opzetten rechts en averechts gaat breien. Hier zie ik dat duidelijhk niet. Hoe krijg ik de onderkant net zo mooi als op de foto's?

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 12:22

Heb gisteren al een gedeelte van het garen gekocht, zal eerst diverse proeflapjes breien om de juiste stekenvehoudingen vast te stellen. Hierna ga ik echt aan hetr vest beginnen.

Wordt vervolgd

 

 

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2011 om 02:59

Heb net voor het slapen gaan nog snel een proeflapje gebreid, heb ik vrij los gebreid op nld 4 daardoor valt lekker los en soepel.

Proeflapjes brei ik vrijwel altijd als ik voor mij met onbekend garen wil breien, zo weet ik al hoe het eruit komt te zien en hoe het breiwerk aanvoeld, en niet onbelangrijk.. de stekenverhouding.

Het vest wordt ongeveer 90 cm wijd en ongeveer 60 tot 65 cm lang. zoals op de foto.

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2011 om 07:42
SUCCES,Mooi garen.
Back to Top
willywol View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 13:30

ik kijk vol ^panning naar je vorderingen uit.

Vind hetr modal echt SUPER

groetjes Inge DeV

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 20:28
Originally posted by willywol willywol wrote:

ik kijk vol ^panning naar je vorderingen uit.

Vind hetr modal echt SUPER

groetjes Inge DeV

 

Begint al vorderingen te maken, zal straks een foto plaatsen van het breiwerk in eerste fase.

Ben nu met 3 breiprojecten bezig,, te weten een kort wijd zwart truitje/topje in glanskatoen, een verander project van een wijd zwart vestje dat ik op marktplaats gekocht heb (zie foto) en uiteraard het groene vest.

Had afgelopen week dit wijde zwarte vestje ontvangen en het staat momenteel in de steigers (lees breipennen)
De hals wordt opnieuw afgekant, omdat hij wat trekt (dus niet verwijderd) de mouwen brei ik aan de uiteinden iets langer, het garen hiervan haal ik van de verwijderde voorbeleg delen. De knopen worden vervangen door zg houtje touwtje sluitingen.

Vestje zoals ik het kreeg toegestuurd.

Vestje under construction.


Eindresultaat post ik hier zodra de verbouwing afgerond is.

Het lime of pistache groene wijde vest ben ik inmiddels ook al aanbegonnen er staan maar liefst 162 steken op, met nld 4.


 

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 00:46
Mooi zeg! Mooie kleur groen en dat grijze vest is ook mooi! En 162 steken.... Ik ben begonnen met een vest van garnstudio waar je begint met 1221 steken!!!! Ik heb het bijna opgegeven hihi
Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2011 om 02:10

Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Mooi zeg! Mooie kleur groen en dat grijze vest is ook mooi! En 162 steken.... Ik ben begonnen met een vest van garnstudio waar je begint met 1221 steken!!!! Ik heb het bijna opgegeven hihi

Heb achtepand van het wijde groene vest is nu ruim 20 cm lang en valt al behoorliijk wijd als ik het op twee breipennen verdeel zoals op de foto's van het groene vest  en zal morgen een foto plaatsen hiervan. Trouwens het zwarte vestje op de 2 foto's is beslist niet grijs, maar echt zwart zoals op de bovenste foto. Op de onderste foto lijkt het vest grijs, maar dat heeft te maken met de onjuiste belichting.

Effe een update, hier een foto van het groene vest in eerste fase. De zwarte markeringsring in het midden geeft aan dat er 2 keer 81 steken op de naald staan.

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 14:20
Originally posted by Cornel45 Cornel45 wrote:

Originally posted by willywol willywol wrote:

ik kijk vol ^panning naar je vorderingen uit.

Vind hetr modal echt SUPER

groetjes Inge DeV

 

Begint al vorderingen te maken, zal straks een foto plaatsen van het breiwerk in eerste fase.

Ben nu met 3 breiprojecten bezig,, te weten een kort wijd zwart truitje/topje in glanskatoen, een verander project van een wijd zwart vestje dat ik op marktplaats gekocht heb (zie foto) en uiteraard het groene vest.

Had afgelopen week dit wijde zwarte vestje ontvangen en het staat momenteel in de steigers (lees breipennen)
De hals wordt opnieuw afgekant, omdat hij wat trekt (dus niet verwijderd) de mouwen brei ik aan de uiteinden iets langer, het garen hiervan haal ik van de verwijderde voorbeleg delen. De knopen worden vervangen door zg houtje touwtje sluitingen.

Vestje zoals ik het kreeg toegestuurd.

Vestje under construction.


Eindresultaat post ik hier zodra de verbouwing afgerond is.

Het lime of pistache groene wijde vest ben ik inmiddels ook al aanbegonnen er staan maar liefst 162 steken op, met nld 4.

De verbouwing van 23 februari jl is afgerond, zie hier het eindresultaat.

Detail voorpanden, de knopen zijn vervangen door houtje touwtje sluitingen. .

Oja het limegroene wijde vest schiet intussen ook gestaag op, pics volgen nog. 

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2011 om 22:57

Update.

Het rode vestje waar ik al voor het groene wijde vest aan begonnen was is eindelijk af en staat perfect op dit zwarte satijnen jurkje, zie het tweede breitopic op het Fok forum voor de eerste foto's. Het limegroene wijde vest is het achterpand ook af. het pand is ruim 90 cm breed en 60 cm hoog.

Rood vestje

Groen wijd vest in tweede fase, achterpand is af. Ga straks de twee voorpanden opzetten waarvan de eerste en laatste 5 steken (L en R voorpanden) averechts gebreid moeten worden zoals het oorspronkelijke vest.

Proeflapje voor het vaststellen van de hoeveel steken die nodig zijn voor de belegdelen voor de knoopsgaten voor de voorpanden. Hier zijn 5 steken het perfecte aantal. Binnen de ovale cirkel is het gedeelte te zien waar het in dit proeflapje om gaat.

Wordt vervolgt. 

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2011 om 13:15

Effe dit vergeten topic nieuw leven inblazen. Het wijde limegroene vest is nu al in de derde fase, alleen de mouwen ontbreken nog. Maar het zit en past nu al echt..WOW!!

Detail van de gehaakte hals in kreeftensteek.

Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 Augustus 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 12:56

Eindelijk af, het eindresultaat mag er wezen. Vergelijk de foto's van het oorspronkelijke vest maar eens met het nagemaakte vest. Foto hiervan staat ook in dit topic.

Intussen staat er alweer een zwart vesje op de breinaalden, maar dan van een andere kwaliteit garen. Een rode uitvoering staat al in dit topic.

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 13:42
Mooi geworden.Ik vind vooral de knoopsluiting erg leuk.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2011 om 13:50
uhm ik zie andere knopen  Maar erg gaaf geworden! 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns