Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over een patroon van Drops

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
BiancaVuurens View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BiancaVuurens Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over een patroon van Drops
    Posted: 09 Augustus 2011 om 19:46
Ik heb even een vraag over de patroon, vooral om op gang te komen;

Linker schoentje: Lees Haak info en begin met de zool. Haak 15-18-20 (25-27) l (incl. of 1 l om meet te keren) met haaknld no. 3 en oudroze Alpaca.
Haak de eerste toer als volgt: 1 v in de 2e l vanaf de nld, 1 v in de volgende 13-16-18 (23-25) l = 15-18-20 (25-27) v, keer het werk. Ga verder door 1 v te haken in elke v van de vorige en meerder tegelijkertijd 2 v aan het begin en het eind van de eerste toer als volgt: haak 3 v in de eerste en de laatste v van de toer = 19-22-24 (29-31) v

Om te beginnen moet ik zoals ik hier begrijp 18 lossen haken (want de losse om te keren is incl?
Toer 1; haak 1 vaste in de 2e lossen vanaf de naald, 1 vaste in de volgende 16 (doe het schoentje 6/9 maanden) lossen, = 18 vaste (naar mij idee kom ik er 1 tekort 1 vaste in de 2e losse + 16 volgende losse is 17?).
Keer het werk (ik neem aan dat hier mee bedoeld word om weer terug te haken)
Toer 2; begin met 1  lossen om te keren, eerste wordt 3 vaste en dan 17 vaste op volgend (bij mij zou dit 16 zijn) en dan laatste keer weer 3 vaste in 1 om het totaal 22 vaste te laten worden.

Kunt u mij misschien even opweg helpen, ik vind de patronen erg leuk, heb van deze ook al het mutsje gemaakt, maar ik kom nu even niet opweg.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 22:53
Hallokes Bianca,
Ik denk dat je gewoon op de onderrand van de opzet moet doorhaken.
Je vormt een zooltje,dus is het zoals bij de bodem van een tas.
Groetjes Inge<deV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 08:22
In de haakinfo staat dat de keerlosse telt als 1 vaste dus dan en dat je op de teruggaande toer daar ook een vaste in moet haken. Dan zijn het er in de eerste toer dus wel 18 en daarna 22.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 08:46
Zoals ik het begrijp heb je aan het begin 2 lossen, nl. 1 losse om te keren en 1 losse om te meerderen. Moet je aan het eind van de eerste toer dan ook niet 2 vasten in de laatste steek doen? Het staat er niet bij, maar er is wel sprake van 18 vasten waar jij 17 telt. En de volgende toer meerder je met 3 steken aan elke kant.

Ik vind het een beetje warrig patroon, maar het is de bedoeling dat je aan het eind, in de toer vóór je 4 cm ver bent, weer mindert en dan om de hele zool heen gaat haken.

Ik denk dat het voornaamste is dat je de vier hoeken aangeeft en dat je ongeveer het stekental voor de hele schoen rondom goed krijgt.

Maak de zooltjes maar allebei achter elkaar en schrijf op hoe je de eerste doet, zodat ze identiek zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.891 seconden.
Lang Yarns