Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kittycat View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kittycat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over haakpatroon
    Posted: 15 April 2014 om 12:17
Hallo allemaal,

Ik ben aardig nieuw met haken en heb al veel kleine beestjes gehaakt. Nu ben ik bezig met een baby Pluto alles wat met een magic loop begint kom ik uit en heb ik al klaar maar een van de belangrijkste delen het hoofdje, daar kom ik niet helemaal uit.

Note is wel dat ik het patroon in zowel het Spaans als Thais heb.

Wat er staat in het Spaans is:
Hacer una cadeneta de 6pb (haak een ketting met 6vasten)
1: 4pb, 3pb en el ultimo Punto (girar), 3pb, 1aum(12) (4vasten, 3 vasten "iets met losse" , 3 vaste, 1 meerdering.)

Ik snap niet hoe ik op 12 uit moet gaan komen en wat ik met die tussenlossen moet.. Kan iemand mij hierin helpen... Misschien staat het er allemaal ook wel een beetje vaag.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Back to Top
Knutselaartje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Knutselaartje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2014 om 12:28
hoi,

Ik denk dat het de bedoeling is dat je een ketting van vijf lossen haakt, plus eentje extra. Dan ga je om je ketting heen haken. De zesde losse is je beginlosse. vervolgens haak je vier vasten (in de 5e, 4e, 3e en 2e lose) dan haak je drie vasten in de 1e losse, vervolgens haak je weer vier vasten (in de 2e, 3e, 4e en 5e losse van je ketting) maar dan aan de andere kant en in de laatste steek nog een vaste extra. zo kom ik om 12 uit

x   x  x  x  x
x 0  0  0  0  0  x
  x   x  x  x  x