Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVraag over mijn naaimachine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
poldergirl View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over mijn naaimachine
    Posted: 14 Augustus 2010 om 15:40

Hallo,

Ik weet niet of ik de vraag hier goed plaats anders alvast mijn excuus daar voor.Ik heb net via mp een naaimachine gekocht om wat dingen uit te proberen. het is een singer 2718. nu mijn probleem als ik naai dan zijn de steken aan de bovenkant mooi en goed maar aan de onderkant hangen enorme lussen. Weet iemand hoe ik die kleiner kan krijgen?

Groetjes Tessa

groetjes Tessa
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 16:05
je zult het even moeten uitproberen, door met een schroevendraaiertje het schroefje op het spoelhuisje aan te draaien. Ik vermoed dat als je nu het draadje vastpakt, je het er veels te makkelijk uittrekt, er moet wel een bepaalde spanning opstaan.
lydia wijsbroek
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2010 om 19:50
Voor je aan het onderspoeltje gaat draaien ; kijk eerst naar de volgende, makkelijkere dingen :

- Is de machine op de juiste manier ingeregen ?
- Is de naald scherp genoeg ?
- Is het spoeltje op de juiste manier en de juiste kant op volgeregen ?
- Zit het spoeltje op de goede manier in het spoelhuis ?
- Staat je bovenspanning niet te strak?

Als als die dingen kloppen en je hebt nog steeds een veel te losse onderspanning, DAN kun je proberen de schroef op het spoelhuisjes een heel, heel, heel klein beetje (ongeveer 1/8 slag) aan te draaien. Maar hier ligt het probleem eigenlijk vrijwel NOOIT aan, dus doe dat alleen in het uiterste noodgeval.

Beter is het, als je de machine tweedehands gekocht hebt, hem even helemaal goed onder handen te laten nemen door een naaimachineboer. Dat is niet zo duur, en sowieso jaarlijks ongeveer (afhankelijk van hoeveel je naait) nodig. Het blijft een mechanisch apparaat waarop nog wel eens wat moet worden afgesteld. En dat kun je nu eenmaal gewoon niet zelf.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2010 om 11:32
En deze vraag komt vaak hier terecht, het is een echte hobbyvraag. Ons antwoord is dan ook meestal hetzelfde, even na laten kijken. Maar geen excuses meer aanbieden voor een gewone vraag hoor, als je meer vragen over naaiwerk hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns