Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over patroon col van Zeeman

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 14:18

je hebt gelijk wat betreft de tricotsteek met een rondbreinaald. daar heb ik niet aan gedacht. Ik ga het nogmaals proberen vanavond.Ik ga nu mijn kleindochter halen.

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 14:22

doe dat en een prettige middag .

Morgen is het mijn omadag .

Ik hoor wel hoe het afgelopen is

groet

Back to Top
Roos68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 19:10

Tsjonge wat leuk dat jullie zo betrokken zijn. Jullie zijn al verder dan ik. Ik ga het nogmaals proberen om zo'n lus te krijgen.

IK heb vroeger veel gebreid (inbreien, kabels etc). Nu het breien weer opgepakt, en kan het niet uitstaan dat het niet lukt....

groetjes Roos

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 20:36

dat heb ik ook altijd dat niet uit kunnen staan .

Ik ben dus tot bovenstaande oplossing gekomen . ben benieuwd naar jullie bevindingen ,

De foto van Frea heeft me wel geholpen

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 08:52
Van 29
Van 29
Van 29

Dit is wat ik er van maak.Ik heb de 20 naalden van het patroon gebreid.Maar ik krijg toch niet het patroon van het plaatje.Ik denk dat ik iets fout doe bij de averechtse afhaling.In het boekje staat dat je de draad achterlangs losjes mee moet nemen.

Als je op google de slipsteek opzoekt,dan staat er ook bij de heengaande naald de draad achterlangs losjes meenemen maar bij de teruggaande naald de draad voorlangs losjes meenemen. Mutti, wat heb jij gedaan???

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 09:11

bij mij zag het er heel anders uit ,

Ik heb de draad ook achterlangs meegenomen .

In je 2e lichte pen haal je je 1e steek voor de 2e keer af (violet)dan volgt er een av steek (in licht)en weer afh(violet) . Die afgehaalde steken vormen je lange lussen .en hebben de zelfde kleur in het patroon dus violet als je eerste twee pennen die je zonder patroon gebreid hebt .

De av steekt ligt nu optisch gezien wat dieper

In je eerste lichte pen brei je je steek recht in de 2e av

Ik zie bij jou geen av steek tussen je lussen zit daar soms het verschil ??

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 14:42
Van 29
Van 29

Ik stop ermee. Ik denk dat het nu redelijk lijkt op het plaatje ,maar wat een lastige steek.Ik vind het een hele leuke col,maar ga er echt niet aan beginnen.

Roos,Succes. laat je nog even weten of het lukt.

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 17:24

zo zag die er bij mij ook wel ongeveer uit .

De av steek lijkt toch best op een kruisje ????

Ik vind het ook geen echte steek die lekker vlug wegbreit

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 20:42

De av.steek lijkt een ietsje pietsje op een kruisje. Maar ik vind het een onding van een steek om te breien. Ik ga gauw weer verder met mijn giletje.

groetjes Frea.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 22:18

toch was het wel gezellig om dit zo samen te doen .

succes met je giletje

gr/mutti

Back to Top
Roos68 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2012 om 22:54

Beetje late reactie, maar hier ben ik toch weer even.

Mijn computer lag er even uit en het kostte nog even wat uitzoekwerk, omdatik op 2 pennen brei. Maar het is gelukt!

Ik vind het heel leuk dat jullie zoveel moeite hebben gedaan me op weg te helpen.

Hartelijk dank.

roeten Roos

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2012 om 08:23

Roos,wanneer je de col klaar hebt,kan je dan een foto maken.We willen hem nu wel zien.

groetjes Frea.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns