Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over patroon in boek De Oranjes, een uitge..

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over patroon in boek De Oranjes, een uitge..
    Posted: 21 April 2013 om 20:42
Hoop dat ik hier een vraag kan plaatsen? 
Ik heb laatst het boek De Oranjes, een uitgeBREIde geschiedenis gekocht en ben druk bezig met breien. 
Ik had vandaag eindelijk Maxima af en was druk bezig alles in elkaar te zetten. Alleen het heup en been gedeelte paste helemaal niet aan op het lijfje?
Er staat in het boek bij lijf dat je eindigt met 14 steken en bij de benen staat dat je moet beginnen met 24 steken en daarna na 4 pennen tricotsteek 5 r breit, 14 steken afkant en daarna 5 steken recht breit etc.. Er staat ook bij dat je het breit van zool naar heup, maar dat klopt dan toch niet??

Ik weet niet of ik foto´s  van dit gedeelte van het patroon mag plaatsen omdat het een boek is, sorry al stond dit patroon ook in de Troskompas een tijdje terug.

Alvast bedankt!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 20:49
Het been en voet worden aan een stuk gebreid en daarna dubbel geklapt.
dit deel moet twee keer gebreid worden zodat je ook twee benen krijgt en elk deel is dan een been.
Klopt wel zoals in het boekje staat heb ze zelf ook gebreid, maar het is een beetje onhandig gemaakt moet ik zeggen.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 20:55
AAAAHHH DANKJEWEL!!!!!

Daar was ik echt NOOIT opgekomen haha! Ik vond het al raar dat er niet stond dat je die andere 5 steken moest breien.

Ik ga gelijk weer aan de slag, nogmaals heel erg bedankt (patronen lezen is nog niet mijn sterkste kant, dat blijkt).
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 20:59
Graag gedaan hoor, we zijn er om elkaar te helpen toch.
Het been ziet er uit elkaar een beetje als een lange U uit.
Succes verder en als er nog vragen zijn horen we het wel weer.

groetjes PetraThumbs Up
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2013 om 21:03
Ah een lange U vorm dus! De rest heb ik nu al in elkaar gezet, mis alleen de beentjes nog. Vond het wel superleuk om te maken, ik heb nog niet veel brei ervaring dus ik vind het een leuke uitdaging.

Dankjewel!!
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2013 om 20:40
Hoi Sandra was het nog gelukt met de benen.
Had nog geantwoord op de andere mail maar weet niet of deze aangekomen is ben niet zo handig met de PC (haha)
Het is zeker leuk om dit project te breien moet maxima en willem nog afwerken en Beatrix vandaag klaar gemaakt ziet wel grappig uit moet ik zeggen.

succes verder met breien.

gr. Petra
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns