Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
illusion View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer illusion Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over patroon
    Posted: 25 November 2013 om 12:26
Ik ben bezig met het breien van het rugpand. Er staat op een gegeven moment in het patroon:
Kant bij 65 cm hoogte voor de hals de middelste 8 steken af en brei  beide kanten apart verder.
Tot zover is het me duidelijk. Ik heb dan aan beide kanten van de hals nog 15 steken staan.
Vervolgens staat er: Kant aan de halskant nog 1x5 steken af.

Mijn vraag is: Waar precies kant ik die 1 x 5 steken dan af?

Bij voorbaat dank.
Vlinder

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 12:31
Aan weerszijden van het gat voor de hals.

Je breit 15 steken, keert en kant er 5 af, je hebt nog 10 voor de schouder. Voor de andere schouder kant je direct 5 steken af en breit er 10.

Ik vind het netter om eerst 10 steken te breien, dan 5 af te halen, met de draad om en om vóór en achter de steken, en dan die 5 af te kanten. Dan is de ene kant van de hals niet hoger dan de andere kant. Bij het aanzetten van het halsboordje vallen de dwarsdraadjes weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 17:22
'n Mooie tip, Magtelt. Ik zal 'm meteen even opslaan voor toekomstige gevallen. Dank je wel! 

Back to Top
illusion View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer illusion Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 November 2013 om 18:04
Volgens mij heb ik 'm door.
Fijn, bedankt!
Back to Top
illusion View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer illusion Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2013 om 21:52
Ik ben inmiddels bij het rechter voorpand van het vest aanbeland.
Ik heb een vraagje mbt minderen in dit rechter voorpand.
Er staat: Zet 30 steken op en brei 5 cm boordsteek. Brei verder in de volgende indeling: voor de sluitbies 6 steken doorbreien in boordsteek, op de overige steken tricotsteek breien, hierbij in de 1e naald 1 steek minderen.
Minder ik deze steek dan gelijk aan het begin van de 1e naald? (de boord heb ik inmiddels gebreid)  Dan zou ik minderen aan de sluitbieskant, wat me vreemd lijkt. Als ik aan het eind van de naald 1 steek minder dan minder ik aan de naadkant, wat me logischer lijkt. Klopt dat?

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns