vraag over patroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
illusion ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2013 Status: Offline Points: 19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 November 2013 om 12:26 |
Ik ben bezig met het breien van het rugpand. Er staat op een gegeven moment in het patroon:
Kant bij 65 cm hoogte voor de hals de middelste 8 steken af en brei beide kanten apart verder. Tot zover is het me duidelijk. Ik heb dan aan beide kanten van de hals nog 15 steken staan. Vervolgens staat er: Kant aan de halskant nog 1x5 steken af. Mijn vraag is: Waar precies kant ik die 1 x 5 steken dan af? Bij voorbaat dank. Vlinder |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aan weerszijden van het gat voor de hals.
Je breit 15 steken, keert en kant er 5 af, je hebt nog 10 voor de schouder. Voor de andere schouder kant je direct 5 steken af en breit er 10. Ik vind het netter om eerst 10 steken te breien, dan 5 af te halen, met de draad om en om vóór en achter de steken, en dan die 5 af te kanten. Dan is de ene kant van de hals niet hoger dan de andere kant. Bij het aanzetten van het halsboordje vallen de dwarsdraadjes weg. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
'n Mooie tip, Magtelt. Ik zal 'm meteen even opslaan voor toekomstige gevallen. Dank je wel!
|
|
![]() |
|
illusion ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 24 November 2013 Status: Offline Points: 19 |
Volgens mij heb ik 'm door.
Fijn, bedankt! |
|
![]() |
|
Ik ben inmiddels bij het rechter voorpand van het vest aanbeland.
Ik heb een vraagje mbt minderen in dit rechter voorpand. Er staat: Zet 30 steken op en brei 5 cm boordsteek. Brei verder in de volgende indeling: voor de sluitbies 6 steken doorbreien in boordsteek, op de overige steken tricotsteek breien, hierbij in de 1e naald 1 steek minderen. Minder ik deze steek dan gelijk aan het begin van de 1e naald? (de boord heb ik inmiddels gebreid) Dan zou ik minderen aan de sluitbieskant, wat me vreemd lijkt. Als ik aan het eind van de naald 1 steek minder dan minder ik aan de naadkant, wat me logischer lijkt. Klopt dat? |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |