Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag over patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gonna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 December 2016
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gonna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag over patroon
    Posted: 27 December 2016 om 19:27
Beste breidames.

ik ben bezig met een damestrui Drops114-2 modelnummerU-559

Ik ben met dunnere wol bezig de trui te breien en ga het patroon van de ronde pas gewoon in tricot breien dus zonder figuurtjes.

Nu heb ik de trui tot armsgat gebreid en de mouwen ook en bij elkaar op de rondbreinaald gezet voor de ronde pas.

Ik moet alles omrekenen naar de dunne wol die ik gebruik. Echter staat volgens het patroon bij de maat large nu 340 steken op de rondbreinaald Dan moet je het patroon gaan breien volgens M1 met voor de large 20 herhalingen over de naald is 140 steken.

Kennelijk word er geminderd van 340 naar 140 steken, maar ik kom er niet achter waar die minderingen dan gebeuren. Als ik het M1 patroon zie dan zijn dat in totaal  55 naalden. Ik wil dus het patroon volgen enkel in tricosteek, dus zonder figuurtjes,omdat ik al met dunnere wo;l werk en alles om moet rekenen word het anders te ingewikkeld. Maar die herhalingen en die minderingen snap ik niet. Weet iemand wat er bedoeld word?

vr gr Gonna
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 19:33
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 19:44
er wordt geminderd in de vijfde naald links, de negende naald rechts en de veertiende weer links van het m1 patroon en dan een beetje erboven moet je van 3 steken 1 maken (5 keren). En bij de uitleg van het patroon staat hoe je die minderingen in het midden moet maken

En elke keer als je een trapje ziet zijn er ook minderingen aan de kant van het patroon.


Ik ben het in stukjes aan het proberen te beantwoorden:
1 M1 patroon begint met 17 steken, dit moet je 20 keren doen
20 keer 17 steken = 340
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2016 om 20:11
Je rapport van telpatroon bestaat uit 17 steken . Bij het pijltje heb je er nog maar 7 . Daar verlies je dus 10 steken per rapport . Je moet je rapport 20x herhalen 20x 10 is 200 steken.
Je moet je mindering dus vinden in je telpatroon


Ik zie nu dat bep ook al een antwoord gegeven heeft
Back to Top
Gonna View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 December 2016
Locatie: Overijssel
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Gonna Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2017 om 15:00
Beetje laat, maar heel erg dank. Inmiddels is de trui af en hij is prachtig geworden. Dochter is er zo blij mee
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 11:12
wat goed om te lezen dat de trui af is en dat ze er blij mee is
dank je wel voor het vertellen
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 11:14
ja, leuk dat dat je meldt !!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2017 om 11:49
En wat is je volgende project?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns