Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over rondbreien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lieske1954 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieske1954 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over rondbreien
    Posted: 15 Januari 2013 om 16:58

Hallo allemaal

Ik ben begonnen met een vestje op een rondbreinaald.

Ik heb de steken op gezet en de eerste pennen gebreid. Maar ik snap even iets niet.

Er staat in de beschreivng het vest wordt op een rondbreinaald gebreiid van middenvoor tot middenvoor. Maar nu ik een aantal pennen heb gebreid heb ik gewoon een ronde vorm

Wat doe ik niet goed? Ik zal de uitleg van het patroon hier onder zetten, ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om even de eerste regels te willen lezen en mij verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor de moeite.

groetjes
Lies

Panden: Het vest wordt heen en weer gebreid op de rondbreinaald vanaf middenvoor naar middenvoor.
Zet 193-221-242 st (inclusief 1 kantsteek in iedere zijde van middenvoor die niet in Patroon worden gebreid) op met rondbreinaald 2,5 mm en ijsblauw. Brei 2 nld tricotsteek (1e nld= verkeerde kant). Wissel naar roze Viscose en brei 1 nld tricotsteek. Brei de volgende nld als volgt (aan de goede kant): 1 kantsteek, 1 r, * 1 omslag, 2 r samen *, herhaal steeds *-*. Eindig met: Maat S/M en M/L: 1 kantsteek, Maat XL: 1 r en 1 kantsteek. De gaatjesrand= de omslag - Vanaf dit punt het werk verder meten! Wissel terug naar ijsblauw Safran. Brei 5 nld tricotsteek. Brei daarna verder volgens teltekening M.3 – begin en eindig met 1 kantsteek + 2 st r (= een kleine kabel). Brei 10 nld van M.3. Wissel naar rondbreinaald 3 mm. Brei verder volgens teltekening M.1, brei 1 kantst aan weerszijden in ribbelst. Meerder tegelijkertijd in de 1e nld gelijkmatig verdeeld 4-0-3 st = 197-221-245 st. Zet tegelijkertijd na de 1e nld van M.1 1 markeerring op 50-56-62 st vanaf beide zijkanten = 97-109-121 st middenachter tussen de markeerringen. Let op de steekverhouding! Meerder bij een hoogte van 6-7-7 cm 6 keer 1 st aan weerszijden van de markeerringen in iedere 7e nld= 221-245-269 st - de gemeerderde st mee breien in het Patroon. Brei bij een hoogte van ca 18-19-19 cm – er zijn minstens 5 nld tricotsteek boven de laatste toer met gaatjes gebreid - 1 nld tricotsteek met roze Viscose. Brei de volgende nld met ijsblauw Safran als volgt : 1 kantsteek, * 2 r samen, 1 omslag *, herhaal steeds *-*, eindig met 1 r en 1 kantsteek. Brei daarna 5 nld tricotsteek met ijsblauw – meerder tegelijkertijd in de laatste nld gelijkmatig verdeeld 2 st op achterpand = 223-247-271 st. Brei de volgende nld als volgt (goede kant): 1 kantsteek, M.2A (= 12 st), M.2B over 84-96-108 st, M.2C (= 29 st), 84-96-108 st van M.2D eindig met M.2E (= 12 st) en 1 kantsteek. Brei na M.2 verder in tricotsteek met ijsblauw Safran tot de gewenste afmetingen. Kant af voor het armsgat bij een hoogte van 27 cm (M.2 moet helemaal gebreid zijn): 8 st aan weerszijden (dwz, 4 st aan iedere zijde van de markeerringen). Brei ieder deel apart verder.

Rechter voorpand: = 52-58-64 st. Kant daarna af voor het armsgat aan de zijkant in iedere 2e nld: 1-1-1 keer 3 st, 0-2-4 keer 2 st en 4-5-5 keer 1 st= 45-46-48 st. Kant bij een hoogte van 34-35-36 cm 8 st middenvoor af voor de hals. Kant daarna af aan de halszijde in iedere 2e nld: 2 keer 3 st, 3 keer 2 st en 6 keer 1 st = 19-20-22 st over voor de schouder. Kant de resterende st af bij een totale hoogte van 46-48-50 cm.

Linker voorpand: = 52-58-64 st. Brei dit zoals bij het rechter voorpand, maar dan in spiegelbeeld.

Achterpand: = 103-115-127 st. Kant daarna af voor het armsgat aan weerszijden zoals bij het voorpand = 89-91-95 st over op de breinld. Kant bij een hoogte van 44-46-48 cm de middelste 47 st af voor de hals. Kant dan nog 2 keer 1 st af aan beide halszijden in iedere 2e nld: = 19-20-22 st over voor iedere schouder. Kant de resterende st af bij een totale hoogte van 46-48-50 cm.

Lies
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 17:01
niet sluiten maar weer terug breien . Net zoals je met 2 pennen breit .Als je pen erg kronkelt even in warm water leggen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 17:04
je moet  heen en weer breien op rondbrei naalden. omdat daar meer steken op kunnen dan op gewone breinaalden denk ik
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieske1954 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 17:46

Toen ik het bericht had geplaatst en liep naar beneden toen dacht ik opeens oh ja heen en weer breien. stom he haha

Maar hartstikke bedankt voor de reaties.

groetjes

Lies

Lies
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 18:38
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

niet sluiten maar weer terug breien . Net zoals je met 2 pennen breit .Als je pen erg kronkelt even in warm water leggen

He nog niet aan gedacht, wat stom van mij. EmbarrassedMaar een hele goede tip. Dat ga ik zeker doen.Smile
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieske1954 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 19:40
Het gaat prima hoor en bedankt voor de tip om de pennen in heet water te leggen, dat werkt goed Smile groetjes Lies
Lies
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2013 om 18:56
Bedankt voor de tip Mutti. Ik had er al ééntje opgehangen met een gewicht eraan om de kronkel eruit te halen, maar dat werkte niet helaas Confused
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns