Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag over vest/jas Lammy Yarns 5918

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carla30 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 Juni 2015
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carla30 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag over vest/jas Lammy Yarns 5918
    Posted: 19 Januari 2020 om 09:52
Wie heeft het vest/jas van Lammy Yarns no. 5918 uit het boekje van Lammy Yarns no. 59 al eens gehaakt.
Hier even een link naar de foto. https://mooizelfgemaakt.nl/files/2138/webshopartikelen/2254035/patroon-vest-highland-12-lammy-yarns.jpg
Ik heb hier even een vraag over.
Ik moet voor mijn maat 65 steken opzetten + 3 lossen voor het beginstokje. Dan heb ik 66 steken. Vervolgens moet ik 5 toeren stokjes haken. Nu moet ik verdergaan met de patroonsteek welke als volgt is: 1e toer 3 beginlosse (=1e stokje), sla 1 steek over, 1 dubbelstokje-1 losse-1 dubbelstokje in de voorste lus van de volgende steek, sla 1 steek over, 1 dubbelstokje in de achterste lus van de volgende steek, herhaal tot het einde van deze naald. Ik heb 66 steken en ik kom niet uit met mijn patroonsteek.
Als ik 3 losse haak en vervolgens 1 steek oversla, dan kom ik uit met een waaier op de 3 losse van het einde van de vorige toer.
Dit lijkt mij niet goed want voor de netheid van de andere kant moet je uitkomen op een dubbelstokje.
Is er misschien iemand die mij kan helpen. Ik hoor het graag. Groeten Carla.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2020 om 10:35
Ik ben hier niet goed in hoor (ik zeg het maar even van te voren) maar wat volgens mij ook verschil maakt is of je insteekt
tussen de stokjes of in de steek bovenop het stokje.
Maar het wachten is even op de haaksters.
 
Als ik zelf reken kom ik uit op: ik sla steek 64 over en in 65 en 66 haak ik een dubbelstokje (als ik het goed lees wil je dat ook)
 
Ik heb gerekend, ik sla steek 1 over en haak 2&3, iedere 3e steek sla ik over en doorrekend naar achteren kom ik zo op 64 uit.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2020 om 08:20
Is het niet zo dat je 65 lossen opzet en dan 3 als eerste stokje, dat dat eerste stokje in de 65ste losse zit, dus dat je er 65 hebt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2020 om 10:36

Volgens mijn rekenwijze kom je dan uit op eindigen met 1 (dubbel)stokje, maar Carla heeft het vest voor zich en kan het waarschijnlijk beter zien.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2020 om 07:55
Een veelvoud van 4 plus 1.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2020 om 12:37
IK vind het wel vreemd, dat elke toer begint met 3 keerlossen (= 1 stokje) en eindigt met een dubbel stokje.

Zelf doe ik niet aan keerlossen, ik haak in de eerste steek een vaste, en als het een half of heel stokje moet zijn, haak ik in de linkerdwarslus nog een vaste. Bij een dubbel stokje nog weer een vaste in de dwarslus. Vooral aan de zijkant van dekens en sjaals is dat mooier, omdat lossenkettingen iets dunner zijn dan stokjes, dus dan heb je altijd gaatjes aan de zijkant.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2020 om 16:33
Volgens mij klopt het wel. Ge begint met een (dubbelstokje losse dubbelstokje) en ge eindigt met een (dubbelstokje losse dubbelstokje). Ik veronderstel dat het voorpand, rug en ander voorpand aan 1 stuk wordt gehaakt.





Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2020 om 09:22
Ik denk dat wij ons voor niets zitten uit te sloven. Misschien wordt er naar onze antwoorden gekeken op een apparaat dat niet ingelogd is op de hobbydoos of misschien zitten we hier voor joker mee te denken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns