Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraag patroonDROPS 0-851 herentrui

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Spinnie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 November 2020
Locatie: Zeist
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spinnie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraag patroonDROPS 0-851 herentrui
    Posted: 28 November 2020 om 16:35
Wie kan mij helpen?


Waarom staat er Raglan aan de goede kant en VERKEERDE kant, ik brei net als in het patroon staat op een rondbreinaald dus altijd aan de goede kant. Of wordt er bedoeld voor- en achterkant?

Waarom wordt er niet uitgelegd hoe je moet minderen NA een markeerder?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2020 om 17:18
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5636&cid=7



waarom ze over goede en verkeerde kant schrijven weet ik niet, misschien dat er mensen zijn die die trui 'in stukken' maken of binnenste buiten breien of willen controleren dat het er aan de andere kant echt zo uit ziet.


Wat betreft de minderingen na de markeerder staat er
Begin 3 st voor de markeerder: 2 st av samen, 2 st r (markeerder staat tussen deze 2 st), 2 st av gedraaid samen.

Dus 3 steken voor de markeerder breidt ge er 2 averechts samen
dan 2 steken rechts waar ge in het midden uw markeerder hebt steken en
dan 2 steken averechts gedraaid samen breien na de markeerder
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2020 om 17:18
Dat zou je aan Drops of de hobbydooswinkel moeten vragen. Wij, het forum, zijn in het leven geroepen om mensen te helpen, die iets van handwerken niet snappen, maar we hebben niet alle patronen die er bestaan in ons hoofd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Spinnie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 November 2020
Locatie: Zeist
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spinnie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2020 om 18:06
Dank voor je moeite, ik snapte het niet want wat is het verschil tussen voor en na de markeerder?

Toen bedacht ik het volgende:

Het verschil tussen minderen VOOR en NA de markeerder is natuurlijk het opsplitsen van het geheel (beschrijving 6 steken raglan wat jij deed) in tweeën.

Dus VOOR de markeerder minderen betekent dan 2 st av samen en vervolgens 1 recht
Minderen NA de markeerder betekent eerst 1 recht en daarna 2 st av gedraaid.

Klopt dat volgens jou?

Groetjes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2020 om 18:43
inderdaad klopt helemaal zo.

Die 2 steken met die markeerder tussen kunt ge in feite bezien als 'naad' van de mouwen. Dus wel zien dat ge de richting van de afgekante steken op de verschillende 'delen' juist afkant (staat er wel : minderen op de mouwen en minderen op het voor en achterpand)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2020 om 11:08
Ik denk niet dat ze echt de goede en de verkeerde kant bedoelen. 
Als je steken samen breit leunen ze of naar links of naar rechts, bij raglan moet je zorgen dat dit goed gaat anders ziet het er raar uit.
Zodra je in het patroon zit zal dit haast vanzelf gaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 13:28
Het is drops ,mooi maar je moet aan hun patronen wennen .
Onderaan hun patronen geven ze dan vaak video's over problemen die je tegen kan komen

Als je bij het patroon helemaal naar beneden scrolt krijg je video's
Volgens mij staat daar ook de raglan mindering bij die jij bedoelt ,

Dan zie je/lees je ook wat goede en verkeerde kant is in dit patroon en de afkantingen .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns