Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraag patroonnr. 142-31

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jannigje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jannigje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraag patroonnr. 142-31
    Posted: 28 Maart 2013 om 13:59
Ik heb een vraag over patroon nummer 142-31.
Bij alle maten zijn de steken op de schouder die afgekant moeten worden 31/32 steken. Bij maat s tot maat xxxl.
Dit betekent dat voor de kleinere maat de mouwinzet nogal laag is en de schouder zo afhangt.
Ik heb maat large en wil een smallere schouder.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen met het breien van het armsgat in de panden en de kop van de mouw?

Graag een reactie, groet, Jannigje.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 13:41
Heb je al gemeten hoeveel cm die 30/31 steken zijn? Hoe breed de totale rug is? Vind je dan nog steeds dat de schouder te breed is zul je meer moeten minderen bij het armsgat. Later zul je bij de mouw moeten gaan meten of je daar dan een hogere mouwkop moet hebben.
Als ik zoiets heb zoek ik een patroon waar de schouder is zoals ik het wil en probeer dat in te passen in mijn patroon. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jannigje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jannigje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 18:39
Lidwina, bedankt voor je reactie. De mouwinzet van de drops patronen zijn bijna allemaal nogal laag. Ik vind het eleganter als de mouwinzet wat hoger valt. Ik ga nu iets meer afkanten voor het armsgat en dan bij de mouwen kijken hoe dat zit, eventueel de mouwkop langer breien.
Ik vind het altijd lastig om een bestaand patroon te veranderen.
Groet, Jannigje.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2013 om 19:47
Gewoon doen Jannigje. Soms moet je wel eens uithalen, maar als je iets niet mooi vindt moet je veranderen, anders draag je het toch niet en dat zou helemaal jammer zijn. Ik heb pas de mouwen uit een vest gehaald, ze waren veel te lang, niet opgelet dus. Tot onder de mouwkop uitgehaald en opnieuw gebreid. Heb ik ook moeten knutselen, want dan heb je natuurlijk nog niet alle meerderingen gedaan. Het is gelukt, ze zitten er nu in gespeld, moeten nog ingenaaid.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns