Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenVraagje aan de Belgische Hobbydoosjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje aan de Belgische Hobbydoosjes
    Posted: 28 September 2010 om 12:31

Hallo Dames,

Misschien hoort de vraag hier niet thuis maar dan zie/hoor ik het wel.Mijn man heeft als hobby kippen houden/fokken.Witte Barnevelders.Hier gaat hij een paar keer per jaar mee naar een show.Deze dieren moeten dan gewassen worden.Vroeger had men in Nederland RECKIT BLAUW>daar werden de kippen goed wit van.Deze poeder mag in Nederland niet meer verkocht worden.Ik heb gehoord dat men het in Belgie wel kan kopen.Klopt dit?En als dit wel mag welke winkel/supermarkt verkoopt dit dan?

groetjes Frea.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 12:49
ik ken wel doosjes 'blauwsel' zoals ze bij ons zeggen. Wit poeder om bij je gewone waspoeder te voegen om een wittere was te verkrijgen. Voor zover ik me herinner waren ze van het merk Reckit. Dus ik vermoed dat je dit bedoeld.
Als ze nog te verkrijgen zijn dan zal je ze volgens mij nog in de 'Colruyt' winkels kunnen vinden.
Waarom is het bij jullie verboden ? Misschien omdat jullie je kippen ermee wassen ipv jullie kookwas ? Had dit nog nooit eerder gehoord
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 12:51

Volgens mij is dit nog wel te koop hoor (wij noemden dit vroeger "poppetjes blauw"); meen dat ik dit nog wel eens heb gezien in een andere verpakking.

Wat grappig dat dit voor de kippen wordt/werd gebruikt (ik neem toch niet aan dat ze de wasmachine in gaan hihihihi).

Groetjes, Joke

PS: ik ben al een tijdje op zoek naar vliegenvangers, je weet dat vast nog wel: die kleefstrippen die je op kunt hangen. Kocht ik voorheen bij Kruidvat maar helaas zijn ze er niet meer.

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 12:59
Joke, bij ons verkopen ze nu 'bloemenstickers' tegen vliegen. Het zijn stickers die je op je raam kleeft, dus het oogt nog mooi ook. Elke avond vind je slachtoffers op je vensterbank.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 13:02

Die vliegenvangers verkopen ze nog steeds bij het kruidvat   en ook nog in andere zaken.

Nee,de kippen gaan niet in de wasmachine hoor We maken een sopje in de gootsteen en dan houd ik de kip vast en mijn man wast dan de vuile plekken.Ze worden niet helemaal gewassen hoor.

groetjes Frea

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 13:10
ik zie het al voor me.
zo'n kip in het water.
zullen ze niet zo leuk vinden denk ik
maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
ik ben even voor je op het web aan het zoeken geweest en ik
kwam deze advertentie tegen.
misschien kun je er wat mee
http://kleding.tweedehands.net/diversen-overige/reckitt-
blauw.html
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 13:17
je kunt ook gewone zilvershampoo gebruiken, wel goed naspoelen met azijn, voor de zeepresten. 
lydia wijsbroek
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 13:19

De kippen vinden het niet erg hoor,de kopjes worden niet gewassen.Alleen het verenpak,daarna fohn ik ze droog.Vinden ze lekker.Men hoeft geen medelijden met de kippen te hebben hoor.

Er zijn collega-fokkers die zilvershampoo gebruiken maar dan krijgen de witte kippen een blauwe glans.De keurmeester maakt hier dan een opmerking over.

groetjes Frea

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 13:25
Ik vond net achterin de kast schoonmaakmiddelen nog 5 zakjes Reckitt blauw, helemaal vergeten omdat ik van die doekjes bij de witte was doe of soda of vanish white. PM je adres maar als je ze wilt hebben. Ze voelen een beetje hard, maar kunnen vast wel opgelost worden in water.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 13:31

Magtelt,je bent een schat.Vond ik al ,want je staat echt voor iedereen klaar met van alles en nog wat om op te sturen.

Ik had net een telefoonnummer achterhaald van een COLRUYT winkel in Belgie maar had geen idee wat ik als landennummer voor Belgie moest tikken,dus ik denk dat vraag ik even op het forum en nu zie ik het antwoord van Magtelt staan.

Ik stuur je een pm.Bedankt,zeker namens mijn man (Kees).

groetjes Frea

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 21:27
Joke, die  kleefstrips verkopen ze in de zomermaanden bij de Action. Wij gebruiken ze in de schuur tegen de motjes die in grote getale bij ons rondvliegen 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 September 2010 om 23:19

Hoi Freya,

mijn moeder woont in Poppel,vlak over de grens hier. Kan haar weleens laten kijken als je wilt zodat ik het naar je toe kan sturen?! Laat maar wat weten, ik vraag het alvast na als ik haar van de week spreek....

Back to Top
Katie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 29 September 2010 om 01:25
Ik weet niets van kippen nog van Reckit blauw, maar ik kan wel zeggen dan onze landcode 0032 is.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 September 2010 om 12:45

Hoi Katie en Smimske,

Katie bedankt voor het netnummer. Smimske als je het wilt vragen of het in de winkel ligt zou fijn zijn voor andere fokkers.Dan hoor ik het graag van je.

Ik zelf heb vandaag van Magtelt 5 zakjes ontvangen.We kunnen wel even vooruit. Maar ik weet dat andere fokkers ook op zoek zijn,als het dus in Belgie nog te koop is,kan ik dat doorgeven of misschien voor hun bestellen.Ik hoor van jou en dan weet ik ook wat meer.

Alvast bedankt. en groetjes

Frea

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns