vraagje gehaakte paasboomhangers |
Reageer ![]() |
Autheur | |
vlijtig liesje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 861 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 Maart 2011 om 11:33 |
Ik heb een vraag Heeft iemand al gehaakt uit de hobby
handig met name de paasboomhangers in nr 160 het kuikentje op blz 28 Ik snap dus niets van de beschrijving van het tussenstuk met roesje Ze praten dus over een ketting van 7 lossen met daarin 14 stokjes Dat snap ik allemaal wel maar wat moet je met die ring voor mij is hij dan veel te klein Ik denk dus dat er meer losse moeten zijn maar hoeveel Zou iemand mij kunnen helpen Het is erg vervelend als je bezig bent en het patroon klopt niet Bij voorbaat heel erg bedankt groetjes vlijtig liesje |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Het klopt wel hoor,denk ik wat er staat....je haakt 7 lossen,zet deze met een halvaste vast tot een ring. De stokjes haak je in de ring, wat wil zeggen, je maakt een omslag, steekt de naald dan van voor naar achter door het gat, maakt weer een omslag en haald je naald dan terug, je hebt dan 3 lussen op je naald voor het stokje. Op deze manier kun je echt wel 14 stokjes maken in een ring van 7. Succes!!! |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als je dat niet mooi vindt, kun je ook in elke losse twee stokjes doen en later met de begindraad het gaatje dichttrekken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
smimske ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Dat kan idd ook, maar misschien begrijpen we de vraag verkeerd. Heb de hobbyhandig ook niet voor me liggen........dus mocht dat zo zijn,vlijtig liesje is het misschien handig dat je wat meer opschrijft van het patroon.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
vlijtig liesje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 861 |
Hallo hier ben ik weer Ik, denk inderdaad dat jullie de
vraag verkeerd begrijpen Ik schrijf het nu allemaal op Tussenstuk met roesje 2x Maak met oranje/gebroken wit een ketting van 7l en sluit deze als ring 1e toer 3 l 14 stk om de ring 2e 3 l 2stk jn 1 st herhtot einde toer 3e t 4l 1v in de 1e l 1 hv in de volgende st herh tot einde toer draad afwerken Dat is mij duidelijk maar hoe krijg je een ring van 7 l om een kuiken het kuiken bestaat uit een bovenstuk en een onderstuk dus het lijkt op een klein rokje Het is erg jammer ben met een nestje met eitjes begonnen en dat klopt voor mij ook niet Ik word er wanhopig van Hoop dart iemand mij kan helpen groetjes vlijtig liesje |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
Heb je het boven en onderstuk al aan elkaar zitten dan?
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Nee nog niet heb ze wel gemaakt maar als ik ze aan elkaar
maak kan ik niets met het tussenstuk van 7 losse Zou ik misschien meer losse moeten hebben om het rond het boven en onderstuk te krijgen Ik snap het echt niet Het nestje met de eieren heb ik intussen in elkaar genaaid het klopt wel niet precies maar ja vooruit Vast bedankt voor het meedenken hoop dat je me begrijpt groetjes vlijtig liesje |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Heb je het over dat kuikentje links van het huisje met dat rode kopje ??
|
|
![]() |
|
Het is het kuikentje wat in de paastak hangt samen met de
vogelhuisjes en het mandje met de eitjes op blz 61 De beschrijving staat op blz 28 Ik hoop dat je me kunt helpen |
|
vlijtig liesje 4961
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Ik heb het blad niet maar ik heb even op google gekeken ,daar staat een pagina van hobby handig met paashangers . PC op 400 gezet maar het kuiken wat je ziet heeft een soort kraagje om en geen rokje .Het zal dus niet jouw kuikentje zijn Dat kraagje lijkt meer op iets met 7 lossen . Kijk eens of ze de beschrijving soms gewisseld hebben . Anders zou ik gewoon het aantal lossen haken wat om het lijfje past en dan de ring vullen . Bij 7 lossen 14 stokjes dus 2x zoveel als je lossen hebt en dan gewoon je patroontje haken zoals beschreven . verder kan ik je ook niet helpen mutti |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |