Vraagje ivm haakpatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
MDW ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 19 November 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 November 2013 om 19:08 |
Graag had ik een vraagje willen stellen ivm een patroon dat niet blijkt te kloppen en hoe ik dit het beste zou kunnen oplossen.
Ik zou graag een rond kleedje willen haken van (volgens patroon) een diameter van 76 cm. Volgens patroon neem ik best haakgaren 20 en met haaknaald 1,25. Allemaal goed voor mij, maar bij de eerste toeren valt mij iets op,... en dat is dat het kleedje nooit 76 cm zal worden, maar maximaal een diameter van 45 cm. Zou ik dit gewoon eventueel kunnen vergroten door de steken te vergroten? Dus, wanneer er een enkel stokje bedoeld is, dat ik dit zou vervangen door een dubbel stokje bijvoorbeeld,... of klopt het patroon dan niet meer? Weet iemand raad hoe je zoiets oplost? Met een grotere haaknaald en dikker haakkatoen heb ik ook al gedacht, alleen vrees ik dat het dan zou kunnen gaan "rokken". Weet iemand raad hierbij? Alvast dank! |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
de steken zelf nooit vergroten, dan klopt je patroon niet meer.
ik heb wel ooit een patroon vergroot door dikker garen en een dikkere pen te gaan gebruiken. Op die manier werd mijn doily een grondtapijtje van 1.20m diameter. daarna eventjes natmaken en opspannen zodat alles vlak komt te liggen en klaar :-)
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Cozz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Ik zou dan bij het meerderen van toeren
nog een aantal toeren meerderen in zo´n geval maar dan wel zoals het patroon aangeeft anders krijg je ook het rokken ben ik bang zoals je al aangeeft zelf.
|
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
nou als t patroon niet klopt, niet aan beginnen !
of genoegen nemen met een kleiner, als je er aan gaat rommelen, loopt t meestal niet goed af |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
Ik zou het zelfde doen als lollibol
|
|
![]() |
|
MDW ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 19 November 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 3 |
Dank jullie voor de reacties.
Als ik het goed begrijp ben ik beter af als ik een nieuw patroon zoek. Ik haak al vele jaren, maar helaas ben ik er nog steeds niet achter, om en hoe zelf patronen te maken. Zou niet weten welke formule hierachter zit, of hoe je dat nou eigenlijk berekend. En ik heb een grote stapel van die tijdschriften die drie/vier maandelijks in de winkelrekken liggen, maar helaas zijn het steeds allemaal kleedjes met diameters van 10cm tot ongeveer een 50cm. Zoek je een groter patroon, heb je al vaak dat vierkanten of kleine rondjes aan elkaar gehecht (gehaakt) worden, en spijtig, maar ik zie het niet zo graag. Iemand misschien tips, of van boeken, of dergelijke, waar ik grotere patronen zou kunnen terug vinden voor grotere (ronde) kleedjes,...? Nogmaals dank. |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
heb even een link voor je gezocht :
dit zijn zowel gratis als kooppatronen gewoon 'crochet tablecloth pattern' intikken en je ziet veel verschijnen :-)
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Op Marktplaats worden nog wel oude haakboekjes aangeboden, vooral van Phildar. Je kunt zoeken op Boeken en dan op Hobby en vrije tijd en dan aanklikken in een vakje Breien en haken. Daar zitten vaak boeken bij met gordijnen en tafelkleden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
of in de bib eens kijken, je weet maar nooit...
|
|
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |