vraagje over een breipatroon (steek) |
Reageer ![]() |
Autheur | |
vivian12 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 16 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 Februari 2011 om 12:28 |
hoihoi,
ik heb van iemand een patroon gekregen dat ik wil gaan breien en ik kom maar niet uit een steek weten jullie wat dit betekent?? Afk: M1 Beschrijving: Make 1 stitch: Insert left needle, from front to back, understand of yarn which runs between last stitch on left needle and first stitch on right needle; knit this stitch through back loop. SSK - slip 2 stitches as if to knit, then knit those 2 stitches together is dit niet gewoon meerderen ? wat daar staat nog geen betekenis voor maar dit wel: K – knit P- purl K2tog - knit two together Bedankt als jullie me willen helpen! |
|
altijd is er wel wat te bedenken
|
|
![]() |
|
Mistig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Make 1 stitch betekend dat je van 1 steek 2 steken moet maken. Staat alleen een beetje moeilijk beschreven SSK - slip 2 stitches as if to knit, then knit those 2 stitches together. De letterlijke vertaling is : schuif steken over op de andere naald en brei die dan samen alsof het een steek is. |
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
vivian12 ![]() Groupie ![]() Lid sinds: 16 Augustus 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 51 |
is het dan toch meerderen?
|
|
altijd is er wel wat te bedenken
|
|
![]() |
|
Mistig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
De bovenste is meerderen, de onderste minderen.
|
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Guest Group ![]() |
Als ik het goed begrijp moet je de draad tussen de laatstgebreide steek en de volgende steek op de linkernaald zetten, en dan die als een extra steek breien (achter insteken), dus dat is inderdaad meerderen.
|
|
![]() |
|
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
inderdaad dat tussenliggende draadje tussen de twee steken oppakken op je naald zetten en dan breien, achter insteken, of gedraaid op je naald zetten, wat jij prettiger vind. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |