Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje over een breipatroon (steek)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
vivian12 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivian12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje over een breipatroon (steek)
    Posted: 13 Februari 2011 om 12:28
hoihoi,

ik heb van iemand een patroon gekregen dat ik wil gaan breien en ik kom maar niet uit een steek weten jullie wat dit betekent??

Afk: M1
Beschrijving: Make 1 stitch: Insert left needle,
from front to back, understand of
yarn which runs between last stitch
on left needle and first stitch on right
needle; knit this stitch through back
loop.
SSK - slip 2 stitches as if to knit, then
knit those 2 stitches together

is dit niet gewoon meerderen ? wat daar staat nog geen betekenis voor maar dit wel:
K – knit
P- purl
K2tog - knit two together

Bedankt als jullie me willen helpen!
altijd is er wel wat te bedenken
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 12:36

Make 1 stitch betekend dat je van 1 steek 2 steken moet maken. Staat alleen een beetje moeilijk beschreven

SSK - slip 2 stitches as if to knit, then knit those 2 stitches together. De letterlijke vertaling is : schuif steken over op de andere naald en brei die dan samen alsof het een steek is.
Hoop dat je er zo uit komt.

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
vivian12 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vivian12 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 12:39
is het dan toch meerderen?
altijd is er wel wat te bedenken
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 13:29
De bovenste is meerderen, de onderste minderen.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 13:31
Als ik het goed begrijp moet je de draad tussen de laatstgebreide steek en de volgende steek op de linkernaald zetten, en dan die als een extra steek breien (achter insteken), dus dat is inderdaad meerderen.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 19:18

inderdaad dat tussenliggende draadje tussen de twee steken oppakken op je naald zetten en dan breien, achter insteken, of gedraaid op je naald zetten, wat jij prettiger vind.
 De eerste keer ging ik er ook de fout mee in, stond er K1 M1 maakte ik dus van elke steek 2 steken, en had dus veel te veel gemeerderd :)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns