Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vraagje over hardhanger

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
goldie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer goldie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje over hardhanger
    Posted: 08 Mei 2012 om 19:55
hallo,
kan iemand zegen hoe je moet  beginnen met hardhanger  lijkt mij leuk om dat te maken ,maar weet niet hoe er aan te beginnen 
nadine
Back to Top
@-MGR View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @-MGR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 20:31
omdat de term "hardhanger" mij absoluut niet bekend is heb ik ff gegoogled.
Het je hier wat aan?

Hardanger bordurenDit boek misschien ergens aan te komen? (bieb?)

Maar wellicht heb je die zelf ook al gevonden met google.

Leuk hoor, ik had er echt nog nooit van gehoord, weer wat geleerd!
En wat kun je daar een mooie dingen mee maken zeg!

Succes!
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 21:22
is onderweg, veel plezier ermee
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2012 om 22:06
Vooraleer je start met het naaigedeelte, altijd steundraadjes erdoorheen naaien zodat je regelmatig kunt controleren of je nog mooi op patroon bezig bent. Ik ben het al meermaals tegengekomen dat ik aan de overzijde een fout had gemaakt in het patroon ( een stokje teveel of te weinig) en dit niet had opgemerkt. Wanneer je dan de draadjes ertussenuit wilt snijden, dan pas heb je een megagroot probleem! Dus steundraadjes trekken en dubbelchecken is echt geen verloren tijd(kan je vergelijken met een proeflapje- is echt wel nodig wil je netjes werken) 

Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 14:17
Veel tellen en veel draden tellen ,als je iets moet weten ik doe dat ook het is heel plezant
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 15:21
De beschrijvingen van de de steken en patronen vind je meestal in het tijdschrift of boekje zelf. Als je een beetje creatief bent, zal het heel snel lukken.
Toch nog een tip die nergens in de boekjes te vinden is. Wanneer je aan een patroongedeelte komt waar draadjes dienen uitgeknipt te worden, naai dan uw steken van binnengedeelte naar buiten - dus weg van het te knippen gedeelte. Anders durven deze draadjes hun houvast wel eens kwijt geraken en verschuiven.
Ook een spanring tussen de 20 en 25 cm is ideaal om je stof tussen te spannen zodat je strak en gelijkmatig kunt borduren. Indien kleiner, dan moet je te snel opschuiven en heropspannen, indien groter, dan lukt dit wel maar is de houvast moeilijker.
Een schaartje met een fijne punt maar zeer scherp, is ideaal. Dan kun je heel fijn uitknippen, knip altijd van buiten naar binnen.
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan lezen we het wel. Indien je twijfelt, stel dan gerust je vraag, we helpen je wel.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2012 om 18:15
Ik zie ook dat je in BelgiĆ« woont. Ik ben van Eeklo, ik weet niet vanwaar jij bent. Mocht je toch in de omgeving wonen en je hebt problemen met je Hardanger, dan ben je altijd welkom hoor.Smile
Dan stuur je maar eventjes een pm.

Alvast succes met je creatie!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns