vraagje over patroon sjaal |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Ynskje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 05 December 2012 Status: Offline Points: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 05 December 2012 om 16:52 |
Na vele jaren zonder een pen gebreid te hebben, een leuk patroon gevonden, zeer enthousiast wol gekocht, steken opgezet en toen.....hoe verder, ik begrijp niets van het patroon. Wat brei ik, vanaf welke kant van de sjaal wordt gestart? Ik merk dat ik het overzicht mis.
Wie helpt mij op weg? Het gaat om het patroon Drops 140-3 Marianna: gebreide drops omslagdoek met verkorte toeren van 'verdi'. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je zet het opgegeven aantal steken op en dan brei je 1 pen recht .
Dan keer je en begin je aan je patroon A1 over 8 steken .Lege hokjes zijn recht O met streepje is omslag de volgende is een overhaling enz tot je 8 steken hebt gebreid . Dan keer je en brei je de gebreide steken recht .Dat zijn er nu 9 als ik het goed zie .Dan begin je weer aan je patroon ,maar je breit na je patroon 3 steken extra van de steken die nog op je andere pen staan . Keren en alle steken recht = ribbel .Dan weer je patroon volgen en 3 steken meer ,Op die manier brei je de wachtende steken op .Dit is het verkorte pennen breien .Omdat je steeds meerdert kant je op een gegeven moment een aantal steken af Dat zijn de kruisjes
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |