vraagje patroon rico design 015 |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Angel75 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 November 2011 om 16:51 |
Hallo, mijn naam is Angelique en ik ben nieuw hier op dit
forum. Ik ben bezig met mijn eerste brei project een vest/jas van het merk rico design 015. Ik heb een probleem met de rechterzijde van het voorpand. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Voor de start dien ik 17 steken op te zetten en daarna gaat het patroon als volgt: Voor de ronde vormgeving aan de rechter kant in elke 2de toer 1x4, 2x3, 3x2 en 10x1, om en om in elke 2de en 4de toer 7x1 en in elke 4de toer 3x1 steken opnieuw opzetten = 53 steken. Hoe kan ik dit goed lezen? alvast bedankt voor de hulp! Gr Angelique |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik begrijp het ook niet. Als je in elke 2e naald moet meerderen, dan doe je dat bijvoorbeeld in elke averechte naald. Dus waarom er dan later in elke 2e en 4e naald moet worden gemeerderd, klinkt eigenaardig.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Angel75 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 20 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
Dankje wel voor het antwoord Magtelt..
Ik denk dat ik ermee terug ga naar de winkel.. want ik denk dat er een fout zit in het patroon zelf.. Nogmaals bedankt! ![]() Gr Angelique |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
om en om, de ene keer in de tweede naald, de volgende in de vierde, dan weer in de tweede en weer in de vierde, het moet eeen ronding worden
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Hier staat iets wat ik absoluut niet begrijp. Ik heb even naar de foto gekeken maar dat maakt het ook niet veel duidelijker . Kun je uit het patroon opmaken hoeveel cm die meerder naalden moeten worden ??. Het zou kunnen zijn dat je eerst in 2e toer dan de 4e toer dan weer de 2e toer en vervolgens weer in de 4e toer enz 1 steek meerdert dat in totaal 7x 1 steek meerdert en dan 3x iedere 4e toer 1 steek in totaal kom je dan het juiste aantal steken . dus 2e toer 4e toer 2e toer 4e toer 2e toer 4e toer 2e toer dat is dan om en om vervolgens 3x iedere 4e toer Vandaar mijn vraag over de hoogte van je werk . Als je terug gaat en je krijgt de oplossing laat het ons dan nog even weten succes is wel een mooi patroon |
|
![]() |
|
Bedankt voor jullie tips Lydia en Mutti! :)
Helaas staat er geen cm bij voor de totale ronding. alleen het totaal aantal cm van de lengte. Maar deze is ook niet juist. ![]() worden.. Dus Rico heeft ergens een fout gemaakt.. Ik laat het jullie graag weten als ik eruit ben.. Gr Angelique |
|
![]() |
|
Beste magtelt, Lydia en Mutti,
Sorry dat ik zo lang niets van mij heb laten horen. Maar ik heb nog geen reactie gehad van Rico. De vertegenwoordigster heeft nog geen tijd gehad om naar het patroon te kijken! Ik heb zelf ook nog eens gekeken naar het patroon. Bij drops vond ik een instructie video voor het maken van rondingen. Met verkorte toeren blijk je dus mooie rondingen te kunnen maken.. Ik ben er alleen nog niet uit hoe.. veel kijken naar het filmpje dan maar ![]() Nogmaals bedankt voor jullie tips en raad! Fijne feestdagen voor ieder en jullie familie.. Warme groeten, Angelique |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Een verkorte toer wil zeggen dat je de naald niet helemaal tot het eind breit, maar dat je op een aangegeven punt keert en terugbreit. Er kan dan een gaatje ontstaan. Ik los dat op door de eerstvolgende steek die ik NIET moet breien even op de andere naald te nemen, de draad eromheen slaan, en die steek zo terug te zetten en dan terug te breien.
Door zo met verkorte naalden te breien krijg je een bolling in je breisel, dat is bijvoorbeeld handig bij een beertje zijn achterwerk. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Bedankt voor de tip Magtelt!
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |