vraagje, punt borduren |
Reageer |
Autheur | |
*kathy*
Hobbyguru Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
Onderwerp: vraagje, punt borduren Posted: 07 Mei 2009 om 17:02 |
Ik heb eens wat anders geprobeerd en een rupsje geborduurd. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niets voor mij is, want wordt er helemaal opgejaagd en zenuwachtig door, maar wil hem nu toch even afmaken. Nu moet punten borduren, in het gezichtje en bij de voelsprieten. Die bij de voelsprieten heb ik al opgelost door er een kraaltje aan te doen, maar hoe doe ik dit nu in het gezichtje?
|
|
pralientje
Hobbyguru Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Posted: 07 Mei 2009 om 17:08 |
Dat is toch goed gedaan en die oogjes kan je over het kruisje een zwart draadje doen ook een kruisje en die andere een rood kruisje over dat blauw. Ik hoop dat je het verstaat |
|
esthertje
Hobbyguru Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Posted: 07 Mei 2009 om 17:08 |
ik heb vrij veel geborduurt. als ik een punt moest maken dan stak ik de naald en draad door het goede gaatje. ik legde dan boven op het werk een knoopje in het draad en dan de naald weer door het zelfde gaatje terug. je houd dan een balletje over. als je knoop de 1ste keer te klein is en door het gaatje gaat dan moet je een dubbele knoop maken.(gewoon twee over elkaar heen) veel succes ermee.
|
|
|
|
*kathy*
Hobbyguru Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
Posted: 07 Mei 2009 om 17:21 |
bedankt ik ga het proberen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Posted: 07 Mei 2009 om 19:42 |
Ik zou de oogjes en neus ook van kraaltjes maken, dat is wel grappig met zo'n geestig beestje. Je zou de oogjes van witte kraal met een geverfd zwart stipje kunnen doen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
*kathy*
Posted: 07 Mei 2009 om 20:09 |
dat heb ik geprobeerd magtelt, maar dan werd het allemaal zo grof. De kleinste kraaltjes waren nog te groot.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Posted: 07 Mei 2009 om 20:33 |
Ik begrijp dat jij borduren ook niet leuk vindt. Ik heb een hekel aan tellen, daar heb ik ook altijd mijn vingers voor nodig en dan kun je weer niet de naald vasthouden. Maar het moet wel een piepklein rupsje zijn. Is het gelukt met het knoopje?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
rittepetit
Hobbyguru Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Posted: 07 Mei 2009 om 21:24 |
Halo Kathy kijk eens bij google onder "knoopjessteek", dit is een fijn puntje groetjes rita |
|
dine
Hobbyguru Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
Posted: 07 Mei 2009 om 21:42 |
Kathy, het is wel heel mooi !!!!!! Zo'n puntjes moet je maken met een 'french knot' (google es en bij afbeeldingen is het perfect te zien) Met deze steek krijg je een prachtig heel fijn knoopje... Je kreeg er zenuwen van ? Kreeg je dat in het begin ook niet van het haken ?. Je kan altijd handdoeken, washandjes, gastendoekjes heel persoonlijk maken met een diertje, bloemetjes en je naam erop in kruisjessteek ....oogt heel mooi !!Je hoeft niet altijd een ingeweven strook te hebben, je kan ook een strookje aida op een handdoek vastnaaien, daarop borduren en dan de draadjes aida ertussenuit trekken.... Gr, Nadine |
|
Mistig
Hobbyguru Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
Posted: 08 Mei 2009 om 13:01 |
Kathy, ga hier maar eens kijken : http://www.borduursite.nl/index.php?option=com_content&t ask=view&id=77&Itemid=42 daar kun je precies zien hoe je een Frans knoopje kunt maken. Groetjes Mistig
|
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
*kathy*
Posted: 09 Mei 2009 om 18:32 |
bedankt allemaal het is gelukt. Mijn rupsje is af met twee oogjes en een neusje. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |