|
Reageer
|
| Autheur | |
Maverisa
Groupie
Onderwerp: Vraagje..Posted: 03 Januari 2010 om 10:13 |
|
Nu ben ik gister vol goede moed begonnen en het begin leek
veelbelovend. Met 2 losse en 6 vasten een rondje gemaakt. Ging goed, maar nu heb ik het idee dat ik daarna de naald verkeerd insteek voor de andere steken. Heb al verschillende stukjes weer uitgehaald. Ik steek dus mijn naald in het bovenste boogje zeg maar. Heb ook geprobeerd de naald er onderdoor te steken, maar dat leek ook nergens op. Weet iemand een filmpje of kan iemand goed uitleggen waar ik nou precies de naald in moet steken? Ben al wel enigszins verslaafd aan het raken Nu zou
het leuk zijn als het ook nog zou lukken
|
|
![]() |
|
mineke.j
Hobbywonder
Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Posted: 03 Januari 2010 om 10:36 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=eayNzAgZMUY Ik weet niet of dit filmpje helpt. Ze haken hier ook in het rond maar met stokjes. De manier van insteken is echter hetzelfde als bij vasten. |
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
caelum
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
Posted: 03 Januari 2010 om 13:06 |
|
Aan het begin is het altijd even een gepruts, en ondanks dat ik nu goed kan haken vind ik het nog steeds heel lastig om de toer na het eerste rondje te haken, omdat alles zo strak zit en zo lastig in te steken is, maar als je die toer af hebt is de rest een eitje.
|
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Posted: 03 Januari 2010 om 13:34 |
Hier ben ik het mee eens. En hoe vaker je het doet, des te makkelijker gaat het op een gegeven moment. Blijven proberen, het komt goed ![]() Succes. Groetjes Leonie |
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
klamadi
Hobbywonder
Lid sinds: 27 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 709 |
Posted: 03 Januari 2010 om 14:19 |
|
hallo ik heb gisteren van mijn vriend 2 boeken gekregen voor mijn verjaardag morgen het heet 300 haaktips van Jan Eaton van librero bij de goed kopereboek winkel tekoop en het boek 100 bloemen om te haken en te breien ook van librero schrijver lesley stanfield het staat er allemaal zo duidelijk in ik zou het ieder 1 aan raden het tekopen zekosten 7,95 perstuk
|
|
|
groetjes
KLAZIEN |
|
![]() |
|
Maverisa
Groupie
Posted: 03 Januari 2010 om 17:09 |
|
Bedankt voor de tips! Het ging inderdaad vandaag al een
stuk beter dan gister. Nu vind ik het tellen ook nog lastig, zit zo te concentreren op de steken dat ik het tellen weer vergeet .. Maar ik kom er wel! Ik moet
zeggen dat ik wel vind dat wol makkelijker haakt dan katoen op dit moment. En ik haak nog vrij onregelmatig (te strak, te los..) Beginnersproblematiek dus Ik vind het leuk
om ermee te prutsen in ieder geval! Groetjes, Annemieke |
|
![]() |
|
caelum
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
Posted: 04 Januari 2010 om 15:41 |
|
Nou dat is het belangrijkste toch! Dat je er lol in hebt :-)
Fijn dat het al beter ging, je kunt een klein draadje van een andere kleur gebruiken om het begin van de toer aan te geven. Dan kun je steeds vanaf daar weer tellen als je de tel kwijt bent geraakt :-). Wat ben je aan het maken? |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |