Vraagjes |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Brenmar ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2012 Status: Offline Points: 81 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Augustus 2012 om 21:17 |
Een vraagje, ik zie dat er heel veel soorten haaknaalden zijn, gewone, met een handvat enz.
Wat voor soort naalden gebruiken jullie en waarom juist deze naalden. Ik heb nu een gewone naald, maar ik kan nog niet echt goed mijn werkhouding ermee vinden. Misschien dat ik hem ook wel verkeerd vasthoud, want op youtube zie ik ze hem allemaal als een pen vasthouden, terwijl ik hem juist tussen duim en wijsvinger onder mijn hand houd. En als volgende vraag, hoe houden jullie bij wat het begin van een toer is? Ik doe er nu een draadje tussen, maar dat wel op tijdens het haken. Ik hoor het graag van jullie. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik denk hier eens gelezen te hebben vzn de hamer manier en denk dat jj het zo vast houd.
Inderdaad de pen gewoon in je hand houden zoals een pen is eigenlijk het beste. Toch even proberen,het lukt je vast wel. Groetjes IngeDEV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Cozz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Ik haak met de pen methode denk ik
met de clover haaknaald en doe er ook een draadje tussen meestal
heb wel eens een paperclip geprobeerd maar dat is het niet echt voor mij dus.
|
|
![]() |
|
Juf Nyny ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2012 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 211 |
Ik hou hem ook verkeerd vast,waarschijnlijk omdat ik normaal linkshandig ben maar toch rechts haak'....Gaat voor mij prima!Wel graag haaknaalden zonder handvat.
|
|
![]() |
|
Petronette ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2012 Status: Offline Points: 356 |
Ik haak al jaren op de ... (ik denk pen) manier, wist niet eens dat er ook andere manieren waren.
Ik gebruik ook een draadje om mijn eerste st aan te geven, als ik in het rond haak. Ik geloof dat er ook plastic steekmarkeerders zijn, maar die heb ik zelf niet. Ik heb de ouderwetse haaknaalden, dus zonder handvat. Ik heb al wel eens rond gekeken voor met handvat voor een 2,5 haaknaald, omdat ik wat last van mijn duim heb en het erg dun aanvoelt. Een nr 3 haaknaald vind ik weer heerlijk haken en heb ik niet het idee dat ik prettiger zal haken met een handvat. |
|
![]() |
|
breienmaar ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
hoi,
ik gebruik een oorbel als toermarkeerder, zon haakje met een kraal eraan, zelf gemaakt, wel haakje beetje dichtknijpen, groetjes marian |
|
![]() |
|
lollibol ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 April 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2513 |
Ik heb mijn haakpennen met fimo bewerkt en in d eoven gestopt.
Met fimo heb ik dus zelf een houvast rond mijn pen gecreƫerd naar mijn eigen vingers ;.)) Werkt prima!!!!! Ik gebruik ook een draadje of een gekleurde paperclip als markeerder
|
|
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
|
![]() |
|
Essy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 Juli 2010 Status: Offline Points: 475 |
Ik heb de haaknaald onder mijn vingers doorlopen, houdt hem dus met al mijn vingers vast.
Zal misschien ook wel fout zijn maar zo heb ik het vroeger op school geleerd.
|
|
Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Ik gebruikte altijd gewone haaknaalden maar heb mezelf laatst een paar clover naalden kado gedaan en gebruik nu niets anders meer. Ga voor mijn verjaardag de ontbrekende diktes vragen. Die plastic steekmarkeerders vindt ik niets, die vallen er bij mij steeds uit. Ik gebruik paperclips of een veiligheidsspeldje
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
MG Jewelry ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 17 Augustus 2012 Status: Offline Points: 1675 |
Ik haak met een gewone haakpen, maar niet zoals je een pen vast houdt.
Waarom deze haakpen...deze lagen bij de zeeman, haha. Ik gebruik een veiligheidsspeldje als markeerder. |
|
![]() |
|
ikkie1202 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 08 Juni 2012 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 395 |
Ik heb het liefst haaknaalden met een handvat, die houden naar mijn idee prettiger vast, maar ik hoe de naald dan ook "verkeerd" vast. (zoals eerder al gezegd, onder mijn hand door, dus met alle vingers.
Als steek markeerder heb ik mijn schoonzus die zelf sieraden maakt lief aangekeken. Gebruik een armbandsluiting met een klein bedeltje eraan. |
|
![]() |
|
sun-kitty ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
Ik gebruik tot nu toe ook de gewone haaknaalden en werk meestal via de pen-methode, maar als ik teveel last krijg met mijn pols oid, gebruik ik de andere methode (hamer-methode).
De laatstgenoemde methode zie ik veel gebruikt worden door de Amerikanen, alhoewel zij de vingers waar je de draad hebt lopen weer op heel andere manieren vasthouden.
![]() Als toermarkeerder gebruik ik een paperclip die in een punt uitloopt (= een soort langwerpige driehoek), deze werkt beter voor mij dan de 'ronde' paperclips, zeker als je maar een paar steken in het rond moet doen.
Draadjes werken voor mij persoonlijk niet, hier blijf ik regelmatig een deel van meenemen als ik niet oppas.
![]() |
|
![]() |
|
Brenmar ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 18 Augustus 2012 Status: Offline Points: 81 |
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga eens allemaal uitproberen wat voor mij de juiste weg is om te haken.
Ik weet wel dat ik het erg leuk vind, dus dat gaat wel goed komen. |
|
![]() |
|
sun-kitty ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 08 Mei 2012 Status: Offline Points: 698 |
Succes en vooral veel plezier!
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |