Vragen over haakpatroon paard/pony |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Marsam ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Status: Offline Points: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 September 2012 om 14:50 |
Hallo,
Laatst zag ik het patroon van een paard/pony. Ik ben ermee begonnen en kwam gelijk al tegen dat er een draadring gemaakt moest worden. Dat snapte ik nog, maar in het patroon wordt verteld dat je deze moet afhechten met een halve vaste. En halve vaste snap ik ook nog, maar ik begrijp niet helemaal waar die halve vaste moet komen. Moet deze nog door de ring en de laatste steek gehaald worden net als alle vaste steken van de ring? Of moet de draad juist door de eerste en de laatste steek gehaald worden? Wie kam me helpen? |
|
![]() |
|
l.wijsbroek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
met die halve vast sluit je de ring, je steekt door de eerste steek van de vorige toer en maakt daarin een halve vaste, in steken draad doorhalen en gelijk afhaken. Hoop dat het duidelijk is.
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
http://www.youtube.com/watch?v=hqs49hJpyFI. Zodra je de ring strak trekt doe je in de 1e steek die HV (dat zie je op het filmpje niet -goed-)
|
|
![]() |
|
Marsam ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 21 September 2012 Status: Offline Points: 6 |
Oké dank je. Het is mij nu duidelijker. In het filmpje lijkt het eerder op een vaste steek i.p.v. een halve vaste. Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder in het rond gehaakt. Vandaar dat het me niet helemaal duidelijk was. Ik kom eerst wel verder zo. Mocht ik weer vragen hebben dan kom ik hier weer terug.
|
|
![]() |
|
Krissis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2012 Locatie: Almere Status: Offline Points: 1473 |
welke pony ben je aan het maken?
|
|
![]() |
|
Het paard met de hoed van deze site. Ik ben nog niet erg ver. Ik kan alleen ´s avonds haken en dan 1 of 2 uurtjes max. Leuke banner trouwens.
|
|
![]() |
|
Even een vraagje tussendoor. Wat doen jullie met het stukje draad dat overblijft van de draadring in het begin?
|
|
![]() |
|
vikike ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Mei 2011 Status: Offline Points: 1402 |
gewoon laten hangen, komt aan de binnenkant van het werk te zitten |
|
![]() |
|
![]() |
|
Inmiddels ben ik aangekomen bij het haken van de benen van het paard. Die moet ik later vastnaaien aan het lichaam van het paard, maar in het patroon staat niet hoe je dat moet doen. Hebben jullie tips? Of weet iemand waar ik een filmpje over de hierover kan vinden?
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
you tube?
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |