Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vragen over haakpatroon paard/pony

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marsam View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marsam Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vragen over haakpatroon paard/pony
    Posted: 21 September 2012 om 14:50
Hallo,

Laatst zag ik het patroon van een paard/pony. Ik ben ermee begonnen en kwam gelijk al tegen dat er een draadring gemaakt moest worden. Dat snapte ik nog, maar in het patroon wordt verteld dat je deze moet afhechten met een halve vaste. En halve vaste snap ik ook nog, maar ik begrijp niet helemaal waar die halve vaste moet komen. Moet deze nog door de ring en de laatste steek gehaald worden net  als alle vaste steken van de ring? Of moet de draad juist door de eerste en de laatste steek gehaald worden? Wie kam me helpen?
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2012 om 15:02
met die halve vast sluit je de ring, je steekt door de eerste steek van de vorige toer en maakt daarin een halve vaste, in steken draad doorhalen en gelijk afhaken. Hoop dat het duidelijk is.
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2012 om 15:49
http://www.youtube.com/watch?v=hqs49hJpyFI. Zodra je de ring strak trekt doe je in de 1e steek die HV (dat zie je op het filmpje niet -goed-)
Back to Top
Marsam View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marsam Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2012 om 00:27
Oké dank je. Het is mij nu duidelijker. In het filmpje lijkt het eerder op een vaste steek i.p.v. een halve vaste. Ik heb eerlijk gezegd nog niet eerder in het rond gehaakt. Vandaar dat het me niet helemaal duidelijk was. Ik kom eerst wel verder zo. Mocht ik weer vragen hebben dan kom ik hier weer terug.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2012 om 00:49
welke pony ben je aan het maken?
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Marsam View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marsam Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2012 om 21:39
Het paard met de hoed van deze site. Ik ben nog niet erg ver. Ik kan alleen ´s avonds haken en dan 1 of 2 uurtjes max. Leuke banner trouwens.
Back to Top
Marsam View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marsam Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 23:28
Even een vraagje tussendoor. Wat doen jullie met het stukje draad dat overblijft van de draadring in het begin?
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2012 om 01:51
Originally posted by Marsam Marsam wrote:

Even een vraagje tussendoor. Wat doen jullie met het stukje draad dat overblijft van de draadring in het begin?

gewoon laten hangen, komt aan de binnenkant van het werk te zitten

Back to Top
Marsam View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marsam Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2012 om 20:55
Inmiddels ben ik aangekomen bij het haken van de benen van het paard. Die moet ik later vastnaaien aan het lichaam van het paard, maar in het patroon staat niet hoe je dat moet doen. Hebben jullie tips? Of weet iemand waar ik een filmpje over de hierover kan vinden?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2012 om 10:22
you tube?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns