Vragen over patroon Poohbeer |
Reageer ![]() |
Pagina <123> |
Autheur | |
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja zo heb ik het gedaan . Ik heb die overgeslagen steken gemarkeerd want die moet je later dan weer oppakken en kennelijk met een andere kleur .Zover ben ik niet door gegaan .
ben benieuwd of het lukt . |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Volgens mij moet je het gewoon proberen, bij mij begon het na die 2 opgepikte steken er een beetje
uit te zien als een dropneusje.
Ik hoop dat het goed komt.
|
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Poeh (of beter gezegd: Pooh!), dat viel nog niet mee.. Maar toen ik eenmaal het rond haken losgelaten had, kwam er toch wel wat schot in.
Nog een paar kleine onduidelijkheden gehad, maar gewoon maar iets gedaan en hieronder mijn snuit. Op naar de overige lichaamsdelen van Pooh-beer. Bedankt! ![]() |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Wat fijn dat het gelukt is!
Succes met de andere onderdelen. |
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Dank :)
|
|
![]() |
|
Goed. De snuit is af.
De oren leverden me geen problemen op, de armen ook niet, maar nu komen de benen/voeten. En... Ik zie er geen been meer in :) Ik citeer: Begin met een ketting van 12 lossen. (geen probleem) dan: 1 vaste in al (= lus achter de lus die je normaal gebruikt) van de 2e en alle volgende lossen (11); Nu vermoed ik dat ik dit deel wel snap. Ik pak mijn lossen, doe alsof ik terug wil haken, maar in plaats van de plek waar ik hem normaal in steek, pak ik achterwaarts die daar onder ligt ofzo. Gaat dus ook nog wel lukken. Ook dat je 11 steken overhoud snap il. Nu de ellende: (goede kant) 1 losse, draaien, 10 vasten en dan 3 vaste in één vaste...(dit gaat denk ik nog wel) werk nu verder aan de andere kant (vrije l) van de ketting: sla 1e l over, 10 vasten (23).. Ben ik dan al rond aan het haken ofzo? Hoe kom ik anders aan 23 vasten? Hoop dat iemand me weer verder kan helpen. Thanks alvast. |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Het is een soort 'rondhaken " maar dan aan WEERSZIJDE van je ketting
het wordt meer een ovaaltje . Die 3 vasten haak je omdat je anders de bocht niet omkomt . Je haakt dus niet terug maar door op de andere kant van je ketting . Heen heb je het ene lusje gepakt terug neem je de andere lus van lossen volgens mij is het dit wat ze bedoelen |
|
![]() |
|
Ik ga het proberen, dank.
Als ik pooh ooit afkrijg, dan denk ik dat ik mezelf geen beginnende haker meer ga noemen ![]() |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Je gaat hartstikke goed - ik kan haast niet wachten op de foto's
|
|
![]() |
|
Ik ook niet. Lijkt nu redelijk te gaan... Ik vrees echter dat dit nog niet de laatste vraag is die ik hier gesteld heb ![]() Heb de titel van dit draadje dan ook alvast aangepast naar: "Vragen over..." ipv "Vraag over..." ![]() |
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
![]() |
|
je vraagt maar hoor .
![]() |
|
![]() |
|
Nou Mutti, bedankt, ik heb iets dat begint te lijken op een voet. Ja, ik zie er een been in !!!
(moet nog een paar toeren voor de rest van het been, maar dat moet gaan lukken). Hier de voet/het been: ![]() Hier alle onderdelen die ik tot nu toe klaar heb (nou ja, been bijna klaar): ![]() |
|
![]() |
|
Komt helemaal goed
Petje af voor je doorzettingsvermogen |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Je gaat lekker!
![]() |
|
![]() |
|
Was ik weer.
Oren, snuit, armen en benen af en dapper begonnen met het lijf. De eerste 15 toeren, geen enkel probleem, nu kom ik bij toer 16, waar ik de benen moet gaan aanhaken. Beschrijving: Eerst 42 vasten, dan 1x 1 steek meerderen. dan... Hou 1e been en lijf met de goede kanten tegeneen (Markering van het been moet overeen komen met de voglende steek van het lijf) en werk door de 2 lagen: 11 vasten (de 16 overgeslagen steken worden nu niet gebruikt). Dan weer een aantal vasten voor ik aan het tweede been toekom. De groene tekst is geen probleem, maar de rode?? Bij de benen stond een aanwijzing voor waar ik de markering moest zetten. In de laatste toer moest ik de markering voor de achtste vaste plaatsen (dus in de 7e steek heb ik hem neergezet), daarna moest ik de rest gewoon haken tot aan het einde. Kortom, ik moet de markering van de destijds 7e steek tegen de 43e steek van mijn zestiende toer houden? Dat deel door twee lagen snap ik nog wel: de laag van het been en het lichaam, maar als ik daar 11 vasten in maak... maar die markering zit dus niet helemaal aan de onderkant van het been, maar meer in het midden... Ben een beetje confuus. (of misschien moet ik het maar gewoon proberen en zien waar het schip strandt). |
|
![]() |
|
In ieder geval in de gaten houden of de voeten de juiste kant op wijzen!
|
|
![]() |
|
Lol, dat lijkt me wel.
|
|
![]() |
|
Kijk eens op de site van Annelies haakt het . Is via google wel te vinden . Daar staan foto's van Pooh in wording .
Dit wordt zo moeilijk om met woorden uit te leggen . Ik neem aan dat je eerst het ene been aanhaakt dan een stukje ertussen en dan het volgende been . Als het je helemaal niet lukt wil ik nog wel een haakpen pakken maar dan moet ik wel je aantal steken van het lijf weten . Ik ben ook niet zo'n super haakster en ik doe het makkelijker dan dat ik het opschrijf |
|
![]() |
|
Hoi Mutti,
Ik heb die foto's van Annelies haakt al eens bekeken,m aar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ik ga je niet aandoen om de haakpen te pakken. Ik ga voor de optie: Gewoon proberen en zien waar het schip strandt. Ik hou jullie op de hoogte |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |