Vragen patronen - Discussie |
Reageer
|
Pagina <1234 5> |
| Autheur | |
hobbydoos
Admin Group
Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 11:14 |
Dat is de reden van de nieuwe versie. |
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 11:32 |
|
Renske ik vind dit super van je! Er ontstond nu teveel onrust onder leden en veel oud leden zijn er niet meer, dat is zo jammer.
Het welkomsverhaal highlighten, wat "verwachten" we van nieuwe leden. Niet als een olifant door de porselein kast stampend, ik wil dit patroon en dat en als jullie toch al sturen doe dan ook maar alles van blabla... Duidelijkheid over of reclame voor eigen (VERKOOP) site of product... mag dat wel of niet. Ja, dan zal ik er niets meer van zeggen, "Nee" openlijk je koopwaar aanprijzen is notdone, dan blijven we dat ook aan jou melden. Misschien ook iets als "voordat je wat zoekt, kijk eerst even via de zoekfunctie of er al een topic over bestaat" als ik nu zie over uiltjes en dan weer over een kikker... Tig topics maar hoppa zonder moeite te doen (zo komt dat over) opent men weer een nieuw topic of wij ff onze bibliotheek hun kant kunnen uitsturen... Even kort voorstel rondje omdat wij gewoon ultra nieuwsgierig zijn ;-) Het is een hechte groep die heel snel nieuwe leden in de armen sluit maar investeer als nieuw lid een klein beetje om bij de groep ook te willen horen. Gezien jouw verzoek bij patroonvragen of problemen. Voor Garnstudio patroonvragen.. Ik zou daar al een linkje naar garn plaatsen waar mensen hun vragen kwijt kunnen. Dat staat ook op hun eigen site. Dat schept duidelijkheid. Het verwijzen van bezoekers naar het forum om daar hun vraag te plaatsen... super maar wij hadden dat graag van te voren geweten, dan was er veel gemor voorkomen ;-) Samenwerken, communicatie. Het is een super groep die is ontstaan omdat jij ons de gelegenheid en ruimte gaf door een forum aan te bieden. Daar ben ik super blij en dankbaar voor! |
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 11:53 |
|
Nog een toevoeging: Mensen die lange tijd inactief (bijv. half jaar?) zijn per mail laten weten dat hun account binnen 14 dagen zal worden verwijderd wanneer zij voor die tijd niet opnieuw inloggen. Helaas pindakaas, maar het aantal leden is echt enorm op dit forum.
De regels voor newbies zijn al aangehaald. In een ander topic hebben we het ook gehad over het aantal topics dat geopend wordt in mijn creaties. Daar is het idee geopperd om ieder lid een eigen topic te geven, waar deze zijn (nouja, in de meeste gevallen, haar) creaties kan laten zien. Dit voorkomt de enorme aanwas van nieuwe topics. Verder is het misschien goed dat topics die al enige tijd niet actief zijn te verwijderen. Eerlijk gezegd merk ik dat er enorm weinig gebruik wordt gemaakt van de zoekfunctie van het forum. Bij het minste of geringste worden er nieuwe topics geopend. Als er toch weinig gezocht wordt, kunnen oude topics misschien weg. Een voorbeeldje: er zijn inmiddels 3 grote poppentopics in de omloop, het gekocht topic bestaat ook uit tig delen. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet handig. De een reageert in het ene topic, de ander in het andere topic. Als je een paar dagen niet geweest bent, mis je van alles. Over het verwijzen van mensen naar het forum om vragen te stellen: in mijn ogen niets mis mee, had het alleen wel graag geweten. Misschien dat het met de nieuwe software mogelijk is dat mensen een uitgebreide mail krijgen met 'regels' (dingen die belangrijk zijn om te weten voor nieuwe leden, o.a. emailadres bij msn, gebruik van pm's, het vragen om nieuwe patronen, 'verplicht voorstellen'). Daarin ook de vermelding dat het forum bestaat uit liefhebbers van het handwerken, maar dat we geen lopende FAQ zijn. Ik weet echt niet van elk patroon wat er precies staat en wat er dan gedaan moet worden. Met een minimale verwijzing naar een patroon kan ik dus helemaal niets (en daar doe ik dan ook helemaal niets mee). Dan nog een enorm positieve opmerking richting Renske/Hobbydoos: Ik waardeer het enorm dat jij dit forum mogelijk maakt! In het verleden heb ik me niet altijd gerealiseerd in hoeverre jij (zowel privé als zakelijk) aansprekelijk bent voor alles wat wij hier doen. Ik waardeer het enorm dat je open staat voor discussie. In casu is het nog steeds 'jouw' forum en zou je in principe de boel bij het oude kunnen laten. Je staat echter open voor de suggesties die wij hebben en daarvoor wil ik je bedanken! |
|
![]() |
|
nldutchy
Hobbyguru
Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 12:27 |
|
en nu voelt het als : S A M E Nwerken, Renske, klasse !!!! Leuk ook jouw opmerking dat je veel van het forum leert en net als wij niet zonder kunt/wilt, is alle commotie niet voor nix geweest...!!!!
|
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 12:43 |
|
Wat geweldig zeg dat jij er zo druk mee bent Renske. En samen zullen we er vast wel uit komen. In het begin zal het wel even wennen zijn maar als we elkaar er gewoon doorheen helpen is het zo gepiept lijkt mij. Maar ik kan het me heel goed voorstellen dat je het voor de öude garde" het zo wilde laten zodat het niet opnieuw wennen is maar soms moet je wel.knap dat je die stap durft te wagen.
|
|
|
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 12:45 |
|
Hoi Renske Ik vind het tof dat jij hier meedenkt ,ik denk dat er op andere forums ook rotte appels tussen zitten .Ik vind het hier heel tof het is alsof ik hier een familie heb die ik alleen nog niet gezien heb maar heel goed ken ,wij heben geboorte en wij hebben hier overlijdens van mensen die wij heel nauw aan het hart sluiten .Ik heb eventjes gepiept op de demo maar daar komen wij wel uit al doende leren wij ik hoop dat het hier nog heel lang mag bestaan ik ga morgen voor de 1ste maal naar een hobbydag die vloeit hier ook van uit uit het gezellige verslavende forum |
|
![]() |
|
Lidia2
Hobbyguru
Lid sinds: 17 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2743 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 12:49 |
|
Een dikke pluim voor Renske dat ze hiervoor open staat. Groetjes, Lidia |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 12:52 |
|
Ik vind het super! Ik zou inderdaad het nieuwe forum met een schone lei beginnen. Je kunt bijv. hier al een aankondiging neerzetten wanneer je met het nieuwe forum gaat beginnen en iedereen een algemene pm sturen. Dan begin je met alleen actieve leden. En laten we dan afspreken dat iedereen 1 topic opent in Mijn Creaties en daar iedere keer haar maaksels in showt. Zodat dat ook niet meer zo volgestort wordt. Ik ben erg benieuwd naar hoe het nieuwe forum eruit gaat zien, we komen er vast met z'n allen wel uit en ik hoop dat de rust en de gezelligheid weer terugkeren |
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
MariaLA
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 12:56 |
|
Wat fijn dat er op deze manier een goede oplossing gevonden wordt. Ben nog niet zo lang verslaafd Voor mij is dit forum ECHT een aanwinst, zéker de expertise die er is op handwerkgebied. Ben heel benieuwd wanneer een en ander gaat veranderen. Krijgen we daar nog een melding van??
groetjes Marlies |
|
![]() |
|
hobbydoos
Admin Group
Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 13:38 |
|
Over 2 weken komen er 2 extra servers bij voor alle
dataverkeer. Ik ga nog in overleg met de internetjongens hoe het forum het beste ingericht kan worden. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte wanneer en hoe de overgang gaat worden. |
|
![]() |
|
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 13:44 |
|
Ik ben zo blij dat alle neuzen weer dezelfde kant op staan!!!!
|
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:09 |
|
Ik ook!
Renske, als je vragen hebt dan horen we het wel. Zoals je nu merkt zijn we het over een groot aantal dingen heel erg eens met elkaar. Voor problemen wordt vaak al snel een oplossing gevonden, enkelen alleen door het er met elkaar over te hebben en te brainstormen. |
|
![]() |
|
Jolly
Hobbywonder
Lid sinds: 16 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 934 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:10 |
|
Gelukkig, ik sluit me bij pippie aan en iedereen bedankt voor alle moeite die gedaan wordt om het forum superdesuper te krijgen
|
|
|
Groetjes van Jolly
|
|
![]() |
|
Frea H.
Hobbyguru
Lid sinds: 07 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3377 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:11 |
|
Wat fijn om te lezen dat iedereen weer goede zin heeft. En Renske: petje af of hoedje voor alle moeite die jij doet voor ons.Een groot applaus. groetjes Frea. |
|
|
|
![]() |
|
drempt
Hobbyguru
Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:25 |
|
ooo jips wat een goed idee bij creaties iedr 1 topic om alles in te plaatsen ik zoek met soms te barsten leplazerus 't schompus enz als ik iets wil terug kijken |
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:30 |
|
Dames misschien is het handig om 1 topic te open die iemand wil bij
houden met alle tips enzo wat er verandert zou kunnen worden. Dus dat iemand dat bij houd in het eerste bericht. Dan is het ook overzichtelijk voor renske. Ik wil dat desnoods wil doen hoor, hoe denken jullie daarover? |
|
![]() |
|
Iris74
Hobbyguru
Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1337 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:31 |
|
Wat een goede berichten lees ik hier. Erg fijn, ik ben ook lange tijd afwezig geweest omdat ik me niet prettig voelde bij een heleboel gemopper....maar ik lees hier wel mooie dingen. Geweldig!
|
|
|
groetjes Iris ************** |
|
![]() |
|
Naemi
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:31 |
|
Wat ik me nog afvraag: gaan alle berichten van het huidige forum mee naar het nieuwe forum? En gaan jullie dan opschonen? Of gaan we met een heel nieuw leeg forum beginnen en gaat dit forum uiteindelijk offline, na een periode van inactiviteit? Ik vind het een superidee Renske dat je zo met ons meedenkt maar ik zou het heel jammer vinden om de encyclopedie dit dit forum inmiddels toch is geworden kwijt te raken.
|
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:37 |
|
bijvoorbeeld de linken, die nog werken natuurlijk, zonder al het commentaar natuurlijk, gewoon de linken en verder niets. Creaties kunnen gewoon overnieuw begonnen worden.
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 09 Maart 2012 om 14:41 |
Dan moet er dus iemand alle links gaan controleren of die het nog doen... Dat is echt een enorm werk. Misschien is het een idee om tijdelijk 2 fora naast elkaar te draaien. Waarbij we alleen op het nieuwe forum kunnen reageren (nadat we daar zijn aangemeld) en het oude forum als een encyclopedie gebruiken. De zeer belangrijke berichten kunnen we dan in de loop van de tijd over zetten. Het lijkt me voor Renske niet te doen om elk topic te bekijken om te bepalen of het mee moet of niet. Mijn mening (kan dat jullie er anders over denken), maar het gaat dan vooral om de onderdelen tips en trucs, boeken, links, patronen, vragen... Zoiets? Op zich hoeven van mij de topics in de koffiecorner lang niet allemaal mee... Toch? |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <1234 5> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |