Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vriendelijk verzoek aan Renske

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vriendelijk verzoek aan Renske
    Posted: 29 Januari 2015 om 10:52
Lieve Renske, zoals je weet zijn wij "Hobbydoosjes" superblij met ONS forum waarvoor jij de ruimte biedt....
Omdat we heel af en toe boze reacties krijgen ging ik zoeken hoe dat toch zou komen en vond deze tekst op je site..:

****Je kunt patronen opzoeken door bovenaan de website op ‘Patronen’ te klikken. In de linkerkolom staan ze gerangschikt op o. a. doelgroep, techniek en seizoen. Mocht het gewenste patroon niet aanwezig zijn, zet dan je vraag op het forum van de Hobbydoos. Het forum wordt bezocht door honderden creatieve internetters en misschien heeft een van hen zo’n patroon. ****

Is het mogelijk dat je dit aanpast zodat we niet weer meteen in de "stress" schieten als iemand in onze ogen binnenploft en een patroon vraagt zonder uitleg...NU valt bij mij het muntje hóe dat dus kan gebeuren...

Ik ga even uitvogelen hoe ik dit berichtje naar je persoonlijk kan sturen want weet niet of je dit wel zult lezen..
Grtzzzzzzzz,
Nldutchy aka Marlene
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2015
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 11:02
Hoi Marlene,

Op de homepage staat het emailadres.
info@hobbydoos.nl
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 11:35
Dank je Maria, zo ver was is nog niet....ga het meteen doorsturen....maar tlukt me niet op m.n i.pad dit te kopieëren...wil jij dat voor me doen namens mij....
Iiesj toch keloekt, yesssss....de brief is weg hoor..khad nog een internetstoring ook ..... teken aan de wand ?. Tóch maar verstuurd haha....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2015
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 15:16
Graag gedaan Marlene.

Ik ben nog maar pas lid en vind het dan een beetje raar staan om Renske hierover een mailtje te sturen als je het niet erg vindt.
Het is misschien beter dat jij dit doet of iemand anders die hier al lang lid is.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 15:30
Ik heb zelf al gemaild Maria en ook antwoord gekregen...ga vragen of ik dat hier mag plaatsen....wie weet zit er copyright op 😏
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 16:59
Ik heb hééél soms het idee, dat mensen weten dat iets een kooppatroon is en/of dat er copyright op zit en dat ze dan bij ons komen vragen of we het willen delen. Ik dacht dat je bij aanmelding iets over copyright moet aanklikken om überhaupt op het forum te komen.

En dat die mensen zo nijdig reageren, als wij niet meteen in de Ja-stand schieten, omdat we ons niet laten foppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 18:05
Ik weet ook nooit wat ik moet doen met PM's: Magtelt, ik zie dat jij patronen hebt. Stuur je ze even? Moet ik dan twee á drie boekenkasten inpakken en verschepen of 13 mailmappen met diverse submappen gaan mailen? En meestal weet ik niet eens waarnaartoe. Moet ik dat eerst nog vragen. Welke patronen en wat voor mailadres? Mijn korte antwoord is dan: Ik heb ze niet meer, waarmee ik eigenlijk bedoel ik heb het niet meer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2015
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 19:13
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Ik heb zelf al gemaild Maria en ook antwoord gekregen...ga vragen of ik dat hier mag plaatsen....wie weet zit er copyright op 😏


Ah mooi zo,ik ben benieuwd.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 21:42
Jeetje Magtelt, krijg je echt zulke berichten? Ik reageer er niet op dus heb er ooit een of twee gehad dat wel. Ben ik dan erg ... of gewoon erg...
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2015 om 21:54
Ik heb van Renske nog geen terugbericht of ik haar antwoord mag plaatsen hier maarik denk dat het beter is dit anders te doen, anders komt er wellicht weer een hele discussie op gang op haar forum ( is MIJN mening, niet Renske haar antwoord) dus stuur me even een mailtje als je mee wilt lezen ....geen schokkende zaken maar ik wil geen privé mails openbaar maken...en wil het toch graag met écht geïnteresseerden delen, ook mijn antwoord aan haar...kga ff snel kijken of mijn adres wel bij m.n profiel staat (foeiiii ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 09:07
ik ben zeer benieuwt
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 10:27
Originally posted by Cozz Cozz wrote:

Jeetje Magtelt, krijg je echt zulke berichten? Ik reageer er niet op dus heb er ooit een of twee gehad dat wel. Ben ik dan erg ... of gewoon erg...


Ja, soms is het grappig. Ik zei vroeger wel eens "Als je deze patronen wilt, geef maar een gil" bij diverse verscillende patronen. Dan kreeg ik een PM met "GIL", erg geestig, maar ik moest altijd een 3degraads verhoor beginnen om te weten waar het over ging.

Eén keer voelde ik me trots, ik dacht dat het over eigen ontworpen poppenkleren ging en ik stuurde mijn drie boekjes. Maar nee, het ging over alle gehaakte meisjeskleding, die ik uit mijn bladen verzameld had.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 12:37
R. heeft geen reactie gegeven op mijn vraag of ik haar antwoord hier mag plaatsen dus denk ik bij mezelvers (je kunt nl niet bij een ander denken ;-): geen bericht is goed bericht en deel ik haar mail anders blijft dit topic ''on-af'' en daar hou ik niet van..
komtie:

Beste Marlene,

Ik krijg dagelijks tientallen verzoeken via de mail. Helaas heb ik ook niet alle patronen. Ik wil graag iedereen helpen aan een patroon zodat er weer gebreid en gehaakt kan worden.

In zo'n forum heb je toch een mooie plek om je patroon te vragen en te vinden.

In mijn dagelijkse werk ben ik ook regelmatig bezig met html en daar kom ik soms niet uit en ga dan naar een html-forum. Iedereen mag daar een vraag stellen, waarom kan dat niet op het forum van de hobbydoos.

Ik zou zo graag willen zien dat dat ook kon op het forum van de hobbydoos. Het zou eigenlijk het meeste uitgebreide brei- en haakbibliotheek van nederland moeten zijn. Alle steken en technieken zouden er eigenlijk te vinden moeten zijn.
Als je mensen gaat beperken in wie er wel en wie er niet zou mogen vragen ben je ook niet goed bezig.
Met vriendelijke groet,
Hobbydoos.nl
Renske
*******************************
en eerlijk is eerlijk..ik móest tóch ff terugtikken en dat kopieer ik dan ook maar ff op ''het gevaar af'' dat we een discussie gaan voeren, so be it :

**Okej Renske, jouw "insteek" gelezen...nu weet iedereen van het forum waar hij of zij aan toe is en ergens wel of niet op wil reageren...mag ik je antwoord bij mijn topic plaatsen?

Je insteek w.b het html is appels met peren vergelijken naar mijn gevoel want zie maar steeds uit te vogelen of er copyright op een patroon zit waardoor we dan weer last met jou krijgen..of jij met de ontwerper .

En jij weet ook wel dat de zuivere handwerkvragen altijd met liefde en heel veel aandacht behandeld worden op dit forum, zónder aanzien des persoons...
En op deze manier vind ik dat we allemaal goed bezig zijn Lachebekje met hartvormige ogen

Ik lees graag je antwoord ivm het plaatsen van jouw insteek w.b. dit item op het forum...
Grtn trg,
Marlene **




Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 12:52
en hier al de eerste reactie erop :

Volgens mij is hobbydoos al de meest uitgebreide brei en haakbib van nederland.

Het gaat om de patroontjes waar copyright op zit waar de nieuwe hebbers altijd om vragen. En die weten verdomd goed dat het om beschermde patroontjes gaat en toch vragen en als je ze er dan op wijst dan blazen ze.

Voor al de andere vragen om/over iets wordt altijd wel geholpen door de ene of de andere, naargelang wie er online is.

En tussen vragen en vragen is nog een heel groot verschil.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 13:30
Jij hebt je best gedaan Marlene. dankjewel daarvoor.
de oplossing is volgens mij in het vervolg de onfatsoenlijke
binnenvallers te negeren. iets wat ik nu ook meestal doe. zelfs op de PM die ik ook geregeld krijg.reageer ik dan niet.
je kunt beter ook niet negatief reageren, want die scheld partijen wordt niemand blij van.
Misschien zet dat aan tot verder kijken op het forum.
oant Sjen
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:33
Geen dank Bloemeke en ik denkt dat jij de juiste ''insteek hebt gevonden ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Maria16 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Januari 2015
Status: Offline
Points: 162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Maria16 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:44
Dank je dat wij mee mochten lezen.

Voor zover ik weet zit er op elk patroon een copyright,maar ik denk daar heel anders over.
Ik vind dat je dan eigenlijk je ontwerp met uitleg en al niet openbaar op internet moet plaatsen.Biedt het dan te koop aan.
Ook heb ik al vaker meegemaakt dat de ontwerpers van patronen [in dit geval haakpatronen]er niets tegen ondernemen als je een patroon van hen op het internet plaatst,ik heb het dan over een gratis patroon en geen kooppatroon.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:48
en ja Bep, het is hier een bibliotheek van hier tot gunder..vooral inhoudelijke info wordt met zorg en aandacht gegeven en die patroontjes...blijft een heikel punt vooral als HD aangeeft dat je ze opt forum kunt vragen ..einde van dit topic wat mij betreft
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:54
Bedankt voor je actie Marlene. Het is nu in elk geval duidelijk hoe Renske er tegenaan kijkt en ieder kan voor zichzelf uitmaken hoe om te gaan met de vragen.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 15:05
Precies Joke . . dat is ook mijn gevoel nu !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns