Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vrije tijd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vrije tijd
    Posted: 19 Januari 2012 om 15:52
De decembermaand ligt al weer een tijdje achter ons.
Dan in januari ben ik al weer jarig.
Nu een paar dagen vrij, heerlijk.

Ben gisteren met schoonzoon een dagje mee geweest op de vrachtwagen!
Collega chauffeurs/stoere mannen veelal, keken daar wel van op.
Gelukkig is onze relatie schoonmoeder/schoonzoon goed. Vandaar dat hij een tijdje terug al eens vroeg of ik het leuk vond om eens een dagje mee te gaan.
Nu is het er dan van gekomen.

Schoonzoon zei afgelopen weekend dat woensdag een gunstig ritje zou zijn.
Ik moestom half 5 al opstaan, niet gewend zo vroeg! (Gunstig?)
Maar je moet er wat voor over hebben!
Om half 6 reden we naar zijn werk.
Eerst een vrachtje laden, ergens anders in den lande weer afleveren, weer vracht ophalen en weer gaan bezorgen enz.
Hij rijdt vrachten van en naar depotcentrums van een bekende supermarktketen, uitbesteed aan een groot vervoersbedrijf, die zijn werkgever is.

's Avonds om kwart over zes waren we weer thuis.
Moe, maar voldaan. Ik vond het een geweldige belevenis en begrijp nu pas goed wat hun werk inhoudt.

Groetjes, Tineke01




Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 16:55
wat super dat je met hem mee mocht Tineke en nu weet hoe het in zn vrachtwagen en dus op z'n werk er aan toe gaat!!!! Leuk om te lezen !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 17:41
mijn hubby is vrachtwagenchauffeur en zoonlief leert ervoor en ik vind het heerlijk om mee te gaan, helaas te weinig tijd voor.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 18:26
Wat lijkt me dit een geweldig leuke ervaring!!!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 19:33
Ja, het was echt geweldig en mijn eerste keer.
Toevallig is onze andere schoonzoon ook vrachtwagen chauffeur.
Beide dochters zijn al vaker met hun mannen meegeweest.
Nu heb ik het dan ook eens mee mogen maken.

Ik neem er m'n petje voor af hoe die lui met hun grote wagens door het verkeer manoeuvreren.
Bij rotonde's de 2e afslag nemen,kreeg ik sterk de indruk dat hij rechtsaf wilde slaan. Maar natuurlijk dat lange gevaarte neemt een bocht heel anders dan een personenauto. En er mee achteruit draaien/rijden naar zo'n laadperron. Knap werk hoor, precies tussen de betonnen verhogingen in.
Ik weet wel dat zij dit allemaal hebben moeten leren, maar ik heb ook (personen)auto rijden geleerd en heb af en toe best moeite om hem ergens tussen te parkeren en kies dan maar liever voor een ruimere parkeerplek.
Zij hebben die keus niet, het moet meteen goed zijn.

Hoe de chauffeurs als collega met elkaar omgaan is leuk om te zien. Dat zwaait maar naar mekaar onderweg.
Soms een nieuwsgierige blik van een andere chauffeur als ze mij erbij zagen zitten.
En dan die koffie hè, daar blijf je vanzelf wakker van.
We hebben er aardig wat van op. Overal waar je bij een balie komt staat een koffieautomaat waar gretig gebruik van wordt gemaakt.

Voor mij is deze dag voor herhaling vatbaar geworden.
Maar het moet inderdaad wel in m'n vrije dagen gebeuren, want het is vroeg opstaan geblazen en een lange dag.
De volgende dag moet ik wel kunnen uitslapen hè.

Hier is echt geen t.v.wens programma voor nodig geweest, dit gebeurde zomaar spontaan in een familie.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 28 Januari 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 20:07
Wat een geweldige schoonzoons heb jij.
x_3bc1bd1f
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 20:08

Leuk is dat. Als kind mochten wij wel eens met mijn vader mee die toen chauffeur was. Niet in hart en nieren, want inmiddels doet hij al jaren wat anders. Ik kan me de hoogte nog wel herinneren in zo'n cabine. En het piepje tijdens het achteruitrijden. Maar echt goed weet ik het niet meer.

Leuk dat je zo'n goede relatie hebt met je schoonzoon dat je een dagje mee mocht. Dat zullen lang niet alle schoonmoeders met schoonzoons kunnen. Wat mij altijd opvalt bij chauffeurs die vrachten naar supermarkten brengen is de enorme kracht die ze moeten hebben om al die vracht naar binnen te krijgen. Het gaat niet zomaar snel. Ze rijden met die colli of ze met winkelwagentjes rijden. Ongelofelijk vind ik dat altijd.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 20:14
Wat ontzettend leuk van je schoonzoon. Ik kan me voorstellen dat het een belevenis was. Mijn man is vroeger, toen hij nog jong was, ooit eens met zijn zwager mee geweest op de vrachtwagen. hij vervoerde koeien, later aardappelen. En hij vond het ook geweldig.
Tegenwoordig is mijn neefje ook bezig als vrachtwagenchauffeur. Hij is bijna 21 en rijdt op zijn vrije dagen al bij een bedrijf om ervaring op te doen en hij vind het geweldig. Hij wil internationaal gaan rijden
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2012 om 20:29
Ja zo lekker hoog zitten is fijn, al gaat er wel een hele klim aan vooraf als je klein bent zoals ik.
Maar ik ben erin geklommen en ook weer eruit hoor.

Voor het sjouwwerk rijden er heftrucks en ze gebruiken er ook steekwagentjes bij om de boel in en uit de wagen te krijgen.
Dat is niet te doen met alleen maar je eigen krachten.
Sommige pallets zijn afgeladen vol met bijv. flesjes en/of potjes daar valt niet aan te tillen.

Uit veiligheidsoverwegingen mag een tweede zoals ik niet overal mee naar binnen bij laden/lossen. Denk aan bijv. veiligheidsschoenen dragen, die had ik niet. Het is begrijpelijk dat daar regels voor zijn. Toch heb ik wel gewoon buiten de vrachtauto op een afstandje staan te kijken hoe het toeging.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 14:10
Fijn dat je een leuke dag gehad hebt ,en zeker zoals je zegt petje af ze mogen het wel hebben met zo een groot gevaarte manuvreren en in de file staan
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns