Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar ben je momenteel mee bezig...

Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 19:26
Ik heb mezelf de taak gegeven om alle poppenkleren uit De nuttige handwerken, 1965, te breien. De meeste zijn voor poppen van 20 cm, maar dan wel op pen 2 of 2,5.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 19:42
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb mezelf de taak gegeven om alle poppenkleren uit De nuttige handwerken, 1965, te breien. De meeste zijn voor poppen van 20 cm, maar dan wel op pen 2 of 2,5.

efkes gegoegelt. is een boek van 300 en een klets bladzijden.
toch niet allemaal poppenkleren?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 20:14
Ik wilde eens zo'n boekje van Christel Krukkert van dichtbij bekijken en nou ben ik met mn domme hoofd aan de eekhoorn begonnen.
Maar het moest echt zo zijn, want bij de kringloop hadden ze 2 bolletjes oranje frutselgaren dat op mij lag te wachten.
Ik wilde eigenlijk alleen maar kijken en een beetje bladeren Confused
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2014 om 23:42

corner to corner toegepast?

Nieuwschierig.... Wat is dat??
Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 08:28
Te veel bezig! Ik moet dringend eens wat afwerken...

Er ligt in de mand: 
- een half afgewerkt topje - breien
- cal deken (bijna klaar) - haken 
- een sjaaltje (stukje begonnen) - haken
- een wintertrui voor de dochter (70 % af) - breien

Ik heb mezelf de opdracht gegeven om de komende maand het deken en de trui af te werken en indien nog tijd ook het topje. Het moet eens af geraken!
Groetjes, Tineke
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 10:56
Ben druk bezig aan yougurt potjes omhaken (lege) ,zou er veertig moeten maken en dan een kaarsje er in voor de hobby open deurdag ,ben al aan veertien dus gaat goed ,maar ik ben ook verslaafd aan Pinterest ,als je daar begint te kijken kan je niet stoppen zoveel moois en dat wil ik nog allemaal maken ....ooitApprove
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 13:07
Bep, het is een leerboek voor de lagere school en allerlei vervolgonderwijs tot en met de kweekschool (Pabo). Je kunt leren stoppen, haken, breien, naaien, er staan allerlei projecten in. Mijne is net herzien, dus er staan veel meer ingewikkelde poppenjurkjes in dan in de eerdere drukken. Je moet dus die van 1965 of een latere hebben, de drukken daarvoor zijn veel dunner.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 16:30
Originally posted by Ien Ien wrote:

corner to corner toegepast?

Nieuwschierig.... Wat is dat??
Het staat op pagina 3, maar ik zal de link hier even plakken voor je
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 16:33
Opruimen van mijn patronen !
Enkel de mooiste behoud ik, de rest gaat de vuilnisbak in.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2014 om 21:43
Elk jaar ontdek je zoveel nieuws dat de patronen waar je enkele jaren geleden verliefd op werd nu alledaags lijken en ja, je kan niet alles bijhouden...

Daarom vond ik het zo fijn om leuke reacties te krijgen van 'oude bekenden'. Jullie waren net op tijd voor de delete-knop ingedrukt werd.
Veel plezier met de gehaakte en gebreide knuffels, dieren, poppen, kerstspulletjes, eten, gezelschapsspelen, enz...
Back to Top
Crazycatlady View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crazycatlady Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2014 om 10:59
Ik ben momenteel bezig aan olifantjes haken voor het doopsuiker van een vriendin :) maar liefst 110 stuks moet ik af hebben tegen eind oktober :D ik kan haken dus tot het zweet me uitbreekt hahahaha :D 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2014 om 16:06
Als ik alleen al naar buiten kijk breekt het zweet me uit.
Back to Top
San-nie View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer San-nie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 18:46
Ik ben nog steeds bezig met mijn zigzag deken (neat ripple patroon van attic 24). Ik doe af en toe een toer dus dat gaat nog wel even duren voor hij af is. Verder ben ik van de Fenna een Duitse Jacobsschelp omslagdoek aan het maken. En ik ben ook een deken aan het haken van de regenboog Fenna. Ik haak vierkanten van het southbay patroon (1 bol = 1 vierkant) en die zet ik dan aan elkaar. En ik ben ook nog een eenhoorn knuffel aan het maken. Hij moet nog 3 poten :) Ik denk dat dat het wel zo'n beetje is maar er kunnen zomaar weer zaken tussendoor komen. Zo heb ik gisteren nog even tussendoor een patroon getest van een onderzetter. En heb ik vorige week een skull sjaal gehaakt voor mijn dochter van 16 die erom vroeg (zwart/grijze Fenna).
Gelukkig ben ik niet de enige, leuk om te lezen dat andere mensen ook met allerlei dingen tegelijk bezig zijn.
Wat kan ik zeggen, ik hou van afwisseling :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2014 om 11:12
En ik ben op dit moment maar met een ding bezig. Een sjaal voor van de winter bij een pak dat nog gemaakt moet worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Creananske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Creananske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2014 om 11:50
Ik ben een dekentje aan het haken in 12 kleurtjes.
Afwisselend een rij royal en een rij soft van zeeman...
Met haakpen 5.

Heb ik hier gevonden...

http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2013/07/zacht-dekentje.html
Groetjes Creananske

Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2014 om 15:35
Ik heb op mijn vraag voor patronen voor babybornpop zo veel patroontjes toe gemaild gekregen dat ik haast niet kan kiezen wat ik het eerst ga haken.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2014 om 17:20
bij al mn werkjes die hier al ergens genoemd zijn is bijgekomen een poncho van het fenna garen en bramen plukken en verwerken tot jam en sap plus een half flesje vlierbessensap, dus ik onder, keuken onder de rooie zooi! maar wel lekker
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2014 om 18:31
Op dit moment bezig met een zwart capeje met capuchon, cape is af nu de capuchon nog. Als dat geheel aan elkaar zit, gaat er nog een roezelrand om van gedeeltelijk effen zwart(zelfde garen als de cape) en zacht zwart garen met zilveren glitters.

Verder nog bezig met het patroon van het vestje waar ik niet uit kom. Vandaag op de markt ook nog 3 meter prachtige witte satijn met blauwe rozen mee genomen. Nog geen idee wat ik er mee wil, maar he satijn voor 1 euro de meter kan ik niet laten liggen he?
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2014 om 16:36

Een vogelhuisje met bloemetjesslinger en vogeltjes natuurlijk,

een paar sloffen aant haken

Hug
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2014 om 12:58
Originally posted by omajan omajan wrote:

Ik heb op mijn vraag voor patronen voor babybornpop zo veel patroontjes toe gemaild gekregen dat ik haast niet kan kiezen wat ik het eerst ga haken.

Ik zou beginnen met ondergoed, jurkje, broekje met truitje en een jasje en een poncho
O ja ook nog een paar slofjes
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns