Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waar O waar zijn alle breiwol winkels...

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Milli View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: United States
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Waar O waar zijn alle breiwol winkels...
    Posted: 17 December 2008 om 21:04
Hallo allemaal,

Wij (mannetje en ik) zijn voor een paar weken in Nederland, en natuurlijk heb ik wel een breiwerkje meegenomen (de 'Fair Isle Purse, kent iemand dat?) maar het is al bijna af en ik ben op zoek naar iets anders.

Vroeger waren er in mijn buurtjes, (Amstelveen en Buitenveldertselaan in Amsterdam) verschillende breiwinkels. Maar nu kan ik er geen een meer vinden. Waarschijnlijk hebben de Hema en V&D nog wol (???) maar weet iemand misschien waar er breiwinkels zijn hier in de buurt?
Ik ga ook nog naar Lopik, en dan naar Valkenswaard na de Kerst dus als iemand daar iets weet, dan hoor ik dat graag!
Groetjes, Milli.
PS: Heb jij je hond en je kat al geknuffeld vandaag??
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 21:35
Vroeger zat er in Ijsselstein vlak bij Lopik een hele mooie handwerkzaak maar of die er nog steeds is weet ik niet. Ik kom daar eigenlijk nooit meer.
Groetjes Teunie
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 06:18

In schoonhoven zit De schapenkop

Oudenwater zit de Distel

Montfoort  zit zig zag

maarsen zit de draad

Back to Top
monica View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monica Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 07:14
hema en v&d verkopen geen wol meer wibra en zeeman wel, hier in rotterdam hebben we nog maar 1 echte wolwinkel.
groetjes janny
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 11:32
Ik heb even gegoogled: wolwinkel Amsterdam leverde op: De Breihoek, Resedastraat 2, Amsterdam en handwerk Amsterdam leverde op: Wolboetiek Sylvia, Bos en lommerweg 226, Amsterdam en pipoos, Buikslotermeerplein 308, Amsterdam. Amstelveen niets gevonden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Milli View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: United States
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 17:21
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

In schoonhoven zit De schapenkop


Oudenwater zit de Distel


Montfoort  zit zig zag


maarsen zit de draad


Wat een arremoe!!! Breien de mensen niet meer? Ik dacht dat dat weer 'in' aan het komen was?

Dank jullie wel voor de adressen en namen, ik denk dat ik deze eens ga uitchecken on line. De binnenstad van Amsterdam ingaan daar zie ik tegenop. Er zit een winkel op het Gelderlandplein in Buitenveldert, dat is nog wel haalbaar...

Nogmaals bedankt allemaal!
Groetjes, Milli.
PS: Heb jij je hond en je kat al geknuffeld vandaag??
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 21:22

 

Dicht bij Valkenswaart ligt Budel. In het centrum heb je "de Greef" die heeft ook wel wat en in België heb je in Neerpelt een leuke hobby winkel met wel wat keuze.

Kan je hier in Hamont tussenin even koffie komen drinken .

Groetjes Daisy

Back to Top
Milli View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: United States
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Milli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 23:44
Originally posted by Molemieke Molemieke wrote:

 


Dicht bij Valkenswaart ligt Budel. In het centrum heb je "de Greef" die heeft ook wel wat en in België heb je in Neerpelt een leuke hobby winkel met wel wat keuze.


Kan je hier in Hamont tussenin even koffie komen drinken .


Groetjes Daisy


Dank je wel voor je lieve uitnodiging!!! Ik ga even op de kaart kijken waar Hamont ligt precies
Groetjes, Milli.
PS: Heb jij je hond en je kat al geknuffeld vandaag??
Back to Top
elsje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 08:16
ik ben het met je eens hoor. in duitsland en belgie heb je nog veeeel meeer wol winkels maar in nederland komt het wel weer.

woi van de wibra en zeeman is best goed succes
groet elsje
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreienHaken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 11:45
volgens mij hebben hema en v en d geen wol hoor! zeeman en wibra wel... verder wordt het online denk ik of naar amsterdam??
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 15:39
Ja, dat is het, er zijn wel veel online wolwinkels. Wij hebben in Apeldoorn de Beekbergse wolhal, die is ook online, maar zelf snuffelen en voelen is toch prettiger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 16:59

[QUOTE=Milli] Wat een arremoe!!! Breien de mensen niet meer? Ik dacht dat dat weer 'in' aan het komen was?
QUOTE]

Er zijn in de loop der jaren heel veel wolwinkels verdwenen. Nu de laatste jaren breien weer helemaal in is zou je verwachten dat er weer veel winkels terugkomen, maar door al die web winkels (online) is dat niet het geval.

Op markten staat meestal wel een wolkraam.

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 22:14
Wij hadden een heel dure wolkraam op de maandagse textielmarkt, maar die is er niet meer, en er zijn ook veel minder kramen met textiel. Toch staan er een paar kasten vol handwerk- en hobbyboeken alleen al in ons biebfiliaal. En de fourniturenkraam die dinsdags op ons plaatselijke marktje staat, heeft nu haaknaalden en zelfs hele dikke breinaalden. Ik heb laatst nr. 20 gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 09:50

Onze bieb heeft maar 1 plank met brei en haak, wel meerder planken met hobby algemeen.

Op de vrijdag markt ondekte ik gisteren dat de kraam met fornituren op vrijdag ook een heel klein hoekje met wolletjes heeft. Jammergenoeg waren dit niet van die denderende wolletjes (acryl met wol, wat kateon en 100% acryl sokkenwol), ook best wel prijzig.

Maar misschien maar goed dat ik geen mooie wolwinkel vlak in de buurt heb, zou veels te geld uitgeven denk ik.....

odette
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1909
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 10:11

 

In Bree (België) staat op de markt van vrijdag ook een wolkraam. Heel grappig, met een man erbij die sjaals aan het breien is.

Hier zijn nog redelijk wat hobbywinkeltjes met wol en in Balen ligt zelfs een soort groothandel met hobbymaterialen, alles héél goedkoop. Eens in de zoveel tijd ga ik daar eens langs. Ook omdat ze swarovski parels verkopen aan zeer lage prijzen. 

Groetjes Daisy

Back to Top
Snorkmaiden View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 26 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 35
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Snorkmaiden Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 17:04

Dit is (vind ik) een heel handige site: creatiefnetwerk.nl

Je kan er op provincie zoeken naar wolwinkels en ook zoeken naar markten en webwinkels! Ik weet alleen niet in hoeverre de site up to date is.

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 22:42
'Wat een goede link. Ik ben niet uit deze omgeving en ken de dorpjes dus niet zo goed en nu vind ik hier vlakbij 2 adressen voor wol. Ik ga zeker binnenkort eens kijken.
Ik brei pas weer sinds kort en kon hier en in den bosch niets vinden. Internet lukt wel, maar ja, zelf zien en voelen is toch erg prettig.

Bedankt!!
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Meia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 22:45
Tenske verkoopt heel veel breiwol. internet is het tegenwoordig hè. Dat scheelt heel veel huur voor een winkelpand die toch al niet te betalen zijn.
     All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2008 om 09:52
Mineke, als je op google trefwoorden als wol en handwerken intoetst met de naam van de stad of dorp, vind je vast wel winkels.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nita View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 18:48
ha tis 2010 een jaar later december

een leuk bijdehand winkeltje rondom een knus echt knus pleintje in Amsterdam achter het Oosterpark staat op de hoek brei en knutsel/hobbywinkel HandMade Heaven ga daar es naar toe hastikke leuk. Kan je ook losse lessen krijgen. Zie hieronder het adres:
Kastanjeplein 2
1092 CJ Amsterdam
Tel. 020-6630309
Website. www.handmade-heaven.nl
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns