Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat bedoelen ze hiermee...

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leintje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat bedoelen ze hiermee...
    Posted: 19 Juli 2011 om 16:27

Ik heb vorige week het boek 100 bloemen om te haken en te breien gekocht. Ik ben begonnen met de roos in volle bloei. Nu staat er echter bij het einde van de eerste toer 45 s (dus 45 steken) ik weet nu zelf even niet welke steken dit zijn. Moeten dit nu eigenlijk de losse steken zijn? (kortom een simpel, ouderwets 'haakrijtje' zoals je op de basisschool leerde) of is het iets anders... Wie kan mij helpen??

groetjes!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 17:09

Ik heb het boekje in het engels en heb even gekeken.

bij mij staat dat je moet beginnen met 48 losse, dan 1 dubbel stokje in de 5de losse vanaf de haaknaald. (eerste 4 zijn het eerste dubbele stokje), dan 43 dubbele stokjes en een stokje in de laatste steek, dan heb je dus 45 steken waarvan 1 stokje en 44 dubbele stokjes.

ik hoop dat je het begrijpt zo. anders gewoon nog even laten weten.

Back to Top
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leintje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 17:38
Het is helemaal duidelijk zo! die 45 s staat, nog simpeler, voor een totaal van 45 steken. Als ze dat nu gewoon bij elke toer deden was het duidelijker geweest... Bedankt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 19:48
Ergens in dat boekje staat een lijst van afkortingen en gebruikte termen. Als je dat kopiëert, kun je het in je boek leggen op de plek waar je bezig bent. Het was handiger geweest als het op een uitvouwvel had gestaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer leintje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 om 19:59
De meeste termen ken ik wel uit de boeken van Christel Krukkert enz maar ik had gewoon echt niet in de gaten dat er hier een totaal aantal steken van die toer bedoeld werd ;-)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2011 om 12:32
Maar dat zegt niets, hoor, Krukkert kan wel heel andere termen gebruiken dan de schrijfster van 100 bloemen.

Ik ben er lelijk ingestonken toen ik sokken breide uit Breien voor Dummies, er stond AAB dat betekende Afhalen Afhalen Breien,ik begreep er niets van, maar in die lijst stond dat je twee keer een steek "recht" moest afhalen, dus alsof je hem recht ging breien, dan moest je die twee steken terugnemen op de linkerpen en dan samenbreien.Dat was een paar jaar geleden en ik heb al een aardige breicarriere achter de rug, maar nu kijk ik altidj waar die lijst zit en kopiëer ik 'm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns