Wat bedoelen ze met deze toer? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Amyy ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 23 November 2011 Status: Offline Points: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 25 November 2011 om 18:04 |
Hoii, ik ben bezig met het haken van een beentje van een beer uit het boekje 'Beren breien en haken' van Rina Soffers. Ik ben nog maar een beginneling en begrijp niet zo goed wat ze met onderstaande toer bedoelen: "7e toer: 4 keer: haak 1 v., 2 v. samenhaken, verder 1 v. in elke v." Hopelijk kan iemand me helpen! |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Je haakt 4 x dit stuk: 1 vaste en de volgende 2 vasten samenhaken. Daarna haak je in de resterende vasten elk 1 vaste.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
Amyy ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 23 November 2011 Status: Offline Points: 10 |
Oh okee, bedankt! Dus je gaat eigenlijk toch wel 4x rond. Waarom noemen ze het dan niet een nieuwe toer? (Ja het zijn echt mijn eerste paar dagen haken, dus misschien is het wel een domme vraag hoor) |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Het is gewoon 1 toer: 1v, 2v samenhaken,
1v, 2v samenhaken, 1v, 2v samenhaken, 1v, 2v samenhaken, en daarna alleen maar vasten. Ik ken het patroon niet dus ik weet niet precies wat je bedoelt met 4 x rondgaan. Maar ik hoop dat het zo duidelijk is.
|
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
![]() |
|
Oh wat stom, dan heb ik het alsnog fout gedaan haha. Nouja het is desalniettemin een best leuk beentje geworden. Dan moet het tweede beentje ook nog maar even zo, en bij het volgende beertje doe ik het dan goed! Wel bedankt, want nu snap ik het in ieder geval wel. |
|
![]() |
|
Dan nog één vraagje om te kijken of ik het nu snap. Bij Karel de kikker uit 'Kleine knuffels haken' van Christel Krukkert, staat bij de 10e toer: "3x (2v in de volgende v, 2v), 9v, 3x (2v in de volgende v, 2v), 9v (=42v)." Betekent dat dan: 2 vasten in de eerste vaste van de nieuwe toer, daarna in de 2e en 3e vaste 1 vaste, en dan dat 3x. Dan 9 vasten en dan weer 3x 2vasten in 1 vaste en dan de 2 volgende allebei weer 1 vaste en dan weer 9 vasten. Klopt het zoals ik het nu zeg? |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
Klopt!!!
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
Yesss, bedankt!
|
|
![]() |
|
Lisannevk ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 25 Mei 2012 Status: Offline Points: 6 |
Hallo allemaal!
handig dit forum.. Ik heb jullie hulp ook nodig. Ik ben bezig met Karel maar in zijn lijfje, als zijn broekje af is en je met groen verder moet, daar snap ik de overgang niet. Er staat: toer 15 48v, haak alleen in de voorste lus. toer 16 48 v hecht af, toer 17 haak met lichtgroen 48 v langs de lussen van toer 15 Zoals ik het begrijp heb ik aan het einde van toer 15 allemaal lussen op mijn haaknaald, maar dan kan ik niet verder.. wat nu?? groetjes, Lisanne
|
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Meestal neem je de voorste en de achterste lus van de vorige toer op waarin je dan een vaste haakt, in dit geval neem je alleen de voorste lus op om een vaste in te haken
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
omdat je in toer 15 alleen de voorste lus van het V tje pakt heb je de achterste lus nog vrij .
Toer 16 haak je "normaal"daar staat niets bij van voorste .
Toer 17 haak je in de achterste nog vrije lussen van toer 15 .
Ik ben niet bekend met Karel ,maar dit maak ik op uit je beschrijving van het patroon .
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |