Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat ben je aan het doen?

 Reageer Reageer Pagina  123 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat ben je aan het doen?
    Posted: 31 Juli 2021 om 14:07
vanmorgen op de tuin wezen oogsten en nu zit ik, hondje op mijn voeten, lekker te haken Smile


Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2021 om 14:39
Wat een prachtige deken Carolina.
Ik wissel haken en breien af terwijl ik naar de Olympische spelen kijk én de voorbeschouwing van de kwalificatie Formule 1 tussendoor.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2021 om 18:50
dankjewel Hulten. een deken in wording dan he Wink

LOL ik moet lachen als  ik lees wat jij allemaal 'tegelijk' zit te doen.

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2021 om 20:54
heel veel tegelijk.  Heb vanmorgen Lavendel zakjes genaaid en daarna gevuld met Lavendel wat een werk. Waren er 11. Daar ga en ben ik zakjes voor omheen aan het breien drie klaar maar nog niet in elkaar een aan het breien.
Nog vele dingen in huis wat ik in de week niet haal.
Vanmorgen en tegen vijf uur Britt naar werk gebracht en weer opgehaald. Ze werkt nu In een handwerk- hobbyzaak bij ons in de buurt.

Je deken in wording is prachtig en de kleine boefjes zijn super mooi. 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2021 om 10:05
Wat een weelde, hond aan je voeten, katjes op je deken in wording!

Ik ben met Royal en fliedertjesgaren een badjasje aan het breien, omdat het ponnetje van pop teveel op een zomerjurk leek. Als ik het verpak met slofjes en een badjas, lijkt het me duidelijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2021 om 12:11
dankjewel Petraco en wat betreft de 'boefjes' met ik het helemaal met je eens.
jij bent ok druk zeg! ik heb ook eens voor de kinderen van mijn toenmalige vriend van die lavendelzakjes gemaakt. ik had ze alleen genaaid hoor, oja en hun namen erop geborduurd. toen ik jou las moest ik ook meteen weer denken aan het gedoetje om de lavendel erin te krijgen en toen wist ik meteen als ik het nu zou doen zou ik een 'spuitzak' draaien van een vel bakpapier of krant desnoods. klein puntje eraf knippen en je giet het er zo in Smile

ja Magtelt, ik ben me er zeer van bewust hoe groot de weelde is. Ik ben niet zo'n 'op slag verliefd' type zoals veel mensen bij het zien van baby's en/of jonge dieren. Bij mij gaat het meer als het geluid van een naderende trein, heel subtiel aanvankelijk en dan steeds verder aanzwellend tot er geen 'houwen meer an' is LOL
wat schattig dat idee van het badjasje en slofjes Heart maak je daar ook foto's van als het klaar is? ben wel nieuwsgierig.

ik hang vandaag een beetje in huis rond. Tofu was gisteren niet lekker en vandaag is Tempeh niet lekker. kan een reactie op de vaccinaties zijn, vertelde mijn dochter maar ik blijf liever in de buurt.
kan ik mooi verder haken ook en ondertussen luister ik naar de radio npo4 Smile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2021 om 21:12
Vandaag mijn strijk van de hele week gedaan, Wilde nog twee van de drie verdiepingen stofzuigen maar daar had ik geen energie meer voor. vanmiddag het laatste stukje van een knuffel klaar gemaakt. Foto komt binnenkort en een stukje van een babydoekje in elkaar gezet. Dadelijk ga ik nog even een half uurtje maximaal breien. 
Carolina wat een goed idee van die spuitzak. Wij hebben deze lavendel een week geleden geplukt en zat nog voor een deel aan de takjes. Ook leuk met borduren maar helaas gaat dit me niet meer lukken is me te fijn voor de handen.
Morgen weer werken en verder met afspraken die nog opstaan. En weer een deel huishouden.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2021 om 21:17
oh, die takjes geuren ook,; je kunt dat hele spul even in de keukenmachine gooien of in dat hakkertje bij je staafmixer.

ik heb vlees staan sudderen voor mn ex. boontjes heb ik van de tuin geplukt. vroeger was ik 'kampioen' draadjesvlees maken, nu is het zoveel jaar geleden maar het is, bij wijze van uitzondering, nog wel te proberen. ben benieuwd of hij het lekker vindt
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2021 om 21:20
en oja, ik heb een boek voor mezelf besteld over Sashiko (japans borduren)mezelf maar eens verwennen

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 08:18
Een bescheiden struik kattenkruid was uitgegroeid tot een enorme bos van die blauwe bloemen, een feest voor bijen en vlinders. Toen dat alles uitgebloeid was, heb ik enorm gesnoeid en overal bedjes kattenkruid in de tuin gelegd. De nieuwe uitspruitsels staan nu wel aldoor in de regen, ik hoop dat de tweede bloei een kans krijgt. Maar er staan genoeg andere bloemen voor de vliegende vriendjes. De drie minivijvers, met schuin aflopende stenen, worden telkens gevuld met hemelwater en de plantjes er in zorgen dat dat schoon blijft.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 09:03
Ik heb ineens luis in een paar kamerplanten , die ben ik maar te lijf gegaan .

Gisteren mijn 30e muis uit de klem gehaald . Nooit last van muizen gehad .Twee huizen verderop hebben we nieuwe buren ,met een achtertuin vol troep en sinds kort ook konijnen ,geen idee of ze daar vandaan komen Ze zijn nu met vakantie ,dus is er geen konijnenvoer .Ik snap het niet want er lopen ook genoeg katten rond .Ben benieuwd of het over is als de konijnen weer terug zijn .
De eksters zijn er dol op ( mijn man heeft er net weer 2 ) .
Ik durf de achterdeur niet meer open te laten , want binnen heb ik ze liever niet .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 11:03
Wij hebben kippen, met kippen komen ook ratten (niet zo'n fan van) - en we hebben een grote tuin en daar wonen ook allerlei soorten muizen, mollen en 
konijnen. Daar hebben we een jacht opzienster voor.
@mutti, gewoon muizenvallen eventueel vullen met pindakaas of vet spek werken het best. Tuurlijk wil je die beesten niet binnen hebben.
Ik wil ze zelfs niet in de schuur hebben, ze knagen overal doorheen. Daarom zeur ik altijd of de ego de schuurdeur dicht wil doen.

Wat een leuke deken in wording Carolina

Verder hebben we sinds kort (al bijna 3 weken) een tijdelijke hond, ik ben nu Foster Pawrent met de nadruk op de W in het woord parent.
Nog nooit zelf een hond gehad en dan krijg je zo'n heel bang exemplaar, binnen gaat het heel goed en buiten gaat het steeds met hele kleine beetjes 
iets beter. Hij is namelijk bang van fietsen en mensen . . . welkom in Nederland.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 11:49
Leuk dat je zo'n hond hebt .
Mijn dochter heeft er sinds een jaar een .

Die is vreselijk bang van mannen , maar met geduld en liefde kom je een heel eind .

Ze zaten dit weekend in Friesland in de stacaravan en hebben ontdekt dat hij ook bang werd van de regen op het dak ,en daar hebben we veel van deze zomer .

Mollen vangen kan mijn man erg goed met de schop .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 19:58
Ik verjoeg mollen met een knoflookteen in elke gang. Daar krijgen ze migraine van of zo. Later vind je wel overal knoflookbloemen in het gras.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 20:39
op mijn tuin woont sinds vorig jaar een mol, er wonen ook wat verschillende soorten muizen en heel veel veenmollen. ik maak nooit iets dood. ik probeer ze ook niet te vangen trouwens. zij wonen daar net als ik dus we moeten het met elkaar zien de redden. ik heb er trouwens weinig tot geen last van. de veenmollen slopen wel eens een plant, dan had ik hem maar eerst in een 'hoes' moeten zetten, denk ik dan.

ik was vandaag naar Amsterdam. mijn ex even geholpen en ik had lekker gekookt voor ons. bonen van de tuin, andijker muizen erbij, voor hem 'draadjesvlees' en voor mij een vegetarisch ding, paprika van de tuin en dubbelvla toe; ik ook een beetje.
hij had jaren geen draadjesvlees gegeten, nam nu twee keer LOL
onze dochter en kleinkinderen kwamen nog even langs...
tevreden dag .

nu weer verder hakenSmile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 21:27
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

oh, die takjes geuren ook,; je kunt dat hele spul even in de keukenmachine gooien of in dat hakkertje bij je staafmixer.

ik heb vlees staan sudderen voor mn ex. boontjes heb ik van de tuin geplukt. vroeger was ik 'kampioen' draadjesvlees maken, nu is het zoveel jaar geleden maar het is, bij wijze van uitzondering, nog wel te proberen. ben benieuwd of hij het lekker vindt
Wat een goede tip maar heb geen keukenmachine en geen staafmixer. Heb opberg gebrek in dit huis vandaar alleen de hoognodige en spullen die ik dagelijks gebruik.Smile. Lekker draadjes vlees in geen jaren meer gehad en zelf nooit gemaakt. Kook niet graag doe het wel natuurlijk maar heb geen zin om uren in de keuken te staan.

Vandaag gewerkt tot 11 uur even snel gestofd daarna met onze zoon nieuw paspoort aanvragen moet onder begeleiding. snel een boterham even door met het huishouden en daarna een ritje gemaakt voor een zijslaapkussen op te halen die ik gratis gevonden had op marktplaats. Hopelijk werk het goed en slaapt britt nu makkelijker. Nog gekookt de was en dat was het.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 21:56
Dat is een aardig lijstje ,doe het je niet na .

Weet je wat de rede is dat Britt zo slecht slaapt ? En hoe helpt zo'n kussen daarvoor ?

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2021 om 22:12
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat is een aardig lijstje ,doe het je niet na .

Weet je wat de rede is dat Britt zo slecht slaapt ? En hoe helpt zo'n kussen daarvoor ?

Er zijn dagen is het nog meer. Maar helaas niks aan te doen.

Ja we weten de reden. Nu slaapt Britt met alles kleine kussens om een goede lighouding te vinden. Op advies van arts ben ik opzoek gegaan naar zo'n kussen. Kan ook als voedingskussen gebruikt worden. Vind ze prijzig en als het niet werkt is het weggegooid geld. Gelukkig in de buurt gratis een gevonden en ook nog nieuw. Proberen waard. Nu even wassen en dan testen. Nu ook nog zoeken naar extra hoezen van dit merk maar komt wel goed. Maken heb ik geen tijd voor en mijn handen werken niet meer zo mee helaas.  Nu ga ik nog heel even breien aan lavendel zakje nummer 4.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 14:40
Wat een lieve katjes.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 16:23
IK ben mappen vol patronen, soms handgeschreven, aan het doorspitten, de bak voor oud papier raakt overvol. Ik vraag me zelf alleen maar of ik dat ooit nog ga maken en of ik het überhaupt begrijp.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.468 seconden.
Lang Yarns