Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat ben je aan het doen?

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 18:08
de 'koele' zomer maakt wel dat we aan dat soort klusjes toekomen....en dat we er ook zin in hebben Thumbs Up


ik ben een grote pan 'dikke' courgettesoep aan het koken, die grote courgettes moeten ook op. een tuinvriendin is met vakantie en vroeg mij tijdens haar afwezigheid vooral te oogsten op haar tuin; vandaar de dikke courgettes. en bij mij was een plant door de slakken opgegeten en toen ik even niet oplette gauw weer opnieuw begonnen en ik dacht wat ligt daar nou voor een bal?? dat was een uitgegroeide bol-courgette LOL
enfin daarvan kook ik nu soep met 1 liter water voor 5 liter soep.
ik heb snijbonen in de vries gewerkt en nu wil ik nog worteltaart bakken met de worteltjes die ik vandaag oogstte.
het is hard werken deze tijd van het jaar en ook smullen elke dag Smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 18:23
IK heb courgettes klaarliggen voor een dikke soep, heerlijk 's zomers smaakje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 18:59
Ik heb naar 2 kratten DMC zitten kijken , doe ik ze weg of bewaar ik ze nog .?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 19:53
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik heb naar 2 kratten DMC zitten kijken , doe ik ze weg of bewaar ik ze nog .?
Borduurgaren? Niet wegdoen, als je plek hebt ervoor, bewaren. Alles dat ik wegdoe, mis ik later. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2021 om 20:32
Ja ,ik denk bijna 2x alle kleuren DMC .

Dan zet ik ze maar terug in de kast .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 09:00
ziezo, dat hebben we ook weer gehad Mutti LOL

jij en Magtelt hadden me er net toe gemotiveerd ook eens het een en ander op te ruimen. daarover krab ik me nu nog eens achter mijn oren Wink

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 11:38
Gisteren bij Welkoop naar klompschoenen voor mijn man wezen kijken .
Waren vanaf Maandag 2 Augustus in de aanbieding ,maar er waren alleen nog kindermaatjes .

Ik vind dat altijd zo vreemd , dat iets in de aanbieding is en dat het dan de volgende dag al uitverkocht is .
Ik zou denken , meer inkopen want waarschijnlijk verkoop je er dan meer .
Maar wie ben ik ?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 13:37
misschien zijn ze hier nog te verkrijgen?



we waren naar de tuin gelopen tot we een grote witte herder tegenkwamen die sinds mijn hondje loops is heeft ontdekt dat hij een mannetje is LOL toen we die zagen aankomen, zijn we maar op de fiets gestapt Wink
de tomaten opgebonden in mijn kasje en het restant van de worteltjes geoogst in m'n kasje, een stuk van de liguster heg geknipt, dat knipsel strooi ik dan onder de koolplanten, dat helpt tegen de rupsen.
terug hebben we ook ruim de helft gelopen. ik fietste achter een oude man die veel ruimte nodig had en amper vooruit kwam en ik ben natuurlijk ook breed met die drie wielen dus ik dacht een mooie reden om af te stappen en te gaan lopen, zo kom ik toch aan mijn 5km vandaag.
nu ga ik eten koken.....honger!


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 15:58
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Gisteren bij Welkoop naar klompschoenen voor mijn man wezen kijken .
Waren vanaf Maandag 2 Augustus in de aanbieding ,maar er waren alleen nog kindermaatjes .

Ik vind dat altijd zo vreemd , dat iets in de aanbieding is en dat het dan de volgende dag al uitverkocht is .
Ik zou denken , meer inkopen want waarschijnlijk verkoop je er dan meer .
Maar wie ben ik ?


Ik snap dat ook nooit. Als iets een week in de aanbieding is, kunnen ze toch voor een week inslaan en niet alles al op maandag in de winkel leggen? En in die week kunnen ze je ook een tegoedbon geven voor als de klompschoenen straks weer voor de gangbare prijs aanwezig zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2021 om 16:01
Ik ben nog steeds patronen aan het ordenen. Misschien ben ik een inspiratie voor anderen, maar wat een troep had ik er van gemaakt! Nu zitten de patronen redelijk bij elkaar in mappen, baby's, poppen, sjaals en poncho's, mutsen en hoeden etc. Het is ook leuk om weer eens te zien wat je in huis hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2021 om 20:22
ik zit even bij te komen met een plak suikervrije worteltaart. welverdiend mag ik wel zeggen want ik ben vanaf vanmorgen aan een stuk aan het werk geweest. tuin gelopen, geoogst, terug gelopen, gekookt, gegeten, al die ieniemini worteltjes schoongemaakt, snijbonen en sperziebonen de vries in gewerkt, maaltje van beiden naar mn oude buurvrouw gebracht, hondje uit, 2 suikervrije worteltaarten gebakken. de keukenmachine begaf het en in een van mijn mengkommen zat ineens een grote scheur in het siliconen gedeelte, wat ik pas opmerkte omdat er een drab van geklutste eieren, olie en suiker over mijn aanrecht en langs de kastdeurtjes  liep Unhappy de rest van het recept gegokt en er kleine worteltaartjes mee gebakken; de laatste staan nu in de oven. morgen zal ik ze invriezen.afgewassen en het vuilnis weggebracht.
het voordeel van het harde werken nu is dat ik volgende week voor de koffie en het soepje alleen maar mijn vriezer hoef in te duiken, hoera!! Beer
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2021 om 09:47
was bijtijds op vanmorgen en meteen in actie Big smile eerst getankt en naar de tuin, bonen, koolrabi en komkommer geoogst voor mijn kind. weer thuis het hele spul van ontbijt voorzien en de suikervrije worteltaart voor mijn kleinkinderen opgemaakt met topping. als ik straks in amsterdam ben geef ik het even af. nu eindelijk zelf tijd voor pap. lekker Smile fijne dag allemaal!

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2021 om 15:45
Caroline wat een bezige bij ben jij,en die ongelukjes zijn bij mij ook dagelijkse kost,en Machteld dat heb ik in de corona tijd gedaan ..maar ik denk dat de muizen het nu wat overhoop gedaan hebben,,ik ben nu terug bezig met een trui ,heb lang niets gedaan veel gefietst tussen de buien door
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2021 om 19:59
De foto' s van het nieuwe huis van mijn dochter en schoonzoon bekeken .

Na diverse keren net niet ,is het ze eindelijk gelukt.


Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 09:55
gisteren ben ik  begonnen een kattenren van een balkon te maken. Best 'n gedoe want ik heb overal alles vol staan met planten, die moesten grotendeels een andere plek hebben en ik heb van die matten van takjes langs de rand, dat moest ook eraf eerst.
maar ik ben blij dat ik eraan begonnen ben en ga er vanmiddag mee verder al hoop ik stiekem dat er iemand langs komt met een afkortzaag en twee gezonde handen.
zo niet, duurt het wat langer maar kom ik er ook Smile

eerst gaan we naar de tuin, bonen plukken voor vanmiddag en misschien snijbiet voor de soep van zaterdag. in ieder geval hebben we dan onze wandeling gehad, het is nu nog fijn buiten Heart

het hondje heeft andere brokken waar ook heel ronde tussen zitten, bijna zo rond als een balletje. dat hebben de katjes ontdekt en spelen daar nu mee door het huis. over creatief gesproken LOL

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 10:11
Ik ben op het werk en druk bezig met afspraken inplannen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 10:31
Spiderman oefeningen .

Op handen en knieen en dan je rechterarm en linkerbeen strekken en dat een paar seconden vasthouden 20x

Straks de brug oefening .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 21:22
Ineens had ik reparatiedrift. Twee Zeeman nachtponnen een elastisch décolleté gegeven, zodat er geen "floep-effect" meer optreedt als ik wakker word en overeind kom. Wat onderbroeken met gaatjes gerepareerd. En als ik dinsdag naar de Prym-kraam op de markt ben geweest, ga ik alle hoeslakens en slopen nakijken en met strijkspul repareren, daarna het strijkspul vastnaaien. Een traptree vertoonde een gaatje in de vloerbedekking, ook dat heb ik dichtgetrokken. Waar die gekkigheid vandaan kwam, weet ik niet, plotseling moest het.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 21:28
Ik ben begonnen met op zolder 's zondags op een vrijgemaakte plek de training van Sixty-fit te imiteren, en dan met gewichten van 1 kilo in de handen. Met muziek van Cliff Richard, een half uur, net als in de sportschool. Alleen klim ik daar dan na het gezamenlijke programma op de fiets en crosstrainer. En doe ik nog wat armoefeningen, voor ik koffie eis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2021 om 09:08
Ben blij te lezen dat jij ook nog gaatjes in ondergoed repareert ,net zoals ik ook nog dure kousen van mijn man stop , maar ik kom dan ook nog uit de tijd dat je ladders in nylonkousen op kon laten halen .

Ik dacht voor een dubbeltje per ladder .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns