Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat ben je aan het doen?

 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2021 om 13:46
Hartelijk dank dames en volgens de berichten wordt het best lekker weer de komende week. Laten wij het hopen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2021 om 15:02
Hopelijk is de operatie goed gegaan Magtelt en kan Ton snel weer naar huis. 

Wij wonen in een dorp en het is altijd een heel gedoe om naar een ziekenhuis op bezoek te gaan of naar afspraken. Met openbaar vervoer is het vanaf hier zo goed als niet te doen. Als er al een (bel)bus rijdt, dan stopt dat na 18 uur en op zaterdag en zondag is er vaak helemaal niets.


Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2021 om 21:46
Carolina, fijn dat je katjes nu heerlijk naar buiten kunnen.
Magtelt, hopelijk komt je man snel weer thuis om daar verder op te knappen en verwend te worden.
Dilianne, ga lekker genieten van je vakantie.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2021 om 09:35
Hij had gisteren al weer praatjes. Alleen was zijn hartslag in de uitslaapkamer even omlaag gegaan, dus ze hielden hem nog een dagje. Ik heb voldoende geld voor een taxi heen en terug, ik ga niet meer moeilijk doen met bussen, die vakantiedienstregelingen rijden en waarvan de haltes 15 minuten lopen van mijn huis zijn. Anderhalf jaar geleden kon ik nog vlakbij op- en uitstappen en had ik de dienstregeling in mijn hoofd. Maar de gemeente kiest altijd de goedkoopste aanbieder, zelfs de gemeenteraadsleden mopperden over het ongemak voor ouderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2021 om 10:12
Fijn Machtelt ,dat het de goede kant opgaat .

Wij hebben hier Welzijn Bloemendaal ,als je daar lid van bent kan je bellen en dan zijn er vrijwilligers die je naar het ziekenhuis ,of iets anders waar je heen wilt ,vervoeren . Je kunt daar een strippenkaart voor kopen .Naar gelang de afstand kost het zoveel knippen .

Goed dat je een taxi neemt want je moet ook aan jezelf denken , anders zijn er straks twee zieken en daar heb je niets aan .

Sterkte , en hopelijk mag Ton vandaag mee naar huis ,want daar knap je het meeste op .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2021 om 12:28
fijn dat hij alweer praatjes heeft Machtelt Thumbs Up

die welzijn ritjes zijn duur vind ik en bij navraag heb ik gehoord dat de vrijwilligers geen inzittendenverzekering hoeven te hebben; dat vind ik nogal cru.
maar Magtelt jij kunt toch gebruik maken van aanvullend openbaar vervoer zoals regiotaxi en/of valys?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2021 om 16:27
Ik meen dat ik ov-plus kan aanvragen. Er is ook een busje voor bejaarden en invaliden met huis-tot-huis vervoer, maar dat kan een half uur te vroeg of een half uur te laat komen, dus dan moet je voor doktersbezoek uitkienen hoe je niet te laat komt, maar je kunt dan wel veel te vroeg zijn. En als hun computer een probleem heeft, heeft de chauffeur geen papieren back up, dus die komt dan helemaal niet. Dat soort problemen zag ik op de soos al. Ik ga het wel uitkienen, want vroeger, toen de bus nog overal kwam en om het half uur reed, sprong ik daar vrolijk op om naar centrum of museum te gaan of naar andere winkelcentra. Ik wil vrij zijn en niet aldoor Ton om een lift vragen, hoewel hij dat best wil doen. Overigens ligt hij nu uitgeteld op de bank. Vanmorgen mocht ik hem halen. Hij moet maar in zijn eigen tempo bijkomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 September 2021 om 17:09
fijn dat hij weer thuis is! Thumbs Up

ja ze hebben een marche van een half uur wat betekent dat ze een kwartier vroeger of later kunnen komen en ja er kan, net als overal, wel eens een storing zijn maar over het algemeen gaat het goed.
voor ziekenhuis afspraken is het wel wat lastig maarja in het openbaar vervoer weet je ook niet waar je tegenaan loopt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2021 om 13:14
Machtelt de tijd dat je denkt ik ga even naar de stad of naar de markt is voorbij .

Hier rijdt om het uur een busje met een vrijwilliger aan het stuur . Tijdens de coronaperiode heeft hij terecht niet gereden ,maar ik las dat ze nu weer begonnen waren .Je kan met je gewone ov kaart gebruiken , maar de route is een beetje vreemd ,want hij laat de huizen waar senioren wonen links liggen .

Dan heb je nog de biobus die je moet reserveren , en de vrijwilligers die rijden ,maar die moet je twee dagen van te voren bestellen. De biobus krijg je via de gemeente .Hier bellen ze je op dat ze er over een kwartier zijn.
Kan je je reisvaardigmaken ,maar die moet je wel delen met anderen .

Hoe gaat het met Ton , een beetje rustige nacht gehad ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 09:19
Ik wel, Ton slaapt een paar uur en gaat dan verder naar beneden om op de bank verder te slapen. Hij doet het zó rustig aan, dat hij niet moe wordt. Zijn eetlust is al terug, dat is mooi.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 10:04
Machtelt......Hij doet het zó rustig aan, dat hij niet moe wordt.......LOL

sterkte voor jullie beiden Heart Thumbs Up

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 10:28
Goed zo .
Beter dan dat je maar steeds je best moet doen ,er wat in te krijgen .

Vanmiddag misschien rustig in de tuin .?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 09:31
Hij mag van mij nog niet einden lopen, wel rondjes door de tuin doen. Er bloeit nog van alles, dus er is veel te zien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 11:02
Einden lopen zou ik ook zeker niet goedvinden .
Rondjes door de tuin ,en ervoor zorgen dat er steeds iets is waar hij zich aanvast ken houden als het nodig is.

Ik ben ooit een uur bezig geweest mijn man overeind te krijgen in de badkamer, ze zijn zo zwaar als lood ,hulp mocht ik niet gaan halen .
Maar ik bedoelde eigenlijk vanwege het mooie weer rustig in een makkelijke stoel in de tuin gaan zitten .

Dat er nog vanalles in de tuin te zien is geeft ook afleiding .Ik zag gisteren nog kikkervisjes in de vijver en van die kleintjes door het gras springen .

Ik ben weer klaar met mijn oefeningen en ik ben het ook zat .
Ik ga een kopje koffie drinken en dan wordt het weer tijd om voor het middageten te gaan zorgen .

Sterkte allebei
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 11:03
Ken is kan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 18:01
Wij hebben nog een heleboel bijen en vlinders in de tuin, maar het schijnt een slecht wespenjaar te zijn. Alle insecten zijn welkom en bijna alle vogels. Buizerds liever niet, die pakken vast de musjes. Een aantal planten dacht dat het eindelijk zomer is en bloeien opnieuw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 18:56
Wij hebben ook haast geen wespen gehad dit jaar en dat is bijzonder .

Mijn dochter is op 2 Augustus jarig en het pannenkoekeneten met het kinderfeestje was ondanks alle wespenvallen en truckjes met schijven citroen en kruidnagelen .vaak een drama.

Maar de herfst komt er ook aan ,want de beukennootjes beginnen al te vallen .
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2021 om 19:58
Op vakantie in de Hof van Saksen
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2021 om 21:24
Originally posted by Dilianne Dilianne wrote:

Op vakantie in de Hof van Saksen
een gezellige vakantie , geniet ervan.

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 14:05
veel plezier Dilianne Smile
ik ben net thuis van de tuin. een mandje vol afrikaantjes geplukt en een mandje vol solidago; daarvan hoop ik vanmiddag een verfbadje te kunnen koken.
nog koolrabi voor straks en broccoli en courgettes voor een soep. alles blij en tevreden Smile

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns