Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten jullie vanavond?

 Reageer Reageer Pagina  <1 891011>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2011 om 08:34

Mmm wel een beetje zwaar op de maag liggend zo 's morgens vroeg. Ik heb net een zwarte en een gele boterham op. Ofwel een boterham met pure chocolade hagelslag en een met honing. Manuel noemt dat dus een zwarte en een gele boterham. Eet ook wel eens een rode. Dan eet ik dus jam. Manuel heeft lekkere pap op en Marco mag uitslapen vanmorgen. Dus die heeft nog niet gegeten. Nu ga ik proberen het kookboek van mijn kleine man te ontfutselen. Hij is gek op dat boekje. Kan er eindeloos door bladeren. Omdat er zulke leuke plaatjes in staan denk ik.

Het recept van de groentekoekjes: 800 gr aardappels, 15 gr bieslook, 600 gr roerbakgroenten (diepvries, ontdooid), 7 el bloem, 3 eieren, 2 el blue Band Vlees en Jus, 2 el Blue Band Vloeibaar, 4 saucijsjes, 2 el appelstroop.

Schil de aardappels, snijd ze in vieren en kook ze in ca. 20 minuten gaar. Snijd ondertussen de bieslook fijn en laat de groenten heel goed uitlekken en dep ze droog.

Meng 6 eetlepels bloem met wat zout en 1/2 theelepel peper in een grote schaal. Roer er een ei door en voeg als er geen klontjes meer zijn nog een ei toe. Schep de groenten, nog een eetlepel bloem en de helft van de bieslook erdoor.

Verhit in een koekenpan de Blue Band Vlees en Jus. Wacht tot deze mooi bruin wordt, leg de saucijsjes erin en bak ze in een paar minuten rondom bruin. Voeg 2 dl water en de appelstroop oe, roer en laat ze nog 10 minuten zachtjes gaar worden.

Verhit 1 eetlepel Blue Band Vloeibaar in een koekenpan. Schep 4-5 lepeltjes van het groentemengsel naast elkaar in de pan en bak de groentekoekjes op een matig vuur aan beide kanten bruin en gaar, ca. 5 minuten. Leg ze op een bord en hou ze warm. Bak de rest van het groentemengsel nog 8-10 koekjes.

Giet de aardappels af, stamp ze fijn en roer er het laatste ei, 1 eetlepel Blue Band Vloeibaar en de rest van de bieslook door. Verwarm nog 4 minuten op een matig vuur.

Verdeel de puree over 4 borden. Leg de groentekoekjes en de saucijsjes ernaast en schep de jus over de saucijsjes.

We hebben het boekje gratis gekregen bij een aantal producten van Blue Band. Dat moge duidelijk zijn

Uiteraard gebruik ik gewone boter, bovendien had ik lekkerbekjes in huis en geen saucijsjes. Dus de appelstroop heb ik ook niet gedaan. Leek me niet zo lekker bij de vis.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2011 om 08:52

Nu de bladerdeeghapjes: 1 el Blue Band Vlees en Jus, 250 gr shoarmavlees, 1 blikje (200 gr) maiskorrels, 200 gr doperwtjes (diepvries, ontdooid) 8 el tomaten ketchup, 2 eieren, 10 plakjes deeg voor hartige taart (diepvries, ontdooid) 200 gr gemendge rauwkost, 6 el slasaus.

Verwarm de oven voor op 200 graden celcius.

Verhit in een hapjespan de Blue Band Vlees en Jus. Wacht tot deze mooi bruin wordt, schep het shoarmavlees in de pan en bak het 3 minuten op een hoog vuur. Zet het vuur laag en bak nog 2 minuten.

Laat de maïs uitlekken. Schep de maïs, de doperwtjes, de ketchup en 1 ei door het vlees.

Klop het andere ei los met 1 eetlepel water.

Leg 10 plakjes bladerdeeg naast elkaar op een met bakpapier beklede bakplaat. Schep de shoarmavulling op het midden van elk plakje. Vouw het deeg er met de puntjes naar het midden (als een tasje, buideltje of pakketje) overheen. Druk de randjes goed op elkaar zodat het pakketje goed dicht zit. Leg ze met het bakpapier op een bakplaat.

Bestrijk het deeg met behulp van een kwastje met een beetje ei. Bak de pakketjes in de hete oven in ca. 15 minuten goudbruin en gaar.

Meng de rauwkost met de slasaus.

Verdeel de rauwkostsalade over 4 borden en leg de deegpakketjes er naast.

In de ingrediënten lijst hebben ze het over deeg voor hartige taart. Ik gebruik gewoon bladerdeeg. En uiteraard wissel ik hier ook van groente. Net wat ik in huis had. Ik had geen ketchup, wel tomaat. Geen erwtjes, wel snijbonen. Dus dan gaat dat er gewoon door.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2011 om 09:04
Voor vandaag weet ik het niet. Onze dochters 6 en 10 jaar, willen koken vandaag. Ben benieuwd.


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2011 om 09:20
Pannekoeken, ik met ahornstroop, Ton met spek en gewone stroop. En kiwi's voor de pitamientjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2011 om 09:02
Gisteren aten we patat, met kipspiezen en haricot verts.

Wat we vandaag eten, weet ik nog niet. Zal zo eens informeren bij de kok ;)
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2011 om 10:04

WOW Ieke jij hebt een kok

Wij aten gisteren tapas onder het cadeautjes uitpakken en vanavond eten we erwtensoep (door mij gemaakt) en pindasoep (door mijn schoonzusje gemaakt) en stokbrood, salade en lekkere kaasjes.

Daarna vieren we pakjesavond

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2011 om 10:58
Erwtensoep en zelfgekookte warme rijstepap met rozijnen er doorheen als toetje. Klontje boter, wat kaneel en gele basterdsuiker erover ..... en smullen maar.
Niet teveel, want er moet vanavond ook nog gesnoept worden.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 13:18
Maandag hebben we vis gegeten met broodjes bij mijn schoonpapa en -mama. Gisteren bloemkool met een sausje, aardappeltjes en een lekker stukje malse kip. Weer bij schoonpapa en -mama. Nu zijn we weer thuis. Vanavond word het waarschijnlijk een bladerdeeghapje. Heb nog shoarmavlees, heb nog bladerdeeg, erwten, mais. Moet goed komen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 13:40
gisteren was het wortelstampot met worst en vandaag
stoverij met frietjes
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 14:41
Gisteren chicken tonight,

vandaag mini-hamburgers, gebakken aardappels en iets van bloemkool ofzo.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 15:13

Wij hadden gisteren ook wortelstamp Ladyken! Wat leuk. Wij aten er vis uit de oven bij.

Vanavond spinazie à la crème met een gekookt eitje, gekookte aardappelen en een lekkere bal gehakt

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 18:55
Gisteren heerlijk zuurkoolstamppot en vandaag macaroni op de manier zoals mijn moeder die altijd maakt: met gehaktballetjes, rookworst en héééééééél véééééél geroerbakte groenten (paprika, courgette, prei, wortel, ui en wat restjes broccoli). En natuurlijk gebakken champignons. Mmmmmmm
Als mijn zoon wist dat we dit vanavond zouden eten, was hij vast uit Utrecht naar huis gekomen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 23:01
Wij hebben vanavond lekkere bloemkoolschotel uit de oven op......met kass erover natuurlijk.....mmmmmmmmmmmmmm
Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 23:48
Originally posted by Marileen Marileen wrote:

......met kass erover natuurlijk.....


HEERLIJK... wat mij betreft tenminste. Maar mijn man houdt niet van kaas en ik vrees dat het trouwboekje niet zou overleven met dit receptje. Kaas noemt hij "bedorven melk". Soms snipper ik er naderhand op mijn bord nog wel eens wat kaas overheen.

Wij hadden vandaag lekkere hutspot met wortels en prei uit eigen tuin. Ik doe in hutspot ook nog altijd een stukje bleekselderij. Rundergehaktballetjes erbij en smullen maar! 
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 November 2011
Status: Offline
Points: 355
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2011 om 23:54

Oh,die maak ik ook vaak bloemkoolschotel....mmm water loopt me in de mond!

Jammer dat wij gister al bloemkool hadden,anders had ik morgen een schotel gemaakt.....Morgen maar Lasagna...Ook lekker!

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 10:09
Vanavond mijn jongste zijn lievelings (zoals hij dat dan zegt ) spaghetti met rode saus.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 10:41
Wij ook!

Mams heeft vanochtend al vast de tomaten gepureerd. Nu nog even onderhandelen of we spaghetti eten, of macaroni... Ik hoop van die vormpjes macaroni. Die vind ik het lekkerst.
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 10:44
Kliekjes dag vandaag:

nog hutspot over van gisteren
en nog rundvlees
er ligt nog zuurkoolstampot in de vriezer
nog een rookworstje erbij en klaar .....


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 11:06
Vandaag eten we pizza omdat onze jongste dochter moet
paardrijden.
groetjes miranda
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 13:47
Vandaag worden het aardappeltjes, met slavinken en spinazie. Als ik op tijd ben met koken kan ik voor Manuel misschien wel wat apart houden. Als ik het dan meteen geef en achter elkaar doorlepel dan krijgt hij toch zo'n 200 gram binnen. Spinazie vind hij vaak wel lekker en hij eet zo goed op het moment. (lees: hij eet zittend voor de televisie braaf elke hap die ik hem in zijn mond stop, en na enig protest zelfs de pap die hij altijd na krijgt. ook na een boterham want meneer lust geen melk, geen chocomelk en geen yoki)
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns