Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 12:52
Vanochtend heb ik een grote pan soep gemaakt van mung-bonen. Die zijn groenig en het lijkt na het bereiden op erwtensoep; vegetarische dikke soep met tofu en een vegetarische rookworst, prei, courgette, paprika, peper, wortels, selderij en veel verse keukenkruiden.

Mungbonen laat je een nacht weken en zijn dan in slechts 20 minuten gaar.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 13:19
Broccoli ,aardappelen ,rauwkost ,bal gehakt en karbonade .

Bouillon voor de soep voor morgen staat te trekken .

Hebben jullie dat ook wel eens ,wat moet ik nu weer op tafel zetten?

Mijn man hoef ik niet iets wat hij niet kent voor te schotelen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 14:36
Wat ik op tafel zet, wordt bepaald door:

-1- wat de tuin geeft in dat seizoen
-2- wat er aan restverwerking ge-improviseerd kan worden
-3- wat er dringend op moet
-4- een geweldige ingeving die ik niet omzeilen kan

Ik kijk wel altijd naar wat er de vorige dag gegeten is zodat mijn keus voor deze dag anders is.

Toen ik mijn man leerde kennen, lustte hij niet veel. Inmiddels eet hij alles behalve kaas en tuinbonen. Bovendien is hij zelf ook creatief geworden met het proberen van nieuwe dingen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 15:19
Mungbonen heb ik nog nooit op, maar je soep klinkt lekker, Kamilla. Wij lusten eigenlijk bijna alles, dus eigenlijk twijfel ik zelden over wat ik weer ga koken. Als ik een leuk recept zie in bijv. Allerhande, Boodschappen of op internet, sla ik het op in een map met recepten. De dingen die ik heb gemaakt en de moeite waard zijn, gaan in een submap, zodat ik die vaker kan raadplegen. Altijd inspiratie genoeg dus. Wij vinden het ook allebei leuk om nieuwe recepten/gerechten te proberen, dat scheelt natuurlijk ook.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2018 om 10:01
Zelfgemaakte spaghetti. Jummie
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2018 om 10:45
De anderen eten hier vandaag zuurkool met worst. Ik ben bezig met het FODMAP dieet en moet voor mezelf wat anders maken, ik denk dat het een witlofsalade gaat worden. 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2018 om 18:01
In olijfolie gebakken aardappelschijfjes, linzen, eigen andijvie uit de diepvries aangevuld met wat roerbakgroente (rode ui, paprika, selderij en pastinaak) en een vegetarische rookworst.    
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2018 om 09:32
Nog geen idee maar de speklapjes van de week waren heerlijk man lief wil ze weer ...
Heb ik dat...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2018 om 15:57
Ik denk dat ik gestoomde spruitjes en aardappeltjes doe met een kippetje er bij.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2018 om 16:27
Vandaag een ovenschotel gemaakt met o.a. gebakken uien, geruld rundergehakt, Chinese kool, kerriepoeder, aardappelpuree en afgedekt met een laag geraspte kaas voor een knapperig korstje. Was best stevige 'herfstkost', haha, maar wel lekker!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 08:27
Vanavond worden het spruitjes of witlof met aardappelen en worst...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 11:10
Ik heb in de supermarkt rondgekeken en we eten overduidelijk geen mosselen Confused Dus wordt het vanavond speklap met iets dat
ik nog verzinnen moet - misschien rijst en bonen.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 13:25
Ik weet nog dat ik ooit mosselen op de markt kocht voor 1 gulden per 2 kilo.....
lang geleden.Embarrassed
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 15:30
1 gulden voor 2 kilo mosselen, pfff... als ik nu 2 kilo kan kopen voor 5 euro, ben ik al blij :). Die goeie ouwe guldentijd... ik mis onze gulden nog steeds hoor!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 16:16
Ik heb nog steeds geen mosselen gevonden, maar ik blijf proberen. 7 euro per 2 kilobak zie ik.
Maar het is redelijk simpel, de mosselen zijn niet duur, de euro is niks meer waard.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 16:28
Mijn man kwam thuis van een fietstocht en bracht verse zalm mee met worteltjes en opperdoezers (aardappels). Dus dat wordt het vandaag. Dille en amandelschaafsel voeg ik nog toe aan de zalm.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 19:35
Mungbonen, zijn dat niet de zelfde die je kan laten kiemen en dan als taugé eet?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2018 om 21:40
Ja, dat klopt. Eigenlijk wist ik dat niet eens. Het handige van mungbonen is dat ze na een nachtje weken in 20 minuten gaar zijn. De meeste peulvruchten moeten dan nog zeker een uur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 12:22
Waar koop jij mungbonen? Ik zie ze hier bij de supermarkten niet veel. Eigenlijk alleen bij Albert Heijn en die ligt niet zo op mijn route. Als ik er dan kom, blijken ze die ook nog vaak niet in huis te hebben.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2018 om 13:08
Kamilla,

Hoe maak je verse zalm klaar .
Mijn man kwam laatst ook thuis met zalm ,gekregen van een vriend ,die ook wel eens paling meebrengt .
Ik heb echter geen idee hoe je die zalm GOED klaarmaakt .
Ik heb het een keer gedaan en toen kon ik het niet lekker vond .
Als we ergens gaan eten bestel ik wel vaak zalm omdat ik het lekker vind ,dus zal ik wel iets verkeerd doen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns