Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat eten we vandaag?

 Reageer Reageer Pagina  <1 3233343536 37>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 08:04
lw, misschien kun je de olie voor koud gebruik als huidolie benutten? Ik gooi altijd een scheut amandelolie in mijn voetbad. Daarna is het wel oppassen voor uitglijden, meteen de slofjes aan. Aan het eind van een badsessie hoofd boven water en een scheut olie laten drijven. Dat hecht zich op de huis bij het opstijgen uit het water. Het mag ook in je haar, maar dan moet je dat na een kwartiertje wassen. Wel overgieten in een plastic fles.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 13:09
amandelolie is speciaal voor de buitenkant. Olijfolie zou ik er niet voor durven gebruiken, dat is meer voor de binnenkant.

Als ge nu amandelolie over uw sla doet, zouden uw darmen dan zachter worden? Misschien dat er dan nare darmziektes verdwijnen. Ik neem al een patent hierop.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 13:31
Amandelolie is inderdaad geschikt als huidolie, maar ook te gebruiken als blokfluitolie. Datzelfde geldt ook voor olijfolie. Bij het gezondheidscentrum hier wordt olijfolie aanbevolen om je gehoorgang mee te druppelen. Dus zo slecht voor je huid zal het zeker niet zijn. Olijfolie lijkt me er wat vetter uit te zien waardoor je wat meer gaat glimmen en dat wil je overdag meestal niet. De amandelolie die cosmetisch verkocht wordt, mag niet voor consumptie gebruikt worden. Andersom wel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 17:30
En in mijn Kijk-hoe-kwiek-ik-huishoud-boek uit de jaren 60/70 staat de tip om je niet te ergeren aan een piepende deur, waarvan de echtgenoot al maanden belooft de scharnieren te smeren, maar gewoon je eigen keukenolie te gebruiken. Dus een drupje olijfolie of sesamolie of rijstolie, net wat je hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 17:32
Ik houd het simpel vandaag, onderin de airfryer pommes parisiennes, op het rekje twee keer een lekkerbekje. Met bierbeslag. Doppertjes, ook uit de diepvries. Als toetje ijs. Morgen zien we wel weer, zei Titatovenaar altijd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 17:53
Vanmiddag hebben we al warm gegeten . Manlief krootjes met speklapjes en ik restje snijbonen met draadjesvlees plus aardappelen .

Toetje, roomyoghurt met walnoot en Griekse honing, geen idee hoe het smaakt ,maar mijn man kwam het tegen en bracht het mee.

Voor morgen staan de worteltjes geschrapt ,en de rest zien we wel weer .

Er zit altijd wel wat in de diepvries en die is knapvol zag ik .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 18:18
Door al die hitteplannen is mijne al bijna leeg. Dat is ook wel eens handig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2019 om 18:39
Ik heb me ook voorgenomen ,eerst eens te gaan plunderen .
Tegen de tijd dat de warmte voorbij is ,kan die dan aardig leeg zijn en kan die schoon .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 09:20
@Mutti dat is de favo yoghurt van mijn broer, zelf haal ik bij de plaatselijke kaaswinkel gewoon dood normale yoghurt.
Ze maken van olijfolie ook zeep, dus eigenlijk vind ik het niet zo'n rare tip van Magtelt - wat een geluk, zijn die 2 flessen niet verloren LOL.
Maar zoals ik al zei, ik gebruik ook olijfolie als ik een hussel van huttenkaas (of cottage cheese) maak voor komkommer of tomaat (of beide in deze tijd van het jaar)
 
Ik kon gister niet zo snel iets vinden in de vriezer dus ik heb een greep naar een rookworst gedaan, ik hoop dat er boontjes zijn,
ik ga straks zoeken, zo niet dan moet Tom Poes iets anders verzinnen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 17:15
Dr. Atkins broodmix in de machine gedaan, halve hoeveelheden, dus even gist en mix gewogen. Gemengd met water en in de bak gegooid. Er kwam een vreemd bobbelig klonterig broodje uit. Wel lekker. Boordevol pitjes en zaden. Goed te kauwen en met een volkorenbroodsmaak. Dat ga ik nog eens doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 17:30
Dat zijn nu die misbaksels die het lekkerste smaken .

Ben benieuwd welke vorm het de 2e keer heeft .

Mijn vader bakte vroeger altijd oliebollen .

Ze leken niet op bollen ,maar waren heerlijk .
Zo kon hij ook van die lekkere tomatensoep maken van die afgekeurde tomaten .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2019 om 23:56
Ik had een mismiksel vandaag.

Heel gemakkelijk. Ge bakt dunne schijfjes van de paar aardappelen die over waren. 2 geklutste eieren erover. Als bijna alle ei gestold is legt ge over de helft de op voorhand gebakken champignons. Ge probeert het ei/aardappel dubbel te plooien. Met de pan naar het bord. Met een spatel proberen op te tillen en heel vlug op het bord mikken. Het breekt in 2 en dan draait ge de pan gewoon helemaal om zodat de andere helft naast het bord valt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 09:06
Zal best gesmaakt hebben .

Als ik zo iets probeer te fabriceren leg ik een groot bord op de pan zodat allesbedekt is ,keer alles om zodat met een beetje geluk alles op het bord ligt .Dan neem ik nog een bord leg dat er weer op en keer weer zodat de champignons toch bovenop komen .

Koken is geen hobby van mij .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 10:30
Mijn moeder had de gewoonte flensjes op te gooien met een polsbeweging, om ze te keren. Maar toen verhuisden mijn ouders en kreeg ze een afzuigkap. Het eerste flensje plakte tegen het filter. Het was leuker geweest, als de kap het had opgezogen en uit de schoorsteen geworpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 11:50
Ik zie het al voor me .

Ik zou niet weten wat ik dan zou doen ,lachen huilen of een lelijk woord zeggen .

Hij zoog in iedergeval goed .
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2019 om 23:39
Het kan nog altijd erger, Machtelt, Als het gebeurd zoals bij mijn ex-schoonmoeder. Zij had ook eens pannekoeken gebakken, en met het omdraaien (opgooien) is er één spoorloos verdwenen. Bij het opnieuw behangen van de keuken zijn de keukenkastjes van de muren gehaald, wat vonden ze daar? Een groene, behaarde ronde schijf. (Bleek de pannekoek te zijn die zo'n jaartje of vijf voordien achter die kast verdwenen was. 

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2019 om 14:38
Ha-ha, dat omgooien met je koekenpan levert blijkbaar spannende taferelen op.   

Vanavond wordt het een vegetarisch gerecht waar courgette de boventoon voert. Waarschijnlijk komt er rijst bij, prei en diverse keukenkruiden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2019 om 15:13
Wij hebben al warm gegeten .

Het was broccoli met gemengde sla en een bal gehakt.

Nu zitten we na het gras gemaaid te hebben lekker in de zon met koffie en thee en een boek .

Er staat nog wel wat op de pen ,maar mijn dochter had verkeerde katoen gebracht voor ze met vakantie ging .

Ik ben niet weg van het resultaat ,dus eerst maar eens horen wat haar mening is .
Lezen is ook prima
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2019 om 18:31
Mijn man en ik zitten in Vlissingen en dus... mosselen voor hem en een roerbak schotel voor mij.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2019 om 18:47
Geen mosselliefhebster?
Bij ons is het andersom .

Maak je nog wat mee van de bevrijdingsfeesten ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3233343536 37>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns