Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat handig, zo'n neklampje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat handig, zo'n neklampje
    Posted: 06 Augustus 2019 om 10:50
Ik heb een nek lampje gekocht, eigenlijk twee.


Heel handig voor bij het haken of breien, direct licht op je handen.


Nu ben ik met licht garen bezig, maar vooral als je met donker of zwart haakt of breid dan kan je wel wat extra licht gebruiken.

De tweede ligt in mijn slaapkamer, dan kan ik lezen terwijl Lao-man slaapt en heeft hij geen last van teveel licht.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 12:54
Wat handig , ik ken deze niet wel de lampjes met een knijpertje.
Waar worden deze verkocht?
december2011

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 13:03
Internet.
Ik zag ze voor 55 euro, voor ca 25 euro, maar ik heb er nu twee voor nog geen tien.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 16:46
Kijk dat is handig...
Ik heb de lamp al van boven gehaald een hele tijd geleden...
Man lief vind mijn haaknaald met lampje niet echt geslaagd...
Hij heeft last van de steken die ik maak schijn ik recht in zijn ogen ...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2019 om 23:21
Dat ziet er inderdaad als heel erg handig en nuttig uit. Lamp Zo te zien is de draad (of kabel) in de juiste hoek te buigen.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 09:11
Ik heb een daglichtlamp gekocht bij Lidl. Voor als ik priegelwerkjes moet doen. Alleen heeft mijn man hem ingepikt voor bij zijn computer, omdat het toetsenbord ging slijten. Ook een loep pikte hij in, maar ik heb er drie bijgekocht en twee loepbrillen. Ik heb één loep in de keukenla, één in mijn handtas en één op de hobbykamer. De loepbrillen slingeren overal rond, die zijn heel handig om een draad in de naald of machinenaald te doen. Zelfs met een willemientje lukte het me niet meer bij het handmatig naaien. Ik zal eens gaan zoeken naar een tweede daglichtlamp, eerstdaags wordt het herfst.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 10:08
Geweldig, de dagen worden korter en we krijgen de beste tips hier LOL ik ga meteen eens even kijken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 11:09
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Dat ziet er inderdaad als heel erg handig en nuttig uit. Lamp Zo te zien is de draad (of kabel) in de juiste hoek te buigen.   


Je kan de lampjes inderdaad in elke stand buigen die je wil hebben.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 12:31
Ik voorzie nog heel veel late handwerkuurtjes ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 15:05
Zou je zoiets in de bioscoop mogen gebruiken? Misschien op de achterste rij. Maar dat zijn tegenwoordig interactieve stoelen, je voelt allerlei bewegingen en schokken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 15:46
Mogen? Er zal ongetwijfeld een verbod bedacht worden. Als niemand er last van heeft en de bewakers zien het niet, zal er geen haan naar kraaien. Toch kan ik me wel een goedkopere gelegenheid voorstellen om een avondje gezellig te haken.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 19:19
Ja, thuis voor de buis. Maar als ik een film kijk met lege handen, voel ik me een beetje schuldig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2019 om 23:02
Dan bof ik: twee dingen die allebei mijn gezichtsvermogen volledig opeisen kan ik niet combineren. Van schuldgevoel is daarom totaal geen sprake. Wel "mag" ik pas TV of DVD kijken van mezelf als ik al mijn taken naar behoren afgerond heb. TV als beloning dus. Een CD beluisteren tijdens naaien of breien, kan ik wel.   

Mijn man vroeg zich af wat voor verlichting erin zat. Waarschijnlijk ledlampjes? Maar moet dat opgeladen worden of zitten er batterijtjes in?  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2019 om 07:53
Ik zie geen snoer. Ik heb een zaklamp die op zonne-energie werkt en die ik wel eens bij het puzzelen op mijn handen gericht op een dik boek heb liggen. Het geeft goed fel licht. Misschien werkt dit lampje ook op zonne-energie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2019 om 11:55
Ledlampjes en batterijtjes.
2x AAA
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 12:19
handige tip
groetjes Loes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 12:36
meneer ali heeft ze ook. Wel een paar maandjes geduld hebben en ze zijn dan de helft van wat lao heeft betaald.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2019 om 13:11
Ik heb geen beste ervaringen met Ali
Dus.....
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 09:11
ik heb pas een leesbril voor 1,99 gekocht die aan elke zijde van het brillenglas een lampje heeft en heel veel licht geeft
ben er erg content mee 
gekocht bij de action trouwens
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2019 om 11:29
Ik heb nog geen slechte ervaring met ali. Misschien als dat wel zo is dat ik het ook dichterbij ga zoeken. Ge moet wel bij de vooruitziende vrouw zijn om daar te bestellen. Mijn bestellingen voor de sint en kerst en nieuw zijn al gedaan.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns