Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat heb jij op de naalden, etc. staan?

Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2013 om 20:48
Voor grote en kleine Baby Born een blauwe en rode broek en een wit/blauwe en wit/rode streeptrui.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2013 om 20:58
Een paar herensokken in groen-mix Fabel garen, en theelichtjes.
Grx
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2013 om 16:52
Originally posted by Sandrabreit Sandrabreit wrote:

Ikzelf qua breiwerk:
de pop Koning Willem Alexander inclusief kleding (pop is af, bezig met mouwen in jasje en dan de broek nog breien)
de pop Prinses Beatrix inclusief kleding en accessoires
een kitten
een gebreide babypop 
jurkje  rokje en truitje voor My little baby born (32 cm)

Qua naaiwerk:
ik wil de mouwen van een jasje inkorten, deze is ongevoerd dus fluitje van een cent.

UPDATE

Zo Koning Willem Alexander kan van mijn lijstje, ik begin volgende week met de babypop (ik moet hier nog wol voor bestellen), alhoewel ik wel al het luiertje bijna af heb (het is deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/knitted-baby-doll-and-nappy ), dus daarna begin ik gelijk aan het rokje en truitje voor de baby born
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2013 om 19:15
Een schortje met ajourpatroon voor baby born. Een vest dubbel gebreid.
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2013 om 00:54
ik ben bezig met vogeltjes voor een project
en heb ook  nog een vestje op de naald staan, waarvan ik sommigen square´s al af heb
maar nog een stuk of tig te gaan 
Verder ben ik ook nog aan het kralen, armbandjes maken voor een swap

Back to Top
Ghiano View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghiano Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2013 om 22:38
Ik ben aan een kikker bezig, mijn zoontje van 4 is helemaal weg van kikker en zijn vriendjes.. Maar het in elkaar zetten is echt een drama.. Ti's mijn eerste project en heb gelijk minder zin in het haken.. Krijg t gewoon niet! Iemand nog tips
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2013 om 23:29
Als het gaat om poten aanzetten, kun je een saté stokje dwars door de poten en het lijf steken om alles op de juiste plek aan te naaien. Of een breinaald.

wat rozengeur.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 10:09
de laatste hand te leggen aan de suikerbonendingskes voor de oudste dochter die eind deze maand is uitgerekend
ondertussen de glasgordijnen van de oudste dochter (die er nieuwe heeft) proberen te vermaken voor de zoon in zijn gerenoveerd huis en die eind deze maand er in trekt
paneelgordijnen proberen te maken (ook voor de zoon)
en al brainstormen over welk vestje ik voor de kleindochter (van de andere dochter) ga maken
voorts ligt er nog een sok om af te maken dan heb ik er toch twee
er moeten nog mouwen in een trui (is er een voor de winter dus dat heeft nog tijd)

Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 10:32
Het valt voor mijn doen eigenlijk nog wel mee, meestal heb ik veel meer om handen:
kindersokken, damessokken, herensokken, vestje en truitje voor mezelf, adventsjaal 2010, gehaakte sjaal, klavertje vier, diverse sleutelhangers, gehaakt kleedje en nog enkele, grote en al heel lang lopende projecten zoals granny deken, deken van restjes sokkenwol, gordijntjes voor het hele huis, zo'n 25 meter.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
amifan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amifan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 11:22
Ik dach dat ik met drie dingen al veel onder handen had ..... maar zo te zien valt het mee. Ik benn bezig met een babydeken van 1.20 x 1.50, met een ster muziekdoos, en met een vogeltak. Alles in opdracht dus ik hoefde niet over de kleuren na te denken, ook wel eens fijn en verrassend.
Back to Top
Haakmama View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2013 om 21:34

Deze...en die moet af binnen nu en liefst 4 weken en ik haak nog niet zo snel. Het word een wiegendeken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 10:11
Een mouwvest. Ik dacht altijd dat het nut van een vest was om je buik warm te houden, maar ik heb eindelijk het licht gezien en begrepen dat je met blote armen in een iets te frisse bries snel afkoelt. Dus nu wordt het een mouwvest. En ik zit te dubben over espadrilles voor de BB poppen, maar dat zit nog niet op de pennen. Dan zou de vraag moeten zijn Wat heb je in je hoofd? Poppenschoenen. Jee wat sneu, ik heb hersens.

wat rozengeur.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2013 om 19:17
een cirkelvest in haak katoen heel  fijn met haaknaald 2.volgens het patroon mocht ik al stoppen 
maar als ik hem aan heb is het precies een schouder beschermer 

ben ik blij dat ik een bol katoen meer besteld heb

dan zijn er nog vier truitje die ik deze zomer af wil .

een breien en drie haken 

groetjes christine
Back to Top
Saartje76 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saartje76 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2013 om 20:56
Een gehaakte trui voor mezelf uit het nieuwste phildarboek, gehaakt topje voor mijn dochter, vestje van granny squares, baby Born kleertjes......
Die poppenkleertjes moet ik eerst mee aan de slag want onze jongste dochter is al gauw jarig.
Groeten, Saartje
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2013 om 10:48
Ik heb afgelopen dagen een 'lap' begonnen met stokhaken.
In paars, wit en grijs.....
Ik dacht er 'iets' van te maken voor de poppen van mijn dochter.
Ik ben er mee begonnen toen er geen pop in de buurt was.
Nu is het wat aan de smalle kant voor een deken of slaapzak....
Heb bedacht dat ik nu aan de onderkant van een slaapzak zou kunnen zijn en heb toen in 1 toer 10 steken gemeerderd, als ik dat samen 'naai' gaat het vast iets bol staan....
Het lijkt me leuk om er een rand omheen te haken.....
Weet iemand of dat kan??
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2013 om 15:11
Ja dat kan. Je hebt aan de zijkant losse draden van de lussen, je kunt bijvoorbeeld eerst een rand vasten maken en dan twee of drie van die lusdraden oppakken, ik weet niet hoe dik je breinaald/bezemstok is, maar ik zou een vaste of drie maken per lussentoer. En een vaste in de vastentoer. En daar een sierrand op. Picootjes zijn altijd leuk.

Het is wel handig om een reservepop te hebben, waar dochter af moet blijven, puur voor mamma haar breisels en haaksels.

wat rozengeur.
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2013 om 10:02
haha, ik had mijn wolletjes mee van huis genomen, op vakantie....
en wist nog niet wat ik ging maken, daarom geen popje bij de hand :-)

De breinaald die ik gebruik is nr 12
picootjes is wel een leuk idee, thnx!
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2013 om 12:33
helaas nog steeds niks aan het maken begin langzaam te twijfelen of het nog ooit goed komt met mijn linker arm

maar ja we blijven hopen ,als je al die mooi dingen voorbij ziet komen word ik spontaan jaloersWink
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2013 om 15:30
Ik heb net een "rampenwerk"van de pennen gehaald . Het is een reiszakje voor een baby ,maar het was werkelijk een rampen scenario .

Het begon al met de slechte stukken wol . Van Renske keurig nieuwe wol toegestuurd gekregen .Zelfde verfbad zelfde kleur , maar de wol is toch anders . Halverwege een voorpand nieuw aangehecht was duidelijk te zien . Eerst doorgebreid maar het zat me niet lekker . Midden in de nacht de hele boel uitgetrokken en opnieuw begonnen . Het  "foute "stukje wol zit nu in de capuchon daar zie je het niet zo erg   Ik ben blij dat het af is . Nu nog een heleboel draden afhechten in elkaar zetten en dan kan het de deur uit

Pfff
Back to Top
xxy View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xxy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2013 om 16:16
nu bezig met een vest en kan sinds zaterdag niet verder     
ik weet niet hoe ik het patroon moet lezen, dus als iemand energie heeft en even mijn vraag wil lezen?

heb nu ook niet de moed om met andere dingen te beginnen

zaterdag met andere wol , nog een sjaal begonnen met haken...... viel zo tegen en weer uitgehaald.

nu allelrei wol maar ............
dus als iemand me "even ' op weg kan helpen.......
hoop dan ook d emoed te hebben andere projectjes te beginnen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.516 seconden.
Lang Yarns