wat me opvalt... |
Reageer
|
Pagina <123> |
| Autheur | |
Guests
Guest Group
|
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 13:38 |
|
Ik vind dit eigenlijk ook best een afknapper. Ik bedenk zelf wel eens patroontjes die ik dan deel via m'n weblog. Er is er hier een keer eentje rondgegaan, en je wilt niet weten hoeveel mensen het wilden hebben. Maar daar heb ik nooit één foto of wat dan ook van terug gezien. Niet hier, maar ook niet op Ravelry. En dat vind ik dan best jammer. Het delen van de patroontjes doe ik vooral om te kunnen zien wat anderen ervan maken.
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 13:41 |
|
Ik ben op Ravelry ook te vinden als Pluk! Ik moet mijn pagina weer eens bijwerken als ik tijd heb, nog niet alles staat erop.
Ik probeer echt om foto's te maken voor ik iets weggeef, want ik weet van mezelf dat ik te verlegen ben om het achteraf nog te vragen. En dat terwijl ik eigenlijk nooit dingen maak voor mensen die zo ver van me af staan als de mensen die Magtelt noemt. En ik er geen probleem mee heb als iemand anders mij zoiets vraagt (is ook al eens voorgekomen). Vreemd eigenlijk. Ik heb wel een keer een truitje gemaakt voor de baby van een vriendin van mij, en toen heb ik later een foto gekregen van de baby in de trui. Dat vond ik superleuk, maar ik zet dus op Ravelry graag foto's van mijn projecten en daar gebruik ik zo'n foto (met andermans kind erop) natuurlijk niet voor. Qua patroontjes: ik vraag/heb helemaal niet zoveel patroontjes, maar het lukt mij ook niet om alles te maken. Als ik iets vraag heb ik wel altijd het plan om het te gaan maken, maar wanneer hè... Aanvulling: als ik iemand een patroon geef (komt niet vaak voor, want ik heb dus niet zo veel te geef, en het meeste hebben de mensen hier al, of komt gratis van Ravelry of internet), geef ik het om iemand daar blij mee te maken. Leuk om te zien als iemand het gemaakt heeft, maar zo niet, dan zal ik daar echt niet wakker van liggen (sterker nog: waarschijnlijk ben ik allang weer vergeten dat ik ooit dat patroontje gestuurd heb). Zou misschien anders zijn als ik zelf iets ontworpen had, maar als ik zelf iets maak schrijf ik eigenlijk nooit het patroon uit. |
|
![]() |
|
Nespa
Hobbyguru
Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 13:45 |
|
ik ben gewoon niet erg snel
en verder ben ik vaak bezig om te kijken of als mensen een bepaalt iets zoeken, ik het kan vinden, ik schijn nogal een neus te hebben om bepaalde patronen te vinden. verder ben ik ook nog van alles en nog wat aan andere dingen bezig.
|
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
|
![]() |
|
hobby4you
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Mei 2012 Locatie: Twenterand Status: Offline Points: 1344 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 13:52 |
|
ik ben bezig met allerlei projecten!
en wil veel van de dingen die ik van jullie heb gekregen nog maken!
maar o die tijd en dan moeten er soms nog weer andere dingen bij tussendoor!
maar volgens mij is nu het grootste gedeelte wat ik moest maken af dus kan ik nu heerlijk tussen jullie patronen al het leuks gaan maken!!
en dan hoop ik ook weer foto's te gaan plaatsen, ben er de laatste tijd ook nog niet echt toe gekomen!
|
|
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 14:49 |
|
ik vindt het juist leuk om patronen te zoeken en te verzamelen en dan door te geven, sommige patronen zijn al zo oud en ze blijven gewoon leuk, heb nu weer een pakketje gemaakt om je fiets op te leuken.
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
doortje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 16:47 |
|
ik heb er gewoon geen zin in om het er op te zetten, dat kan ook natuurlijk
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 16:50 |
Schandalig ![]() |
|
![]() |
|
doortje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 17:07 |
ja is toch gewoon eerlijk
|
|
![]() |
|
macheri
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 17:17 |
|
nou foei wil je ons niet eens laten zien wat voor moois je maakt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
|
doortje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 17:19 |
|
hihihi nee
|
|
![]() |
|
m'jo
Hobbyguru
Lid sinds: 26 Augustus 2012 Locatie: NB Status: Offline Points: 1191 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 17:49 |
|
to nu toe nog geen patroontje gevraagd, het meeste zoek ik op internet op, Drops en Ravelry zijn favoriet. Of ik ontwerp het zelf nav. een foto die ik heb gevonden. Patroontjes en frutsels zet ik op mijn blog, en sinds ik hierop zit komt er ook een foto/vermelding, ben ik heel erg trots op.... ik bedoel nadat ik ruim 25 jaar niet meer aan het haken ben geweest.......
Durf het ook niet zo goed om me aan te melden voor een patroontje, zou me dan verplicht voelen om het ook te maken...... eigenlijk de andere kant dan waar dit topic mee begon......
|
|
|
richt je op de zon dan valt de schaduw achter je
![]() http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl |
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 17:53 |
|
@ Nespa: dat heb ik ook ja, ik ben ook niet erg snel.
@ doortje, nieuwsgierige vraag: maak je dan wel foto's van de dingen die je maakt, of helemaal niet? Zeker als ik iets weg ga geven, vind ik het toch altijd wel leuk om er nog een foto van te hebben. Ben benieuwd hoe dat voor anderen is. |
|
![]() |
|
haakAB
Hobbywonder
Lid sinds: 07 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 549 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 17:58 |
|
Ook ik plaats tot op heden weinig tot geen foto's. Ik ben druk doende een borduurwerk af te maken, als dat af is plaats ik het hier. De tussendoordingetjes die ik maak, zijn vaak zo klein dat ik er geen erg in heb om ze te plaatsen. Het mutsje wat ik nu voor een leerling aan het haken ben, zal ik ook plaatsen als het af is. Ik neem het me wel steeds voor, maar vergeet het gewoon
|
|
![]() |
|
doortje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 18:07 |
|
ja hoor dat dan weer wel, ik heb net een hele grote roze draak gemaakt en daar heb ik foto's van genomen, vooral om vrienden te laten zien, maar ik maak niet overal foto's van hoor, ik weet nog zo goed wat ik allemaal gemaakt heb, dus heb dan de foto's niet nodig, maar wat ik echt heel gaaf vind zoals de draak dan doe ik het wel
|
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 19:47 |
|
Ik maak bijna overal foto's van en probeer zoveel mogelijk ook dingen te maken als ik erom gevraagd heb. Maar het is idd ook een hobby geworden om het één en ander te verzamelen en dan weer te kunnen delen. Het is zo leuk om soms iemand te kunnen verrassen
|
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 20:06 |
|
Nu dit ter sprake kwam, bedenk ik net dat ik nog geen een mutsje uit mijn twee Baby Born boekjes heb gezien. Ik had patronen ontworpen met fruit- en bloemenmutsjes en bijbehorende kleding, er is heel veel vraag naar geweest, maar blijkbaar alleen om te hamsteren. Maakt niet uit, ik heb de eerste aanzet tot een haakboekje met dezelfde soort mutsjes en kleertjes klaarliggen. Ik doe het voor mijn eigen plezier.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
doortje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 20:32 |
|
magtelt ik heb ze klaar staan zodra ik kleinkinderen heb, ik heb er een apart mapje voor gemaakt en ook mijn schoondochters laten zien en ze vonden het geweldig, dus het is hun schuld dat ik nog niks gemaakt heb
nee dit is een grapje, maar het is wel echt waar dat ik zit te wachten tot ik een kleindochter krijg en ik verheug me er echt op om poppenkleerdjes te maken, want ze zijn echt heel erg leuk en als er gehaakte komen , nou heel graag hoor, het lijkt me ook heel leuk om dan een pop te breien en daar die kleerdjes dan bij te maken, oooooooooooooo ik wil oma worden
|
|
![]() |
|
Nespa
Hobbyguru
Lid sinds: 06 Juli 2012 Locatie: kattenmand Status: Offline Points: 4125 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 20:47 |
|
ik denk dat het ook ligt aan wat je leuk vind om te laten zien. kleine dingen die binnen een dag gemaakt zijn laat je denk ik minder snel zien dan een knuffel waar je 3 weken aan gewerkt hebt.
|
|
|
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
|
|
![]() |
|
vikike
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 10 September 2012 om 20:53 |
ja ik heb op Ravelry dezelfde naam als hier, voordeel van je eigen naam te kunnen gebruiken :) |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 September 2012 om 09:37 |
|
Doortje, ik maak foto's met mijn oude camera, alleen ben ik bang dat dat nu een museumstuk gaat worden want supermarkten hebben geen fotoservice meer. Maar die foto's gaan in een album, meer voor mezelf dan om op het forum te showen. Die behoefte heb ik ook niet zo, anders had ik het wel geleerd.
Ik ga het haakboekje nu typen in Word, maar dan vrees ik dat je een slanke pop van 42 moet aanschaffen voor je toekomstige kleinkind. Ik heb al wel een aantal babypoppen klaarliggen van 30 tot en met 45 cm voor het volgende haakboek en het proeflapje is al gemaakt op haaknaald 3, nu nog eentje op 3,5. Het boekje is dan voor kleine en grote Simba en Baby Born poppen. Kleine Simba's zijn bij Bart Smit te koop en minder duur dan BB. Overigens heb ik die mutsjes uit mijn eerste boekjes ook wel eens in babymaat gebreid voor vriendinnen die oma werden. Groot succes maar nooit een foto van gehad. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <123> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |