Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat nu ?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat nu ?
    Posted: 29 Mei 2020 om 11:16
Voor de Corona "echt" los barstte was ik net begonnen aan een cursus naaien. Ik heb 1 halve les gehad voor de boel op slot ging, nu kreeg ik pas 
bericht dat de dame die de cursus geeft er mee stopt, want 1,5 meter enzovoorts. Ik snap dat en kan het ook respecteren.
Maar ik ben echt in dubio, wat nu dan ??? Gewoon maar zelf wat friemelen achter de naaimachine ? Maar ik had me juist zo verheugd op dingen
die je alleen op een cursus leert van mensen die meer verstand van de materie hebben. Met dit soort stof werk je zus en dat doe je zo. 
Zo dikgezaaid zijn naaicursussen nou ook weer niet, mag ik even diep zuchten ?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 11:55
Je mag.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 14:36


   



dan zit er niks anders op dan op facebook de naaigroepkes op te zoeken. Daar staan vaak oplossingen en tips en linken naar filmkes.

naaien voor beginners
zelf kleding maken : alles in 1 groep
naaien voor vriendinnen
creatief met driessen stoffen
naaien met tricot stof
Recykleren
Gratis Naaipatronen en ook nog
gratis naaipatronen (zijn 2 verschillende groepen)

en nog veel meer.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 15:27
Je kunt ook een naaicursus van afstandsonderwijs doen, dat ga ik doen. Kost wel geld, hoor. Maar de afstand is dan sowieso 1,5 meter.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2020 om 16:56
Ooit was er een Teleac cursus, ik moet nog ergens de boeken hebben. Die mag je lenen. Ik weet nog dat het me soms duizelde, als de "juf" vrolijk een rolzoompje met de vingers goed in elkaar draaide en onder de machine doorhaalde, zonder spelden of rijgen. Misschien is die cursus wel op dvd verschenen, hij was lang geleden wel op video te vinden. Hun cursus handwerken heb ik ook nog gedaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2020 om 12:03
Ik heb op de plaat een cursus van hoe heet die dame ook alweer . . . ??? Maar dat gaat me veel te rap, ik was ook uit op "nieuwe/andere" mensen 
leren kennen terwijl ik ook nog wat leer . . . dus het sociale stond ook hoog op mijn lijstje. 
Een dorp de andere kant op is ook nog een school, maar ik moet nog even over een drempel voor ik daar ga vragen of zij wel weer "open" gaan . . . 
Want ik had eerder al iene miene mutte gedaan en voor die ander gekozen :-(
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2020 om 07:58
Op de radio had je lang geleden Ida de Leeuw-van Rees, Met naald en draad voor u paraat, mijn moeders naaigoeroe. Mijne heette Henriƫtte, haar achternaam ben ik vergeten, maar die zie ik wel weer, als ik die cursus er bij pak. En ik volg The Great British Sewing Bee op tv.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2020 om 13:35
Ja die, Ida de Leeuw-van Rees.
Volgens mij moet ik mezelf gewoon bij de kladden pakken en de andere toko bellen. Maar op dit moment denk ik nog even na.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns