Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat staat op het menu?

 Reageer Reageer Pagina  <1 1920212223 34>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 18:47
Ja, meestal zeg ik niets over fruit, maar nu de groente zo duidelijk ontbrak, behalve in de soep, dacht ik dat ik het maar even apart moest zeggen. Hij heeft een appel gepakt en ik 3 mandarijnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 19:02
Mijn man zet altijd een bakje met gepelde mandarijnen voor mij neer .
Daar doe ik dan de hele avond mee.

Ik ben niet zo'n fruiteter dus het is maar goed dat hij dat doet ,anders kwam het er echt niet van .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 20:37
van de woningbouw kregen we een doosje met 2 mini stroopwafels, 2 fudge, 2 nougat en 2 mini tony's chocolonely
nu heb ik vanaf 10 oktober niet gesnoept en in eerste instantie had ik dat hele doosje weggezet om weg te gooien
na mijn middagslaapje echter heb ik altijd zin in wat zoet maar waar ik normaal 2 of 3 gedroogde pruimen pak, pakte ik nu het doosje. ik vond het ongelooflijk lelijk zoet smaken, en toch door eten he, domkop!
nou dat heb ik geweten, ben er de hele avond naar van geweest! eerst maagpijn, later maagzuur!
tabletje ingenomen maar dat mocht ook niet baten Disapprove
oke, ik heb mijn lesje gehad!

maar het is het gebaar dat telt en het was een erg aardig gebaar van de woningbouw. om de lockdown door te komen stond er op het begeleidend briefje Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 21:34
Het is zeker een aardig gebaar ,het feit dat ze er aan denken alleen al

Maar wat ik altijd zo vreemd vind ,dat het zovaak zoetigheid en snacks zijn

Veel mensen mogen geen suiker en er wordt heftig gestreden tegen teveel zout .

Iets van fruit zou ook een aardig gebaar zijn .

Bij de voedselbank valt het me ook altijd op dat er zoveel snacks tussen stoppen
Maar we bekijken het maar van de goede kant
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 22:25
bij de eerste lockdown kregen we allemaal een bosje tulpen, zo hielpen ze ook meteen de kwekers en ja nu was het zoetigheid.
voor mij een test waar ik dom op heb gereageerd want ik vind het niet eens lekker!
en ik heb er nu nog altijd last van Confused
ik verdraag tegenwoordig helemaal geen fabriekrotzooi meer. zelf het bouillonblokje in de soep geeft me een avond maagzuur.
nouja, ik zei het al, ik heb mijn lesje geleerd
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2021 om 17:44
Ik maak tegenwoordig altijd pudding, melk & custard met 1 theelepeltje suiker tegen het aanbranden van de melk en daar verwerk ik dus
al die goedbedoelde snoepjes en koekjes in. Het is een beetje mikken, maar zo komt de zoetigheid goed terecht.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2021 om 18:19
leuk idee maar liever zonder fabrieks zoethoudertjes Smile
ik maakte vandaag gekookte aardappelen, rode kool met appel (die ik in het najaar al maakte en invroor) vegan hachee en voor toe griesmeelpudding gezoet met een rijpe banaan en verrijkt met frambozen uit de vries

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2021 om 12:48
Vandaag eten wij ouderwets zuurkool stamppot met speklapjes.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2021 om 13:43
en ik eet 'zomers' gebakken aardappelen, sla  en onbekende veganistische 'balletjes'
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 13:56
stamppot andijvie met een veggie gehaktbal. had dat nog niet eerder gegeten en vind het lekker.
het lijkt uiterlijk erg veel op een gehaktbal van vlees, of het er qua smaak ook op lijkt kan ik niet beoordelen na bijna 30 jaar LOL
nu hoeftie van mij ook niet zo op een gehaktbal te lijken maar ik begrijp wel dat dat voor anderen belangrijk(er) is.
de smaak is voor mij in ieder geval goed en ik vind het fijn dat allerlei bedrijven zich nu op de ontwikkeling van vega(n) vleesvervangers stort, zo wordt de keus steeds ruimer.
toen ik vegetarisch begon te eten war er alleen een poeder (te koop bij de reformwinkel) dat je moest aanmaken met water en dan had je notengehakt. ik vond de smaak toen er goed maar in de notengehaktballetjes die ik zelf wel eens maak, zitten echt stukjes noot wat de 'bite' natuurlijk flink verandert; ophaalt voor mij.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 12:41
Vandaag een salade en brood. Op donderdag hebben wij een zgn. "pas" dag
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 13:55
Sperciebonen met salade en rul uitgebakken gehakt .
Ik had geen zin om ballen te draaien en te braden .

Voor morgen staat draadjesvlees op het program .
Kan je draadjes vlees ook in zo'n app .van jou maken Machtelt ?
Ik heb het altijd in de snelkookpan gedaan ,maar die vertoont kuren .
Ik heb nu de tijd om na te denken ,want de winkels zijn toch dicht .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 16:54
Ik was gisteren al in het vooruit lui en ik heb zowel kipfilet als varkensrollade in de airfryer gaar gemaakt. Nu eten we wortelen, die zo dik waren dat ze met de dunschiller geschrapt moesten worden, lekker snel, aardappelen en heel dun gesneden rollade. In de koelkast staan twee amandelgriespuddinkjes klaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2021 om 09:30
Wat ik met gehakt gemerkt heb, is dat je het ook heel goed in de oven gaar kunt krijgen (ik heb van die mini broodvormen) dan hoef je niet
de hele tijd bij de pan te staan en steeds de ballen te draaien.

Vandaag vis van de markt dag, dat is dus nog een verrassing.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2021 om 10:01
Broccoli ,komkommer en draadjesvlees .

Ik hoop dat de jus nu goed is ,.laatst was er een hint .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Januari 2021 om 10:38
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Broccoli ,komkommer en draadjesvlees .

Ik hoop dat de jus nu goed is ,.laatst was er een hint .


Van iemand die bijna nooit in de keuken te vinden is? Zoéén heb ik hier rondlopen. Wel dingen weggooien achter mijn rug, terwijl ik 4 pannen op het gas heb, of met vogelvoer gaan rommelen, als ik mijn ontbijt aan het maken ben, maar wanneer ik hulp nodig heb, omdat alles tegelijk gaar is en er gesneden, geroerd en afgegoten moet worden, komt het verweer, dat "hij toch nooit in de keuken mag komen?" En bovendien zit hij dan net middenin een computerspel.

De jus is nooit zoals zijn moeder die vroeger maakte.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:14
makkelijk en voedzaam want ik heb hard gewerkt vanmorgen: twee tempeh burgers en een kom wortelsoep Tongue
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:26
Volgens mij is het geheim van de jus bij braadvlees . . . ontbijtkoek, zo het laatste halfuur er een plakje ontbijtkoek in verkruimelen et voilà.
En niet zeggen hoe je dat gedaan hebt, want anders krijg je daar weer gezeur over . . . 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:33
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Sperciebonen met salade en rul uitgebakken gehakt .
Ik had geen zin om ballen te draaien en te braden .

Voor morgen staat draadjesvlees op het program .
Kan je draadjes vlees ook in zo'n app .van jou maken Machtelt ?
Ik heb het altijd in de snelkookpan gedaan ,maar die vertoont kuren .
Ik heb nu de tijd om na te denken ,want de winkels zijn toch dicht .


Voor draadjesvlees heb ik een slow cooker, het vlees met water/wijn kan daar direct in en dan eerst opwarmen en dan laten sudderen. Maar ik vind het lekkerder om het vlees aan te bakken, dan in de slowcooker te leggen en de aanbaksels los te maken met wijn en warm water en over het vlees te gieten. Ze zijn overal te koop, lagen ook bij Lidl en Aldi. je kunt ze opzoeken op google, er zijn ook kookboeken voor.

Die truc met los gebakken gehakt noem ik gehaktjus of gehaktsaus. Natuurlijk deed mijn schoonma dat nooit, maar draadjesvlees maakte ze ook nooit, dus ik accepteer geen klachten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2021 om 15:34
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Volgens mij is het geheim van de jus bij braadvlees . . . ontbijtkoek, zo het laatste halfuur er een plakje ontbijtkoek in verkruimelen et voilà.
En niet zeggen hoe je dat gedaan hebt, want anders krijg je daar weer gezeur over . . . 


Of een korstloze boterham besmeerd met mosterd. Inderdaad niks zeggen dom kieken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1920212223 34>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns