Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat te doen met 2 meiden van 10 en 11 jaar?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mick86 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mick86 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat te doen met 2 meiden van 10 en 11 jaar?
    Posted: 18 September 2012 om 21:14
Lieve mensen,

binnenkort komen er 2 meiden bij mij een aantal dagen over de vloer om iets wijzer te worden breien/haken/quilten/naaien of iets wat er mee te maken heeft.

Nu heb zelf geen kinderen en weet ik niet zo goed wat ze wel en niet zouden kunnen.
lijkt me wel leuk om iets met Zpagetti te doen, maar ja wat?

Heeft iemand leuke ideeën? of een website met leuke tips?

alvast bedankt

gr Michelle
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 21:34
Zpagetti is zwaar, zeker voor beginnelingen en kleine vingers. Ik zou in de bieb kijken of er handwerkboeken voor kinderen zijn en die gebruiken. In ons filiaal zijn ze in ieder geval.

Naaien zou ik met vilt doen, dat rafelt niet, je kunt er vrij platte figuurtjes mee maken voor sleutelhangers.Breien en haken zou ik telefoonhoesjes of zo iets maken, rechte lappen dus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 21:53
lippenbalsem hoesje haken en versieren met lintjes en andere gezellige dingen. Bij de wibra lippenbalsems kopen (2 voor een euro) en dan hebben ze een leuke sleutelhanger :)
Back to Top
mick86 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mick86 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 22:02
dank jullie wel dames voor de tips.

het mogen best wat grotere projecten zijn, want ze zullen vaker komen. hoeft dus niet in 1 keer klaar...
Back to Top
Catherine13 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 29 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Catherine13 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 22:03
Zeehondje breien? http://www.blijmetdraadjes.nl/zeehond-breien/
Dit zeehondje is op enkele scholen gebreid door kinderen rond 10 jaar en dat schijnt heel geslaagd te zijn geweest.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 22:05
Wat dacht je van een slang. Dat is klein beginnen, een paar toeren meerderen en dan eindeloos in het rond blijven haken. Dat lijkt me niet al te moeilijk. Of met een kop beginnen volgens de amigurumimethode, eindeloos rond blijven haken en aan het einde minderen
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2012 om 22:09
Ik heb wel een mail met simpele patronenvoor kinderen, een poes, beer, sneeuwpop en slak. Als je je e-mailadres bij messenger zet, kan ik die sturen.

Ik zou er geen langlopende projecten van maken, op die leeftijd willen ze snel resultaat zien. Wat wel leuk zou zijn, is een lappendeken breien of haken, ieder een lapje, als er ergens een baby wordt verwacht. Dan hebben ze samen gewerkt aan een cadeau.

En wat vind je van het project elders van de mutsjes voor die yoghurtflesjes? Ik ben even de naam kwijt, alzheimer light noemen we dat thuis.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 08:20
mijn ervaring vorig jaar op school met 10 jarige haken was een enorme viasco.
zelfs de meiden die toch heel handig zijn met hun handen hadden zoveel moeite met het haken dat we er al in de 2de les mee gestopt zijn omdat ze toen og niet hun 2de toer af hadden.
maar toen overgestapt op het naaien met vilt en dat was een enorm succes.
 
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 08:53
Ik zou geen lippenbalsemhoesje proberen te maken, veel te veel gepruts voor kinderen die nog niets of niet veel kunnen.
Ik heb laatst een poesje gezien dat gemaakt was van een gebreid vierkant lapje in ribbels, lijkt me wel geschikt. Helaas weet ik niet meer waar ik het gezien heb, volgens mij is er hier ook een topic over geweest
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 08:57
 
Originally posted by En wat vind je van het project elders van de mutsjes voor die yoghurtflesjes? Ik ben even de naam kwijt, alzheimer light noemen we dat thuis.[/QUOTE En wat vind je van het project elders van de mutsjes voor die yoghurtflesjes? Ik ben even de naam kwijt, alzheimer light noemen we dat thuis.[/QUOTE wrote:

 
innocent???
Back to Top
drgini View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drgini Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 08:59
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 09:09
Ik zal is zoeken, er zijn ook patronen van het haken van een vierkant lapje, die je erna opvouwt tot een poesje? Als ik het goed zeg.
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 09:12
Ik heb ooit een breiworkshop gegeven op school vor kinderen van deze leeftijd. Het zweet op mijn rug van de inspanning. Uiteindelijk zelf veel aan moeten doen voor tijdens en na de workshop. Maar wel een leuk resultaat. Wij hebben toen eiwarmers gemaakt (was net voor pasen) van rechte lapjes plakoogjes erop bovenop wat draadjes als kuif.Die zeehond die caterine13 noemt is inderdaad ook een goed idee.
De knoopster ken je die? Is voor meiden van die leeftijd ook heel leuk maak je een soort van vriendschapsarmbandjes mee.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 09:15


Op marmaladeros.blogspot staat er 1 onder crochet kitten
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 09:15
oei het forum doet weer raar, denk dat het simpelste is werken met vilt, kun je buttons maken of boekenleggers, snel resultaat, daar gaat het bij die leeftijdsgoep om.
lydia wijsbroek
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 10:31
info ivm toevoegen mailadres (alleen zichtbaar voor leden)
klik bovenaan op member controle panel, klik dan op edit profil, scroll naar onderen tot je 'windows live messenger' tegenkomt. Daarnaast vul je dan je mail-adres in ;.))
 
Ik heb ook nog een patroon van een klein konijntje : een lapje haken/breien, 2 draadjes doorheen weven , samentrekken, opvullen en een klein beetje dichtnaaien, klaar ;.))
 
Maar kan ik pas sturen wanneer ik een mailadres heb natuurlijk ;.))
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 10:31
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Ik zou geen lippenbalsemhoesje proberen te maken, veel te veel gepruts voor kinderen die nog niets of niet veel kunnen.
Ik heb laatst een poesje gezien dat gemaakt was van een gebreid vierkant lapje in ribbels, lijkt me wel geschikt. Helaas weet ik niet meer waar ik het gezien heb, volgens mij is er hier ook een topic over geweest


Ik heb het met mensen gedaan die 2 linkerhanden hebben en het lukte zeer goed. Gaat erom wat ze goed kunnen oppakken, breien, haken of vilten. Breien is voor beginnende crea bea's makkelijker denk ik. Vilten is niet moeilijk (2 hartjes met feston steekjes vastmaken en beetje vullen met fiberfill) om snel resultaat te krijgen.

Misschien juist met kleine werkjes beginnen zodat ze zelf snel weten wat ze het leukste vinden om te doen? Dan kan je daarna aan een groter project beginnen.
Back to Top
Vifke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Oktober 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1594
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Vifke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2012 om 10:47
Tipje: vraag vooraf of ze rechts of linkshandig zijn, maakt groot verschil uit voor je uitleg bij het leren breien en haken.
Je kan ook een sokpoppen met hun maken in een naailes:
voorbeeld deze uil
Of deze beer
of een hond
of de welgekende aap
http://pinterest.com/vifke/
http://amigurumibug.blogspot.be/
Back to Top
mick86 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 17
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mick86 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2012 om 00:21
Zo wat veel reacties.
Toch schat ik de meiden wel iets hoger in, en mag het wel iets ambiteuzer....
Wat ik heb verzonnen: een etui naaien, z'n katje breien (op basis van rechte lapjes.), een vilte hoesje voor de ipods (dames hebben nog geen mobieltjes, en zelf wilde ze ook graag een kussentje maken, maar daar moet ik nog iets op verzinnen want haken is te lastig en simpel 2 lappen op elkaar naaien is ook niet echt leuk...

Dus ik denk dat we er wel uit gaan komen.

Als het goed heb ik mijn mailadres toegevoegd dus patroontjes zijn welkom
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.