Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWat te doen met die lede oogskes?

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Onderwerp: Wat te doen met die lede oogskes?
    Posted: 11 Augustus 2008 om 19:57

 

Gizmo heeft al 2 dagen nu dat hij te pas en onpas moet overgeven.Hij kijkt ons aan en strompelt heel moeizaam rond!De ene dag is hij beter dan de andere

Hij kijkt me aan precies alsof hij denkt...wat heb je met mij gedaan?Waar is mijn pootje?Of beter gezegd ...een vierde van mijzelf!!!!Wie ben ik nog en wat rest me nog in mijn actieve poezenleven?Ik die steeds zo acrobatisch was en iedere hindernis aankon?Er rest me enkel nog gestrompel van hier naar daar en dan ploeffff...eindelijk rust....hij kan precies niet echt z'n zijn aanvaarden en ik zelf ?m'n hart bloed als ik hem aanzie!!!Hij kijkt me aan met z'n prachtige ronde ogen in een kleur die ik nog bij geen enkele poes heb mogen aanschouwen!Z'n ogen zijn zo eerlijk net als hijzelf!en mijn hart breekt!

Ik vind het vreselijk dit te moeten denken en toch denk ik dat ik hem dit niet mocht aandoen en hem toen hij enorm koortsig was gewoon moest laten inslapen!

Nu vele pijn,levensloosheid en nadat hij precies al zijn kracht,trotsheid en gevoel kwijt is denk ik (spijtig genoeg ...veel te laat)dat hij dit nooit mocht ondergaan hebben!

Morgen moet hij gaan voor z'n draadjes en ik weet niet wat ik zal doen!Inslapen?Hopelijk doe ik het juiste want hij kijkt me zo zielloos aan en z'n blik gaat door merg en been!!!!Hij kijkt gekweld!!de hele godsganse dag en ik weet niet of ik die verwijtende blikken nog langer aankan!!!!!

Ik weet dat dit belachelijk kan klinken als je denkt aan alle problemen die vele hobbydoosjes hier hebben maar dit diertje(mijn flessenkind dat ik als kleintje heb mogen zogen) daar heb ik momenteel geen rust in! Telkens als ik hem zie dan voel ik z'n pijn en jammer genoeg vind ik die terug in z'n O zo gekrenkte en gekwelde ogen! Hij kan het niet zeggen maar ik denk dat hij het toch doet en dat ik echt wel zal moeten luisteren!

De zakdoeken gaan hier volop in het rond!!!!Perlefientje ziet net hetzelfde en we zijn er kapot van!

Wat doe ik nu best?Ik denk gewoon dat ik naar Gizmo moet kijken en doen wat hij mij smekend vraagt!

Perle!!!!

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2008 om 21:38

Al is het nog zo moeilijk ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft,en mogen we best luisteren naar onze huisdieren, al hoe zwaar dit ook valt.

ik wens je heel veel wijsheid in de juiste beslissing en heeeeel veeel sterkte

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2008 om 21:42
Originally posted by boek boek wrote:

Al is het nog zo moeilijk ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft,en mogen we best luisteren naar onze huisdieren, al hoe zwaar dit ook valt.

ik wens je heel veel wijsheid in de juiste beslissing en heeeeel veeel sterkte

Hier sluit ik mij volledig bij aan. STERKTE!!!!!!!
Groetjes Catharina

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2489
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2008 om 22:27

Wat een moeilijke beslissing, heel veel sterkte.

Ik kan je helaas niet helpen bij deze beslissing, maar weet dat we er voor je zijn en je steunen, wat je ook doet.

Back to Top
Houtdraakje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 716
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2008 om 22:39

Hoi Perle,

Wat zegt de dierenarts van het overgeven? En drinkt ie wel, hij moet niet uitdrogen. En poezen hebben een heeeeele sterke wil tot leven hoor. Natuurlijk moet hij dit trauma verwerken, hij snapt er natuurlijk ook niks van. Maar als hij verder goed gezond is, dan gaat hij het echt redden hoor. En jij ook, je hebt er al zo hard voor geknokt. En niet vergeten, jij moet ook de schok nog verwerken.

Ik wens jullie heel veel sterkte en veel geduld, want jullie hebben allemaal nog tijd nodig.

Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 09:05
Sterkte Perle en Perlefientje. Overleg met de dierenarts en doe dan wat jullie hart je ingeeft. Ik leef met jullie mee. Arme jullie en arme Gizmo.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 11:09
Ja ik leef helemaal met jullie mee. Ik hoop voor jullie dat het goed afloopt. Heel veel sterkte
Groetjes Teunie
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 13:39
boek schreef:

Al is het nog zo moeilijk ik denk dat je moet doen wat je hart je ingeeft,en mogen we best luisteren naar onze huisdieren, al hoe zwaar dit ook valt.

ik wens je heel veel wijsheid in de juiste beslissing en heeeeel veeel sterkte

Hier sluit ik mij volledig bij aan. STERKTE!!!!!!!

__________________
Groetjes Catharina

Hier sluit ik mij ook volledig bij aan ,het is nooit gemakkelijk een dier afgeven doet altijd pijn.Veel sterkte

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 13:51

Van een heel ander kaliber, maar misschien heb je er wat aan. Wij hebben een echt jachthond (Drentse Patrijs) en Tirza doet niets liever dan door de bossen achter hazen aanjagen (vangen is niet leuk). Dus elke middag rent ze een uurtje lekker door de bossen hier in de buurt. Vorige week is er iets mis gegaan en ze heeft nu last van haar pootje. Een kneuzing, iets in haar voet, de dierenarts wist het niet en heeft in eerste instantie antibiotica en pijnstillers meegegeven. Tirza heeft echt last van het pootje en liep al een paar dagen zielig door het huis te hinken (net als Gizmo, alleen heeft ze nog vier pootjes en houdt ze er eentje constant omhoog). Vandaag merkte ik dat ze al begint te wennen aan dit gehink. Ze wordt steeds handiger en gaat ook steeds meer vaart maken met haar drie poten. Straks moet ik nog even uitleggen waarom ze toch nog niet te ver uit mag.

Natuurlijk heeft Gizmo er last van en natuurlijk moet hij wennen aan zijn nieuwe leven. Maar er zijn meer dieren die maar drie pootjes hebben en daar nog heel wat mee kunnen. Ze moeten er alleen nog aan wennen.

Succes met je beslissing. En wat je ook beslist, ik hoop dat je daar vrede mee hebt.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 14:34

hallo perle.ben benieuwd wat voor besluit je hebt genomen.heb zelf 2 katten en ook 2 in moet laten slapen. vanwege ouderdom.dus heel wat andersdan bij jou.het is echt hartverscheurend hoe die beesten je aan kunnen kijken.ik wens jullie veel sterkte bij dit verdriet.

groetjes puck

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 15:14
wat je ook kiest ik sta achter je, gizmo heeft natuurlijk pijn en moet wennen, en ik zou ook huilen als mijn kat zo kijkt als jij zegt. heel veel sterkte met de beslissing en alles wat er om heen komt/is.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5829
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 15:25
POEHHHHHHHHH
SLA NIET ZO GAUW DICHTMAAR WEET ECHT EVEN NIET WAT JE HIER NOU OP MOET ZEGGEN.
JE WILT JE LIEVE GIZMO NIET ZIEN LIJDEN,DAT SNAP IK.
TOEN DE KAT VAN WIM WERD AANGEREDEN EN ZIJN HELE ACHTERKANT VERLAMD WAS OMDAT DIE 5 CM NAAR VOREN WAS GESCHOTEN MOESTEN WIJ OOK EEN KEUZE MAKEN.
OPEREREN,3 MAANDEN ZELF ZIJN BLAAS LEGEN EN DAN HOPEN DAT HIJ OOIT NOG GOED KON LOPEN.
WIM VROEG OF HIJ OOIT NOG ZOU KUNNEN SPRINGEN OF KLIMMEN,IETS WAT THOR[DE KAT] HET LIEFST DE HELE DAG DEED.
NEE ZEI DE ARTS DAT NIET HIJ ZAL ACHTER DE GERANIUMS MOETEN LIGGEN.HET BESLUIT WAS TOEN GAUW GENOMEN THOR GING VOOR ALTIJD SLAPEN.
WIM ZEI AL HAD HET ME AL MIJN GELD GEKOST IK HAD HEM WILLEN HELPEN MAAR IK ZOU HET NIET KUNNEN AANZIEN ALS HIJ WEGKWIJND OP DE VENSTERBANK.DE DOKTER VOND HET EEN WIJS BESLUIT.
HET IS OOK EEN HEEL MOEILIJK BESLUIT,WANT MISSCHIEN ZIT GIZMO IN EEN SOORT FASE VAN BEWUSTWORDING.
HET IS ECHT HEEL,HEEL ERG MOEILIJK WAAR JULLIE NU VOORSTAAN;WEL OF NIET LATEN SLAPEN.
WAT JE OOK DOET IK STA VIERKANT ACHTER ELK BESLUIT DAT JE NEEMT.

LIEVE PERLE EN PERLEFIENTJE HEEL VEEL STERKTE TOEGEWENST

RENATE
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 18:21
Och Perle en Perlefientje, wat erg. Die gekwelde blik van zo'n lieve kat is inderdaad wel heel erg. Ik blijf in zulke gevallen altijd hopen op een wonder, maar je kunt hem ook niet laten lijden. Veel sterkte met een beslissing nemen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2008 om 18:50
Perle, het is voor jou heel zwaar om aan te zien dat hij zich zo naar voelt. Maar als een kat echt niet meer wil, stopt hij met eten en drinken, en dan weet je dat het tijd is om hem in te laten slapen. Heb je het al geprobeerd met rijst en kip, samen gekookt en opgediend in het kookwater?

Wij hebben ook eens gehad, dat een kat van een allergisch nichtje, een paar weken vreselijk depressief was, toen we haar in huis genomen hadden. Ze at wel en ging op de bak, maar zat verder maar duf voor zich uit te staren. Toen kreeg ze ineens belangstelling voor ons en was ze de liefste van allemaal.

En de kat van mijn dochter had alle levenslust verloren, toen Jessica twee weken vreselijk ziek was van galstenen. Je kon haar aaien, maar ze deed net of ze dat niet voelde.

Ik krijg nog tranen in mijn ogen bij die herinneringen.
En toch ging het later goed met allebei.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 11:57
Ben je al naar de dieranarts geweest met Gizmo?

Wat er ook met hem gebeurt, je hebt veel van hem gehouden en alles uit liefde gedaan, dus ga jezelf niet later verwijten maken. Hij heeft het beste vrouwtje van de wereld gehad, dat heeft hij elke dag ervaren. Zijn vertrouwen in jou is hij niet kwijt, misschien wel in vreemde mensen.

Volgens mij voelen dieren dat je van ze houdt, alleen niet zoals wij mensen dat ervaren. Kijk ze eens vol vertrouwen bij hun etensbakjes staan, wij zijn hun vader en moeder en alles.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 13:13

 

Neen,Magteld.

ik probeer het nog steeds wat uit te stellen omdat deze beslissing zo definitief is .

Vanavond zal ik (denk ik)het niet langer mogen uitstellen.Want morgen zijn we reeds donderdag en dan is er een feestdag en weekend en voor Gizmo denk ik mag het allemaal niet veel langer duren.Hij moet alvast zeker binnen voor zijn draadjes of anders groeien ze mischien in.

Vanmorgen ben ik enorm geschrokken daar hij !

(toen ik aan het raam aan het borduren was,omdat ik nog steeds de kleuren niet goed zie)

Hij wilde op paal springen en kwam verkeerd uit en ging toen hij boven was gewoon achterover!Ik zag het gebeuren en kon hem met linkerhand nog net grijpen samen met de hulp van onze toverbloemenprinses.Maar wat voor pijn moet dit doen als je zo volledig opengekerfd zijt en dan van die bruuske bewegingen moet doen!!!Het gaat mij de hele tijd door merg en been,telkens als hij rondstrompeld!De hele godganse morgen ligt hij op de stoel in het donkerste hoekje van het huis en hij ligt daar wat de wereld te vergeten.Gizmo is altijd onze gekste rakker geweest die sneller was dan zijn eigen zelf!een turbokat en nu ...kan hij niet echt meer!Muffin (zijn beste vriend)Moet hij niet meer!!!Hij blaast en maakt heel nare boze geluiden naar Muffin!Terwijl die vroeger precies broertjes waren en zo close waren!Muffin is bang van hem geworden en gaat hem uit de weg.Gelukkig maar want Gizmo wil gewoon met rust gelaten zijn!Hij lijkt enorm teleurgesteld en ...boos!

Gelukkig heeft Muffin, Romeo ,het kittenkatertje dat hij als kind aanziet en verzorgt en likt alsof...hij wil zeggen...zo moet dit!Want Romeo heeft nog niet echt zin in propere kleren en Muffin is de ijdelheid zelf!

Maar zo constant zit je in twijfel en toch word je steeds met je neus op de feiten gedrukt!

Na de vele reactie's te hebben gelezen van de hobbydoosjes (de ietwat verschillende idééen enzo en toch soms allemaal zo gelijkend ) wil ik jullie allemaal bedanken om het meedenken naar oplossingen.

Dank je!!!!!Perle!

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 13:29
Natuurlijk reageert een kat anders dan een mens. Maar kijk toch maar hoe mensen op ziektes en operaties reageren. De één trekt zich terug tot alles over is, de ander klaagt steen en been en de derde raast en tiert tegen ieder om zich heen. Hij heeft tijd nodig om nieuw evenwicht te vinden. Poezen doen soms domme sprongen, dan houd je je hart vast. Als ze net uit narcose zijn, kunnen ze ook proberen op een hoge kast te komen. Bij onze Pardoes was net de pin verwijderd na zijn driedubbele dijbeenbreuk, toen klom hij alweer op een 2 meter hoge kast en sprong zo op de grond. Ik gilde nog, dat die poot meer dan 400 euro had gekost, maar dat was hem een zorg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 20:18

 

Hallo,allemaal!

Net terug van dierenarts!En Gizmo is...nog steeds bij ons!Hij heeft een blinde darmontsteking wat zorgt voor de diarree en bijkomstig is dan ook het braken!Wat voor deze aandoening heel normaal is!Dus z'n diarree enzo zou volledig los staan van z'n situatie!Dus ontwormd(heeft geen wompjes maar preventief)verder 10 dagen medicatie nemen voor zieke darmen en ...jaja!!!Primperan!!!!!tegen braken!

Z'n wonde is soepel en geneest mooi maar mischien heeft hij toch nog héél véél pijn en daarom heeft hij net een spuit gehad die 4 dagen de pijn wegneemt!als hij nu enorm anders reageert(beter)dan moeten we volgens arts denken in de richting van phantoompijn.(spookpijn in pootje dat er niet meer is door zenuwen waardoor hersenen dan niet weten dat pootje weg is en pijnsignalen geeft)Is in zijn praktijk reeds voorgekomen .Toch denkt hij dat dit heel waarschijnlijk niet zo zal zijn omdat hij de operatie zelf heeft uitgevoerd en alle zenuwen héél mooi heeft afgebonden en afgeknoopt!Precies omdat hij voor die aandoening(phantoom) heel allert is!Ook moet gezegd dat Gizmo absoluut niet huilerig is!!!!!!Ook niet als je aan wonde komt!

Wat ook kan is dat hij inderdaad niet tevreden is met z'n situatie en dringend terug moet kunnen leven als voordien!Dus ook es buiten moet komen!Oefff en oeiiiii tegelijk dus!

Perlefientje zal met poes dus buiten aan riempje wandelingen maken !In de mate van z'n kunnen natuurlijk !!!!en daar zullen we terug foto's van op forum zetten!!!!!Morgen is m'n laatste werkdag en daarna ben ik met verlof tot 4 september!!!!!!!!!

Ooooo  wat voel ik me terug opgelucht!!Want dat diertje dat is er eentje dat hier zo geliefd is !Ons flessenkindje!!!!!Hoe je toch van dieren houden kan!!!

Met bange grote ogen zat hij bij Perlefientje in wagen naar dierenarts,in wachtzaal kroop hij helemaal onder( handdoek ipv dekentje voor de warmte) en op terugweg veranderden zijn oogskes in 2 amandeltjes van blijschap dat hij wist dat de terugweg bij traject hoort en dat hij daarna terug kan herademen en thuis zal zijn!!!!momenteel rust hij want dit was terug een zware beproeving voor hem!!!

Alvast iedereen vele groetjes  van Perle, Perlefientje en natuurlijk LAST BUTT NOT LEAST !!!!!!!!!!!!

GIZMO!!!!!!!!!!

 

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 20:36
heel fijn om te horen en gefeliciteerd dat die er nog is
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2008 om 20:38

Perle,

Heb me gisteren niet laten horen maar wel aan jullie en Gizmo in het bijzonder gedacht. Fijn te horen dat er toch meer aan de hand was en dat hij er gelukkig nog gewoon is. Ik hoop dat nu alles voorspoedig zal gaan.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns