Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat vinden jullie?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat vinden jullie?
    Posted: 04 December 2015 om 09:12
Ben ernstig aan het twijfelen, en heb behoefte aan de goede raad van dit forum

Ik ben begonnen met een drops patroon http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5275&cid=7
maar in plaats van effen garen een garen met mooi verlopend kleurpatroon. Het probleem is nu dat omdat je toeren haakt van dubbele stokjes en de toer afsluit met een halve vaste met daarna lossen om hoogte te winnen voor de nieuwe toer, je de overgang naar de nieuwe toer goed ziet.



Spiraliseren zoals bij een amigurimi lukt niet echt wegens het verschil in hoogte tussen de toeren met dubbele stokjes. ik vind het niet mooi en overweeg ernstig om dit maar uit te halen en het garen voor iets anders te gebruiken. Wat denken jullie?

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 09:49
Oeps... eigenlijk deel ik die twijfel van jou helemaal. Hoe ver ben je al gevorderd? Het verloop van jouw garen is waarschijnlijk te "langzaam" voor deze kleine basispatroontjes. 

Maar misschien brengen anderen nog betere ideeën naar voren...
Sterkte


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 09:49
Ik vind het niet storend. Ik heb nl moeten zoeken via de draad waar het punt was waar je het over hebt. Maar als je het eenmaal gezien hebt!!!! Had een vriendin hier, heeft meegekeken en vond het ook niet opvallend.
Ik heb het patroon bekeken,  ik zou wel zorgen dat het "naadje" in het bovenste stuk valt. Dan is het maar een klein stuk waar het is en hoort zo. Je hebt vaker een naad middenachter.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 09:49
Ik vind het verspringen ook niet echt fraai.
En weet je....als je toch verder gaat en het afmaakt...dan blijf je je ergeren aan het verspringen.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 10:27
Ik vind het ook niet storend hoor.
Moest ook ff goed zoeken om het te zien.
Ik haak nooit af!

Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 10:38
zag meteen wat je bedoelde,maar wanneer begint t roodachtige weer?
nu zie je t goed, maar denk als je een stukje doorhaakt t minder op gaat vallen, want r zitten dan immers overal verschillende kleurtjes en ''toefjes'' rood
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 12:17
http://forum.hobbydoos.nl/vervanging-van-3-keerlosse_topic39308.html

ik doe het altijd op de manier zoals in de link in bovenstaande link.

Is veel steviger, ziet ge niet en geen gezoek naar die derde losse om in te steken.

dus daar maak je de toer aan vast en dan direkt in diezelfde steek begin je met die langbenenvervanger.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2015 om 12:21
Het komt denk ik ook omdat de kleuren erg snel wisselen, op het geheel zie je het straks misschien niet meer zo. Maar zodra het jou
begint te ergeren zul je het altijd zien, dan wordt het een steeds storender iets.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2015 om 15:57
OK bedankt allemaal voor jullie mening. Ik zie dat er nog meer zijn die twijfelen. Ik ben bang dat als ik verder ga me er aan blijf ergeren, dus ik stop ermee. Ik denk dat ik met dit garen een ander Drops gevecht aan zal gaan, namelijk deze:
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5799&cid=7
ik vermoed dat ik jullie hulp nog wel nodig ga hebben bij het puzzelen van het patroon, Drops kennende :-)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2015 om 16:17
dat ziet er een schoon vestje uit.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns