Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wat vond jij het allerleukst om te maken?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wat vond jij het allerleukst om te maken?
    Posted: 31 Oktober 2021 om 09:26
op dit moment ben ik een vestje aan het breien van die geverfde wol.
het is zo leuk om te doen! ik kan bijna niet stoppen met breien! alsof elke kleur elke keer dat ik het gebruik opnieuw die betovering geeft Heart ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.
waarschijnlijk is het zo leuk omdat het in mijn hart ontstaat Smile

en ik ben nieuwsgierig, wat vond jij het allerleukst om te maken en waarom?
misschien met een foto? Smile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2021 om 21:10
Ik vind alles leuk om te maken maar het leukste vind ik eraan te kunnen beginnen. Heb altijd een lijstje wat ik allemaal wil maken maar ik maak altijd maar een ding tegelijk. Heb wel vaker dingen liggen voor in elkaar te zetten omdat ik daar te weinig tijd voor heb. Dan vind ik het leuk om dat weer in elkaar te zetten en dan het eindresultaat te zien.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2021 om 21:36
Ik vind ook alles leuk om te maken. Maakt niet uit wat. In elkaar zetten vind ik minder leuk. Ik zeg altijd: dat is het uur van de waarheid. Is het zo leuk geworden als ik dacht of hoopte? Past het? Vindt degene waar ik het voor gemaakt heb leuk? En als het dan is zoals ik dacht dan krijg ik heerlijke kriebels en heb zin om te huppelen van plezier. Dan voel ik mij weer even een klein meisje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2021 om 12:12
ik bedoelde eigenlijk wat vond je het leukst om te maken alleen om het maken, ongeacht wat voor 'n product het opleverde.

ik heb een trui, die vond ik het allerleukst om te maken.....
het was 2 of 3 dagen in het nieuwe jaar en dan krijg ik altijd ontzettend zin om iets te maken. nu had ik zin om te breien, kon me niet schelen wat.
van bont schaap had ik nog een bol, groot als een kleine sinaasappel en een streng. ik pakte mijn bamboe breinaalden, dat vind ik het fijnst om in mijn handen te voelen en zette 4 steken op. geen idee wat het ging worden, ik wilde gewoon breien.
ik begon in rijstkorrel om het 'rollen' tegen te gaan en vanzelf begon ik na twee naalden te hebben gebreid, in het midden te meerderen
toen de punt groot genoeg was ( groot genoeg waarvoor?) begon ik in de gemeerderde steken een kabel te breien.
ik bleef meerderen en zo kwam er ook steeds een andere kabel bij; links en recht van het midden.
ik wist nog steeds niet wat het ging worden maar had er reuze plezier in LOL
er kwamen zoveel verschillende kabels dat ik mijn telraam voor me moest zetten om de verschillende momenten van kruisen te kunnen bijhouden.
de driehoek werd groter en groter en het aantal steken paste niet meer op mijn breinaalden, dus besloot ik het werk te splitsen en dat gedaan zag ik er ineens een 'one-shoulder' trui in worden. zo leuk!
ik was steeds op reis en ineens zag ik een kleine wegwijzer staan.
toen heb ik hem tot zo ver afgebreid en wist toen ik het aantrok dat ik het nooit zou dragen; mij te koud Big smile
dus ik haalde een oud jasje van zwart schaap uit en breide er aan de zijkant een 'spie' in. ook de ontbrekende schouder kwam er van zwart schaap, net als de mouw in dat armsgat.
van de laatste bont schaap wol breide ik de linkermouw, precies zoals ik was begonnen, met 4 steken en maar meerderen en kabels in breien, enz.
met elkaar is het een bijzondere trui geworden en de reis ernaartoe was geweldig!

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2021 om 20:19
ondanks dat de foto volgens mij op zijn kop staat 
zeg is dat ik het een hele leuke trui vind
en dat zonder patroon 
gewoon je gevoel volgen en kijken waar het op uit komt 
super mooi en leuk
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2021 om 20:25
ja ik weet niet hoe dat kan. ik houd mijn telefoon altijd hetzelfde, breng de foto's allemaal hetzelfde op de computer en toch staan sommigen naar links gedraaid, naar reahts gedraaid of zelfs ondersteboven.
op imgbb zal misschien een optie staan om te draaien maar die heb ik nog niet gevonden.
dus jullie moeten even achter je scherm gaan staan en er dan overheen hangen om het goed te kunnen zien Wink

dankjewel NianiaSmile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2021 om 13:52
Het leukste wat ik gemaakt heb ,is een kruippakje voor mijn kleinzoon

Mijn dochter was er ook blij mee , er zijn dan ook veel foto's waar hij het aanheeft .

Er heeft ook een foto bij de verloskundige gehangen en toen kreeg ik nog opdrachten ook.
Daar ben ik niet aanbegonnen , het was leuk ,maar een Phildar patroon dus veel werk en wat moet je daar nu voor vragen .?

Als ik iets maak voor iemand krijgen ze het ,maar voor wildvreemden was dit me teveel werk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns