wat vond jij het allerleukst om te maken? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
carolina2 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 31 Oktober 2021 om 09:26 |
op dit moment ben ik een vestje aan het breien van die geverfde wol. het is zo leuk om te doen! ik kan bijna niet stoppen met breien! alsof elke kleur elke keer dat ik het gebruik opnieuw die betovering geeft ![]() waarschijnlijk is het zo leuk omdat het in mijn hart ontstaat ![]() en ik ben nieuwsgierig, wat vond jij het allerleukst om te maken en waarom? misschien met een foto?
![]() |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5785 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik vind alles leuk om te maken maar het leukste vind ik eraan te kunnen beginnen. Heb altijd een lijstje wat ik allemaal wil maken maar ik maak altijd maar een ding tegelijk. Heb wel vaker dingen liggen voor in elkaar te zetten omdat ik daar te weinig tijd voor heb. Dan vind ik het leuk om dat weer in elkaar te zetten en dan het eindresultaat te zien.
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14112 |
Ik vind ook alles leuk om te maken. Maakt niet uit wat. In elkaar zetten vind ik minder leuk. Ik zeg altijd: dat is het uur van de waarheid. Is het zo leuk geworden als ik dacht of hoopte? Past het? Vindt degene waar ik het voor gemaakt heb leuk? En als het dan is zoals ik dacht dan krijg ik heerlijke kriebels en heb zin om te huppelen van plezier. Dan voel ik mij weer even een klein meisje.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
carolina2 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 22 Juni 2014 Status: Offline Points: 1 |
ik bedoelde eigenlijk wat vond je het leukst om te maken alleen om het maken, ongeacht wat voor 'n product het opleverde. ik heb een trui, die vond ik het allerleukst om te maken..... het was 2 of 3 dagen in het nieuwe jaar en dan krijg ik altijd ontzettend zin om iets te maken. nu had ik zin om te breien, kon me niet schelen wat. van bont schaap had ik nog een bol, groot als een kleine sinaasappel en een streng. ik pakte mijn bamboe breinaalden, dat vind ik het fijnst om in mijn handen te voelen en zette 4 steken op. geen idee wat het ging worden, ik wilde gewoon breien. ik begon in rijstkorrel om het 'rollen' tegen te gaan en vanzelf begon ik na twee naalden te hebben gebreid, in het midden te meerderen toen de punt groot genoeg was ( groot genoeg waarvoor?) begon ik in de gemeerderde steken een kabel te breien. ik bleef meerderen en zo kwam er ook steeds een andere kabel bij; links en recht van het midden. ik wist nog steeds niet wat het ging worden maar had er reuze plezier in ![]() er kwamen zoveel verschillende kabels dat ik mijn telraam voor me moest zetten om de verschillende momenten van kruisen te kunnen bijhouden. de driehoek werd groter en groter en het aantal steken paste niet meer op mijn breinaalden, dus besloot ik het werk te splitsen en dat gedaan zag ik er ineens een 'one-shoulder' trui in worden. zo leuk! ik was steeds op reis en ineens zag ik een kleine wegwijzer staan. toen heb ik hem tot zo ver afgebreid en wist toen ik het aantrok dat ik het nooit zou dragen; mij te koud ![]() dus ik haalde een oud jasje van zwart schaap uit en breide er aan de zijkant een 'spie' in. ook de ontbrekende schouder kwam er van zwart schaap, net als de mouw in dat armsgat. van de laatste bont schaap wol breide ik de linkermouw, precies zoals ik was begonnen, met 4 steken en maar meerderen en kabels in breien, enz. met elkaar is het een bijzondere trui geworden en de reis ernaartoe was geweldig!
|
|
![]() |
|
niania ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
ondanks dat de foto volgens mij op zijn kop staat
zeg is dat ik het een hele leuke trui vind en dat zonder patroon gewoon je gevoel volgen en kijken waar het op uit komt super mooi en leuk
|
|
![]() |
|
ja ik weet niet hoe dat kan. ik houd mijn telefoon altijd hetzelfde, breng de foto's allemaal hetzelfde op de computer en toch staan sommigen naar links gedraaid, naar reahts gedraaid of zelfs ondersteboven. op imgbb zal misschien een optie staan om te draaien maar die heb ik nog niet gevonden. dus jullie moeten even achter je scherm gaan staan en er dan overheen hangen om het goed te kunnen zien ![]() dankjewel Niania
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Het leukste wat ik gemaakt heb ,is een kruippakje voor mijn kleinzoon
Mijn dochter was er ook blij mee , er zijn dan ook veel foto's waar hij het aanheeft . Er heeft ook een foto bij de verloskundige gehangen en toen kreeg ik nog opdrachten ook. Daar ben ik niet aanbegonnen , het was leuk ,maar een Phildar patroon dus veel werk en wat moet je daar nu voor vragen .? Als ik iets maak voor iemand krijgen ze het ,maar voor wildvreemden was dit me teveel werk |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |